Alla inlägg under april 2016

Av Bettan - 25 april 2016 06:41

Var igår och hälsade på mitt barnbarn och hennes familj. Dom har ju flyttat till hus långt ute på landet. Jättefint hus med stora utrymmen,lättskött trädgård och bara ängar runt om. Jag själv hade nog tyckt det hade vart jobbigt vintertid,men mycket skönt på sommaren.
Vi hade med oss vår grilltunna som Jörgen tycker var förstor för oss,så nu kan den komma väl till pass.
Vi hade mamma med oxå o hon hade bakat muffins med polly i. Jag hade gjort knäckekex en hel låda full.
Gunnar the dog var ett riktigt busfrö...tuff som bara den.
Lilla Adele hade så mycket att berätta hela tiden...och full fart att visa sina 2 rum med alla saker.

Av Bettan - 21 april 2016 20:43

Love this song with Carabao..

Av Bettan - 19 april 2016 07:36

Igår for jag in till Malmö med tåget för att träffa mina 2 bästa vänner.

Det är en fin nergång vid triangeln mitt i stan

Träffade Camilla där och vi fönstershoppade lite..Camilla hittade ju faktiskt brallor på rea ?
Sen blev det kaffe och en wrap på McDonalds. Wrap var väl ingen höjdare...

Sen till Lena och det var så roligt att ses igen. Hon har ju skaffat liten hundvalp...jisses en sån liten svart tuss med vassa tänder.
Där blev vi länge och pratade i mun på varandra...har ju så mycket att snacka om trots vi snackar via skype ofta ?
Tiden gick för fort för sen skulle Camilla köra till jobbet. Hon släppte av mig vid triangeln igen o sen fönstershoppade jag ett tag till innan tåget hem.
Darlingen mötte mig vid stationen med bilen,han vet jag brukar vara trött när jag haft en heldag i storstan ?
Sen blev det som vanligt ..råkost som middag.Tråkigt kanske men hoppas det gör nytta.

Av Bettan - 15 april 2016 08:04

Igår var jag ,Sara,Nina o Adde på Nova. Medan dom åt middag (jag skulle äte hemma sen) så for jag i butiker och kolla hur modet ser ut nu i vår/sommar. Fy va deprimerade färger..grått,svart o aningen blekrosa. Det var som slog mig...typiskt svenskt...stick inte ut.

Sara o jag är ju mer linslusar...blir den ene bra så är den andre kass...

Helt plötsligt ringer luren och jag har besök hemma av min underbara väninna Camilla. Tur vi var på väg hem...o va kul att få träffas igen efter flera månaders uppehåll.

Av Bettan - 13 april 2016 09:32

Jag kan inte säga att vi är hemma...för det känns mer hemma borta..eh
Nu är vi iallafall igång igen och det är lite ringrostigt. Kallt att stå ute trots 2 ulljackor och 2 tjocka tröjor.

Av Bettan - 6 april 2016 11:42

Fy katten så jobbigt. Stora krokodiltårar på både mamma o mig. Det är bara motigt att lämna sin familj och alla våra vänner. Familjen kör våra väskor med salängen till bussen,vi tar våra moppar en sista gång in till byn.

Så på denna fräscha buss i 5 timmar..

Jag försöker somna men tårarna rinner..men han som jobbar på bussen har inga problem med det.

Men sen när vi var framme så blev det in med väskorna på hotellet och ut i shoppingdjungeln. Blev MBK såklart...

Jag tatuerade eyeliner för andra gången. Jäklar vad det gjorde ont denna gången,men nu är det gjort och breda blev dom..precus som jag ville.
Här är det morgon och ögonen är igensvullna till max

Jag stack på mitt håll för shopping..jag har ju mina favoritställen. När jag skulle ta taxi var det skitsvårt att få en som ville köra på taximeter. Så jag fick ta en tuktuk...gillar det inte. Men jag vet ju vad det ska kosta dit jag ska .

Sen var det kväll och ut till flyget..man får ta tåg inne på flygplatsen för att kunna ta sig till nästa flyg(då är vi i dubai)

Var och kollade på parfymer..så nästa parfym blir denna

Flyget är jättefint..gott om plats..även på toaletten

Vi har fullt upp att tävla o bowling..så tiden går fort

Nu är vi hemma och det är ju inte speciellr upplyftande när man ser ut...lite duggregn oxå.
Näe..nu får man in i verkligheten igen...

Av Bettan - 1 april 2016 17:56

För 2 dagar sen hade vi familjemiddag här hemma. Satt ute på biltvätten och åt, så mycket gott.
Det jag kunde hjälpa till med var att passa tokkata(dockan) medans det lagades mat.
Det var helstekt fisk, friterade räkor och grönsaker med plommonsås, räkor med grönsaker, soltorkat griskött som stekts och vanligt ris och sticky rice.
Sen var det pomelo för min skull , mango, jackfrukt och vattenmelon efter...proppmätt!
Allt var bara så himla gott..kunde inte bli bättre. Jag hade köpt godsaker oxå..men vi orkade knappt.
Lite bilder från kvällen

Och här i köket lagas all god mat ????

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards