Alla inlägg under oktober 2016

Av Bettan - 31 oktober 2016 06:47

Jag är ju stödmedlem i FUB.(Riksförbundet för utvecklingsstörda barn,vuxna och ungdomar)
Och igår var det Halloweenfest med middag och dans. Jag och Adde med assistenterna Suss och Nina.
Jag fick låna både hatt och hårklämmor av väninna och sen var det ju lite (mycket) smink.

Spökbakelse som var en riktig sockerchock

Och lasagne till middag. Inte lätt att hitta på middag till alla,det ska ju vara lättätet för alla.Jättegott var det iallafall.

Sen var det dans till Liljas orkester..

Jättetrevligt och alla ger järnet både med sång,applåder och spontana rop. Tack för jag får vara med

Av Bettan - 30 oktober 2016 08:44

Då var säsongen över och det var inte kul i fredags. Full storm med kastvindar så man fick snabba sig att hålla i taket så det inte for iväg. Klämmorna flög en del och skyltarna for. Så regn på det oxå givetvis som blåste in på mina renputsade rutor.
Folk frös men jag bulsar på mig.
Grannen mittemot hade fått riktig dusch av vatten från taken så han höll ju på att frysa ihjäl stackarn. Men jag har extrajackor med mig..så nu hjälps vi åt.

Det var inte nåt roligt alls,tur man har trevliga grannar som jag skrivit förrut.
Dagen var lång och kändes som man stod i gyttja...det gjorde vi oxå.

Inte så kul för kunderna heller att ta sig fram

Lite knallar så det var stora luckor. Trist för både knallw och kund.

Men vilken lycka när vi satt oss i bussen och körde hem,slut som artister.

Igår låg jag hela dagen nästan,frös o skakade som jag hade feber.Men idag får man ta tag i skorna om inte annat...jädrans så skitta.

Av Bettan - 25 oktober 2016 16:58

...har vi beställt. Men det skulle komma nån och inspektera var det ska gå in osv. Inte fan ha det kommit nån!!
Vi har både anmält via nätet och ringt...nu är dom precis utanför huset. Bild från köksfönstret.

Så jag for ut imorse och snackade med grävaren. Näe..det hade inte han på sina papper att vi skulle ha. Men han har grävt in mot oss oxå nu..o jag for in på telefonen. Allt som allt till det var klart tog mig 3,5 timme. Så jag hoppas det är rätt med papper och scanning o rubbet. Usch..blir så trött när det ska ringa o tjatas 511 gånger om samma grej.

Av Bettan - 25 oktober 2016 16:50

Adele har bakat i helgen. Hur duktig som helst till att vara bara 4 år.
Jag fick knåda ihop degen och skära bitar. Sen har hon gjort resten,och dom blev jättebra.Lite bilder..

Sen blev det fika o lite lek..

Sen skulle jag rita figurer och hon skulle färglägga och sen klippa i småbitar såklart..puh.
Rolig helg men det märks man inte är 30 längre.

Av Bettan - 23 oktober 2016 00:16

Har varit nere en sväng hos min väninna Lena idag. Denna gången var Jörgen med och vi hämtade även barnbarnet Adele på vägen.
Lena har ju en liten hund med namn chili. Adele kände sig hemma direkt och både hon och chili hade jättekul ihop. Chili är ju mer lagom modell om man jämför med deras egen Gunnar som är mycket större.

Jörgen monterade upp kökslampan så nu kom den över bordet.

Sen följde Adele med oss hem och somnade i bilen..tänkte att nu är det klippt ikväll. Lär man väl få sitta uppe halva natten..

Näe då. Vi åt middag och lite gott framför tvn. Adele säger:nu är jag trött och vill lägga mig,följer du med upp o lägger dig med farmor?
Självklart..så vi var i säng 20.00 Hon somnade direkt och jag låg o kolla tv..nu är jag klarvaken istället.

Av Bettan - 19 oktober 2016 15:16

I söndags åkte jag med camilla till Polen.

Vi fraktas i buss över på färjan

När vi kom ombord så blev det första att hitta vår hytt och in med grejjerna.

Sen blev det lite mat i restaurangen. Vanligt rävkäk med bubbelvatten

Det var inte så många chaffisar på båten som jag trodde. Det är ju bara en fraktfärja för lastbilar nästan.
Sen iallafall blev det in i hytten igen...gungade rätt bra. Man blir lite dåsig av detta så det blev att slänga sig en stund i bingen. Camilla la sig däruppe...o jag har ju trillat ner från en överslaf så jag vill inte ligga uppe.Så var det då att ta sig upp..

Upp kom hon rätt smidigt faktiskt. Smidigare än om det hade vart jag.

Själv nerbäddad o fotar

Somna var ju inte lätt..men vi fick vilat en stund innan det tjoade till i hytten : framme om en timme.
Så var vi ut från hytten med alla prylar och ut en jäkla väg . Så möttes vi upp av en vovvarna som vi hämtade.
Jisses så himla söta..
Nu skulle vi bara på båten igen tillbaka. Herre min da vilket strul.

Men efter flera timmars strul så var vi på båten..jag och hundar först och efter lång stund kom camilla ombord. Nu var vi trötta alla..
Skönt att komma in i hytten igen.
Nu ska vovvarna få mat och komma ut och sträcka på sig.

Så måste man ju ta upp i knät o kela lite oxå..

Äntligen i hamn igen och in i bilen. Sen när vi skulle lämna ifrån oss dom...sååå svårt. Jag fastnade för en som bara var så mysig..

Men...det ska inte vara nån mer dog här.
Men fick ju kela lite iallafall.
Väl hemma var jag helt slut..somnade o soffan och vaknade där på morron oxå..haha

Av Bettan - 16 oktober 2016 11:37

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards