Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Stormigt

Av Bettan - 8 oktober 2016 08:55

Var på Öland och jobbade igår. Klockan ringde 02 så då var det upp och på med kaffet. Matkassen hade jag förberett på kvällen,hade även kaffekokare med mig. Det är inte gott med gammalt kaffe när det stått många timmar.
Och är det som nu ruggigt så går det mycket kaffe.
Vi turades om att köra och vi stack 03.
Blåste bra så man fick hålla i ratten ordentligt. Kört liten bit så hade vi bil bakom,både Jörgen och jag undrade vad folk gör ute mitt i natten. Då blinkade den och sen åkte blåljus på och vi blev stoppade av polisen..WHAT??
Det var mest kolla körkort och blåsa...frågade givetvis varför vi blev stoppade?
Men alla bilar var intressanta på natten och vi med skåpbil klart kan jag tänka mig.
Iallafall kom vi upp vid 06 och tog kaffe när vi var på plats.

Bron hade varit avstängd kvällen innan sa folk..det hade ju varit snopet när man kört så långt.
Sen var det upp med prylarna och vänta in kunderna.
Det var inte så mycket folk som det brukar..för det blåste ju så in i bomben!
Vissa ställningar for iväg samt tak o klämmor for. Vi har ju rätt tungt på disken så det brukar klara sig...men man får ju kasta sig i ställni gen när det kommer en kastvind.
Tur man har trevliga grannar..tiden går fortare då..
Rolf med dottern Lalla som säljer korv och hamburgare..

Jesper med frun Pakusa som säljer brända mandlar i olika smaker

Jörgen och Hans har mycket roligt ihop..allra helst när dom ska retas. Dom triggar upp varandra och skrattar så dom knappt får luft..

Lite längre bort är det en konstnär som säljer motiv från Öland...så vackra. Både vykort och inplastade som tallriksunderlägg.

Sen var det packa ner och köra hem. När man suttit i bussen en stund är det som det slår en klubba i skallen..man blir så trött. Men jag körde hela vägen hem för Jörgen var nog tröttare än mig.
Det var skönt när man var hemma på gården igen. Kasa ut från bussen och masa sig in och få i sig lite käk. Home sweet home!
Vaknade imorse i soffan att jörgens mobil larmade 04.30..varför vet jag inte. Men jag tänker sova i sängen inatt iallafall....

 
 
Annelie

Annelie

8 oktober 2016 09:56

Phuu.. jag blir bara trött av att läsa om ert liv.. *L*
Men, NI gillar det och det är ju det som gäller,, skulle jag inte gilla din blogg, ja då skulle jag ju inte läsa den heller.

Hemma i Värmland är det många höstmarknader... den stora "Oxhälja" är ju då... *saknar*


Jag utmanar dig i Liebster Award, självklart är det frivilligt.
OM du antar utmaningen kan du väl skriva en kommentar i min blogg, så ska jag kika in och läsa dina svar.

Ha nu en jättefin lördag.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

10 oktober 2016 09:36

Jag vet inte hur man gör för att svara på din utmaning?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards