Alla inlägg under juli 2016

Av Bettan - 24 juli 2016 07:15

...inte precis just nu men hela veckan. Vi har ju varit i Kivik,Tomelilla och Sjöbo och jobbat. Sätta sig och blogga på natten har det inte funnits någon ork till.
Kivik var inte så dammig som brukligt tack o lov,heller inte så varm och svettig. Men visst är det jobbigt i 3 dagar.Vi åkte ner tidigt på söndagen så det var lätt att hitta plats till vagnen.

Skönt att vara på plats och bara ta det lugnt. Middagen bestod av stekt timjankorv och stekta grönsaker med ostronsås och creme fresch.(eller hur det nu stavas)

Men dagen efter så var det bara på..hade trevliga grannar. Mor o dotter som var ute på turne för att hitta på kul ihop.Fick för sig att åka och sälja på kiviks marknad...säkert rolig upplevelse. Glada o spralliga och det gillar jag...piggar upp en själv oxå så dagen går smidigare.

Innan Jörgen kom var det lugna gatan..här sitter jag på min stol o har fötterna på jörgens...så skönt man kan göra det för sig...

Men kort efter var friden slut.

Lite bilder av kollegor som jag träffar...

Mitt emot har dom indisk mat och mannen gräddar nanbröd. Åh..det luktar så himla gott..

Nytt var oxå grädde med smak som fryses...som glass. Men det tar ju en jäkla tid så tror inte man ser dom nästa år.

Adde kom oxå och hälsade på...jätteroligt!

Även Sara ..då får det bli knasbild och en på vanliga vi

Äntligen efter 3 dagar så är det hemfärd. När bara ställningen är kvar går jag och fixar husvagnen. Sen kommer jörgen med bussen då är det bara att haka på. Så har vi gjort alla år o det är smidigt..

På himlen ser det ut som det är nåt på gång..skönt att ha allt inne.

Av Bettan - 17 juli 2016 09:41

Nu på morron var jag ute och travade igen. Märks direkt att man inte varit ute på flera dagar,kondisen dalar fort minsann.
Hur lustigt det än låter så mår jag betydligt bättre både psykiskt och fysiskt när jag varit ute och travat på morron. Ja..jag sprang mesta tiden innan..men jag kommer igen minsann. Denna veckan blir det inget mer..men nästa vecka igen så är jag på igen minsann..

Av Bettan - 15 juli 2016 18:37

Yoghurt med lakritssmak..kan det verkligen va nåt?
Är det nån som smakat kanske?

Av Bettan - 15 juli 2016 10:08

 

Det började ju med att jag glömde elkabeln till husvagnen hemma på gården. Så det blev att haka av husvagnen och Jörgen fick köra tillbaka och hämta. Tur var så hade vi inte kommit så himla långt,jag stod kvar vid vagnen. Då öppnade sig himlen även denna dag givetvis...ösregn så det studsade i gatan! Jag hade ju inte nycken till husvagnen på mig,den låg ju i bussen. Men jag vill inte sitta i vagnen ändå när den står intill vägkanten..man vet ju inte om nån brakar in i den.

Tur var så var det ett hus intill där det brukar vara fester och kalas...typ en hembygdsgård. Det var tak över entren så  jag stod o tryckte in mig i en hörna där..för det blåste ju oxå givetvis så det slog in.

   

Men fram kom vi och på plats...nu skulle vi vara här i några dagar. Tråkiga dagar och då är det ju mycket fika...tyvärr. Jag som älskar kex kan ju inte låta bli dom..kör med fullkornskex och inbillar mig att dom är bättre att äta än digestive och mariekex.

   

 

Dag 2 hade jag ju givetvis migrän/spänningshuvudvärk..kommer alltid nästan när jag lyfter tungt och även från locken på lådorna som jag lyfter. Jörgen den stackaren fick lasta ut allt och jag kom inte ut förrän vid 11snåret. Öste några påsar sen gick det inte längre...började skaka i hela kroppen och kräkfärdig...blixtrande stjärnor. Så det blev att gå in i vagnen igen. Men dom sista timmarna var jag med och likaså att lasta in allt.

Idag är det jobb här hemma...lasta ur..lasta in....handla...laga middagar...tvätta....osv. Allt andas jobb o slit just nu..

 

Av Bettan - 11 juli 2016 22:46

....det blev jag och Nina när vi testade Saras nya tvspel.Som jag skrev i förra inslaget om Sara när hon hoppade i studsmattan om graciös. Här syns det ju tydligt att vi är släkt...klumpedumpe asså.

Tyvärr är videon på tvären och jag kunde inte vända den.


 
 

Av Bettan - 11 juli 2016 22:14

Vi har ju aldrig varit dom viga och graciösa i vår familj precis..😅


 

Av Bettan - 11 juli 2016 13:06

Lotta och Molly som vi även kallar rödtotte var här på blixtvisit. Rödtotte (hon var riktigt rödhårig när hon var liten) berättade att hon fyller år 22 augusti...eller som hon själv sa: tjugotvådje...skratt.

Av Bettan - 11 juli 2016 08:55

...och extra motigt känns det när man ska stå ute och jobba i regn.
Men har man trevliga grannar så hjälper det mycket. Här är trevliga Katarina som säljer underkläder .

Och fika blev det mycket..riskakor. Många tycker det är pyton men jag gillar dom,allra helst om man glömt dom i bussen några veckor o dom är sega. Jaja...jag är inte riktigt redig ?

En gammal karusell som gnisslar har vi mitt emot oss,det skär i öronen.

Mötte på Elsa från Frost och lilla sjöjungfrun...uppskattat för alla små flickor

Arbetskollegor som tillverkar både det ena och det andra av horn...lite annorlunda. Knapparna gillar jag

Det var en blixtvisit här inne...nu får man jobba igen. Kaffepaus går fort

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards