Alla inlägg under augusti 2016

Av Bettan - 28 augusti 2016 09:44

...trodde man ju inte att man hade .
När man kommer till sig gamla hemstad som man bott i så många år var det många minnen som kommer upp.
Bara att få gå runt i stan lite är ju mysigt.
Har ju jobbat men kom ju dagen innan och hade husvagnen hos dotterns klasskamrat.
När vi kom i lilla trånga gatan tänkte jag..det går ju aldrig att få baxa in vagnen på deras uppfart?
Men jodå..familjen hjälper till och på plats kom det rätt smärtfritt. Vi kände oss verkligen välkomna, allra helst från dom 2 barnen som var i extas för vi skulle vara där. Tänk så malligt att få ha oss med karameller hemma,att få både titta in i husvagnen och i bussen som är full med klubbor o karameller. Tror det kommer att snackas om för kompisarna...skratt.
Glömde givetvis att fota hela familjen...men mamman fick jag med

Oj vad massa djur dom har hemma! Och vilka häftiga burar..här behövs inga tavlor minsann.

Dessa chinchillor är ju bara så himla söta..och vilken päls sen..mjukare än vadd.

Sen for vi ner med bussen på plats. Går på toaletten på stadshotellet som vi står utanför och blir alltid lika trevligt bemött där.

Sen fick vi låna familjens cyklar att ta oss till och från marknaden. Ja jisses...efter herrans många år sen på cykel var det vingligt värre.

Träffade många vänner som kom och hälsade på. Herregud..har jag så många??
Kände mig verkligen omtyckt med många kramar..helt underbart.Jag fick ju inte med alla..men några iallafall

Arbetskamraten Issa kom med sin hund och visade upp. 10 veckor..pluttiplutt

Träffade på en katt oxå

När vi höll på att packa ner kom sonen en sväng..

Födelsedagskalas hos familjen när vi skulle ta husvagnen och kära hem. Här var det hjälp att få ut husvagnen och bilar flyttades osv. Dom har verkligen ordnat o förberett och verkligen tänkt till för att få till det bästa för oss. Helt underbara. Barnen undrar om vi lovar att komma nästa år igen??
Stort tack familjen och vi har verkligen känt oss uppskattade och välkomna.
Vi var hemma vid midnatt och idag känner man sig överkörd..öm i hela kroppen.
Spöregnar och åskat hela morgonen..känns bra när man är ledig.
Förresten..jag var ju här:

Dessa vet jag ju att dom har supergoda frallor..och rågbullar. Nu skulle vi äta dom igen efter många år. Näe vad jag blev besviken..var inte alls lika goda längre.

Sen var det ju soptunnorna. Rolig text..typisk för denna håla. Det är inte släng här utan hotta här...skratt

Av Bettan - 23 augusti 2016 09:41

Igår tog jag tåget till Malmö för att träffa min älskade vän Camilla och hennes dotter Moa. Moa skulle ha nya glasögon och ville jag skulle följa med som smakråd.

Vi möttes upp utanför triangeln och gick till smart eyes o kolla. Hittade flera som var snygga men det blev guldfärgade lite pilotmodell med plastskalmar..passade hon i perfekt.
Givetvis i min extas av att vara i glasögonbutik glömde jag fota.Älskar prova brillor..ju knasigare desto roligare.
Sen blev det mat givetvis..kinabuffe. Ordet buffe gör ju att man bara måste ladda in. Så här sitter vi 2 svullon

Travade runt lite i butikerna och såg 2 lampor som jag gillade..

Sen blev det till gymbutiken .JAG VEEET...jag är helsåld.
Nu har jag köpt proteinpulver och en shaker på köpet.
Jag får ju så lite protein i mig så musklerna blir mindre o mindre. Så nu ska dom väl bli lite mer pigga på att orka med mitt springande.

Jag köpte en låda med mixade smaker. Det är bra tycker jag ifall det är nån som smakar skit så har man inte köpt en stor hink av den.
Idag tog jag min första efter rundan:persiko-yoghurt hette den o var supergod. Jag får referera dom andra smakerna oxå senare. Idag blir det att förbereda husvagnen med arbetskläder och middagar. Jag vet inte om jag gör köttfärsgryta o har det i 2 dagar...enkelt och lätt. Vi får se vad det blir av det...

Av Bettan - 21 augusti 2016 09:02

Vi var på burnout igår och jobbade. Många fina bilar..för dom som är intresserade. Det var nära 500 stycken av olika modeller. Jag var ju tvungen att fota dom som jag gillar..

Det var även bröllop på lastbilsflaket...jisses

Inte bara folk utan även djur..iller i koppel...stor vit kakadua satt på mattes axel.
Sen dar det ju en del hundar..vissa fick sitta inspärrade

En del var allmänt trötta på att trava runt..

När vi skulle hem kom vi bakom en likadan bil som vi har..fast med helt tak (vi har ju cab)

Så här ser ju vår ut..

Skönt vsr det att komma hem iallafall. Kände mig avgasförgiftat och trött i skallen.

Av Bettan - 17 augusti 2016 20:09

...vad kul att Sara frågade mig om jag ville hänga med ut pch gå på morron. Nu ska hon sätta igång igen...roligt.

Av Bettan - 16 augusti 2016 08:55

....det var dom nya kläderna.
Rundan gick på 8.40 minuter per km...bästa jag gjort.
Nu blir det tufft att hålla den tiden.

Vi har ju jobbat i helgen och då har det blivit mackor till kaffet och på kvällen när vi kom hem en frusen pizza med lite extra ost på.
Blir ju gärna mackor...svårt att veta vad man ska ha till kaffet..nån som har tips kanske?
Det får ju inte vara för bökigt heller..
Älskar macka o frallor..men jag märker att jag mår inte bra av det.

Och dessa thebirkes...hur gott ska det bli

Men som sagt..idag tisdag och jag börjar repa mig efter mackfrossan i helgen. Men set blir väl klippt på lördag igen ..

Av Bettan - 15 augusti 2016 10:51

...var det minsann i Höör i helgen.
Var så ljummet på morgonen hemma så jag tog sandaler. Men när vi väl kom dit på morgonen så blåste det och sen regnade det nästan hela eftermiddagen. Så jag hade nästan ingen känsel i fötterna...så hädanefter är det gympadojjor !
Bara inse att hösten kommit .

Av Bettan - 12 augusti 2016 13:31

Jag tog tåget in till Lund igår .

Min väninna Camilla tog bussen så möttes vi upp vid stationen. Så roligt att se henne igen. Vi for runt som galningar i butiker och jag hittade nya träningskläder..såklart vad annars..hihi
Halva priset på röd prislapp..igen!
Jag kan då hitta...ögonen dras som en magnet mot röda prislappar...gapskratt.
Det blev både jacka,2 brallor och en tröja...var nästan så jag ville ut och springa direkt...NÄSTAN ASSÅ.

Men istället svullnade vi ut på Rose Garden på måstenstorget. Herregud vilka köer men det är ändå värt att vänta. 95 kr för buffe inkl.dricka Det är alltid välfyllt och smakar jättegott.
Lång kö till glassmaskinen och när jag hade tagit mitt och det kom till tjejen bakom..fy fasen asså!
Då knasar maskinen och får spel..det forsar ut vaniljvatten som en fontän. Stackars tjej som blev som en snögubbe hela hon. Glasögonen var täckta så hon såg inte ett dugg..
Hur det gick förtäljer inte historien...jag behöver inte stå o glo med öppen mun som alla andra.

Sen skulle camilla till sjukan..så vi tog bussen dit.Jag har inte åkt stadsbuss på 35 år.

Så...nu var vi framme på Lunds sjukhus.

Neurofysiologen skulle vi till...eller vad det heter.
Camilla ska få kollat nervbanorna så det inte är nåt tokigt. Det görs med ström så hon får stötar i händer och armar...obehagligt.
Men vi var ju tramsiga även där och då blir det ju lite lättsammare.Skönt när man är 2

Tack för rolig dag älskade vän....

Av Bettan - 10 augusti 2016 09:16

Ja det känns verkligen tomt när vi kört hem lilla stumpan till sin mamma o pappa igår.
Vi har haft så kul och varken pip eller gnäll , bara roligt har det varit.
For ju i måndags till Tropikariet...

Sen blev det Väla och äta. Vi åt på blå tuppen och det gör vi aldrig om!
65 kr för en barnportion som var hälften så stor som på andra ställen och smakade så illa. Köttbullar till Adele var bara skorpmjöl och som tuggummi. Jag åt halv kycklingfile m potatis. Kycklingen var så hård så det var dåligt jag kunde dela den..torr. sen potatisen rann det vatten ur när jag delade en av 4 små kulor potatis. Klagade och sa att det inte går att äta...ville ha några isbergsalladsblad till istället för potatisen. Men det var ovilligt för att det ingick inte...va!
Men fick på nåder ta 2 blad...aldrig blå tuppen mera!!

På väh hem åkte vi in på storcash i hyllinge och köpte en stor visp. Adele kör korgen

Glass med i bilen hem

Hemma en stund så åkte vi till Sara. Här blev det lek o skoj i studsmattan med hennes faster. Addes pyjamasbyxor fick det bli om det låg vatten i studsmattan

På väg hem så blev det en tur i affären...o mindann har dom inte fått dit en bil i entren igen

Sista morgonen med surfplattan hos oss...sen blev det hemfärd. Vi åkte med Sara o Adde ner och vi firade pappa Johan på sin födelsedag med presenter.
Idag på morron är det tomt...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards