Alla inlägg under juli 2016

Av Bettan - 8 juli 2016 09:00

Så var det dax med många tuffa dagar framöver..

Men det är ju på arbetet som jag hittar bästa korven som finns. Jag är ju inte glad i rökt korv och äter det absolut inte...men den här är slår allt...super att bara käka rakt av.

Av Bettan - 3 juli 2016 21:36

..det gör dottern Sara.
Nå Sara..hjälpte det att läsa em-bibeln?
Trodde jag väl aldrig att du skulle gilla fotboll.

Av Bettan - 3 juli 2016 07:54

Det är jag som blivit en riktig hurtbulle. Jäkla ryck som började med att jag fått för mig att äta sunt detta året och än sålänge har jag hållt det. Ju mer jag känner mig nyttig desto mer vill jag röra på mig. Så jag började att gå några km varannan var tredje dag. Wii platta har jag och gå på. Jawbone armband som kollar mina steg...nu asså är jag på g.
Så ofta görna varannan dag är jag uppe och ger mig ut 5.30 på morron på min runda och nu har jag börjat springa oxå..snacka om att slagit skallen...

Av Bettan - 3 juli 2016 05:11

Mitt minsta barnbarn kom och hälsade på med sin pappa igår em. Så himla roligt vi har,nu får man leka minsann.
Så nu har set klättrats upp o ner i 2vånings-sängen,'dullat'bollen till varandra på golvet eftersom man inte får kasta inomhus. Sen har vi varit 'sjuka'oxå så Doktor Adele får kolla upp oss.
Sara kom med familj oxå en snabbis och då fick hon ta över som patient.

När dom gått så gick vi till förskolan mitt emot och skulle åka rutschkana. Men det vågade inte hon utan det blev mest klättring. Gunga fick jag göra och Adele puttade på.

Hittade en spade och gjorde 'tårta'

Sen var det in på Coop och köpa lördagsgodis att ta med sig hem..mycket som är roligt i den vanliga matbutiken när man är 3 år.Dörrar som öppnar sig när man kommer nära..som ett trolleri. Bilen som är trasig men är kul att låtsasköra i ändå...osv.

Sen blev det nagelack på fingrarna,som sen ställs undan. För nu dukar hon till middag

Snabbt har denna eftermiddag gått...och det har varit så kul.

Av Bettan - 2 juli 2016 12:46

Fy vad tråkigt det är när det regnar. Jag skulle ju tvätta både arbetskläder och lakan. Lakan är ju så himla skönt att kunna hänga ut för man vet ju inte hur man ska fp plats med dom inne.
Sen skulle jag städa husvagnen ..men springa fram o tebax i det blöta så blir det inget av med det.
Utan idag vaknade jag med skallevärk så det var bara i med piller och ställa sig i duschen o spola varmt vatten på skallen o axlarna. Det hjälpte även denna gången..
Ner o på med kaffet..frukost!
Ve o fasa..ingen vitkål!!!
Det blev skinka. 2 stekta ägg o en bit tomat.
Sen var det bara in o jobba igen.

Nu har jag handlat vitkål och fått i mig lunch..hackat vitkål. Hackad morot. Hackad lök och så tonfisk på burk till det...gud så gott!
Ps. Skönt att slippa stå ute i regnet idag som många kollegor gör idag...

Av Bettan - 1 juli 2016 23:01

Där har jag varit precis och jobbat.

Vi körde upp igår och hade kaffetermos med och festade till med en ostbulle till. Om vi stannade på vägen?
Inte då...vi fikar alltid i farten

När väl allt kommit på plats gick jag och plockade jordgubbar som vi skulle ha till kvällen o morgondagen

Sen blev det middag. Potatisgratäng med köttbullar.
Det har inte ätits potstisgratäng sen långt innan jul..så nu var det fest..

I eftermiddags var det så himla blåsigt så det var både saker o ställningar som for ikring. Men sen på väg hem så regnade det och väl hemma så ser jag det hsr regnat rejält.
Nu är klockan 23 och så skönt att slänga sig i soffan en stund innan bädden. Värsta är att jag brukar somna o vakna på morronkvisten..hm

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards