Alla inlägg under november 2016

Av Bettan - 30 november 2016 17:50

IL DIVO som min dotter Sara är så lyrisk över...dom kan kamma sig! Så här ska det låta tycker jag..

 

Av Bettan - 28 november 2016 11:55

Jörgen köpte sin årliga amaryllis igår. Eftersom jag var dålig igår så har han varit duktig på egen hand.
Han var ner i källaren och letade upp kruka och satt den i köksfönstret.
Skulle fota den direkt i fönstret men ljuset blev fel så bilden blev svart. Så fotor fick bli från köksbänken.
Kan tycka att krukan är lite stor..*S*

Av Bettan - 27 november 2016 22:25

Så har vi då 1 advent och nu är bågarna tända

Idag var vi i Malmö och inne på Lucu Food. Oj vad det har blivit stort,så mycket att gå igenom hyllmeter efter hyllmeter. Jag köpte lite kex i olika former och bananmjölk. Adele kommer väl en sväng nästa vecka och ska vara här några dagar. Då får vi se om denna bananmjölk passar henne.

Köpte även ett kanelte och julte...och detta juliga var så himla gott så det bara måste ni testa. Mycket julig smak...nästan lite glöggigt.
Jag får köpa på mig några pkt så jag har nu när jag vet hur det smakar.

Vi mötte upp tokfian Camilla med man och 2 av deras närmsta vänner. Vi for och åt på Potala. Buffe för 95:-
Jag vaknade imorse att jag hade fruktansvärt ont i magen..och nu till maten så sökte det mig så fruktansvärt.
Jag kände att jag höll på att svimma så jag gick på toaletten o låste in mig. Där satt jag med huvudet i händerna o tänkte: jag undrar om jag klarar mig att ta mig till bordet utan att trilla ihop. Spydde upp maten iallafall så lättade det för stunden. Då kunde ju jag få i mig friterade bananer m glass ..haha
När vi sa hejdå så stod jag dubbelvikt så ont jag hade. Låg ner i bilen hela vägen hem så ont jag hade.
Väl innanför dörren så kastade jag bara jackan på golvet o sparkade av mig bilen. Måste upp o lägga mig..o i trappan upp så fick jag stå på knä en stund. Men väl i säng så efter vridigt mig runt ett tag så somnade jag och vaknade inte förrän vid 21. Så nu får jag sitta uppe en stund och druckit mitt nya te...darriga ben o öm i magen. Hoppas det är borta tills imorrn.

Av Bettan - 25 november 2016 20:19

Här är vi på väg till Malmö för att se om vi kunde fynda.Jag o Adde åker i baksätet.

Herre min da..VA FOLK!
River o spekar och jag får nästan panik. Vi hittade till restaurangen kniv &gaffel iallafall. Dom har så himla god kycklingfile med bea o stekta hela småpotatis.

Suss skulle givetvis ha tomtegröt med saftsås. Jag tycker det är så himla gott oxå, men jag stod emot men det var svårt.

Sara o Suss hittade lite fynd. Men jag hittade ingenting,jo lite träkulor och tunnt gummiband. Det ska Adele o jag trä halsband av när hon kommer nästa gång.
Men det är kul att hänga med Adde o hans gäng när dom åker på shoppingrundor.
Här är Sara o jag igen..

Tack för en kul eftermiddag..

Av Bettan - 24 november 2016 16:51

Idag har det installerats fiber hos oss. Det är på plats nu,men det blir väl inte nån reda med inkoppling och sånt förrän nästa vecka.
Så nu har soffan stått ute mitt på golvet för att dom ska komma till. Ut med en del av skåpen.
Jag berättade för min goa o tokiga väninna Camilla om hela grejjen. Det första hon säger: Var det mycket skit bakom o under soffan?
Asså jag storgarvade så tårarna rann...så jävla typiskt att komma från henne *S*
Önskar alla en tok-fia till kompis...det är lycka.
Här är dom igång iallafall..

Duktiga killar att ta av sig dojjorna

När det ändå skulle asas fram så var det lika så gott att börja sin julstädning

Bågarna är uppe i kokeriet..nu är det bara här inne.

Så nu är fönstren putsade insida och bågarna är uppe en del. Men nu sitter vi här i mörkret...här ska det inte tändas förrän tidigast lördag kväll.

Prylar och blommor har inte kommit på plats ännu..det får bli imorrn.Nu är jag trött..

Av Bettan - 23 november 2016 07:58

Vem är alla som går in och läser min alldagliga lilla blogg egentligen?
Ser bl.a att det är nån från Amerika som är här och tittar in med jämna mellanrum?
Hade varit roligt att få veta för mig...man är ju nyfiken.
Är det så att ni inte vill att det ska komma ut här på bloggen så behöver jag inte alls skriva ut det...sånt styr jag ju över.
Men ni kan väl skriva i nåt litet när ni ändå tittar in..

Av Bettan - 21 november 2016 07:51

Köpt tallriksunderlägg för ett tag sen. Och jag tog väck alla lappar som sitter klistrade på ..så gott jag kunde eftersom dom lyser igenom.
Nu satt dom fast i träbordet..alldeles klibbigt.
Men igår så när ändå lacknaftan åkte fram för att rengöra våra försäljningsdukar..så tvättade jag underläggen oxå. Så nu måste jag sandpappra köksbordet och vaxolja det igen och hoppas klisterskitet är borta.
Jag sandpapprar bordet några gånger /år, så det håller sig snyggt.

Av Bettan - 20 november 2016 04:27

Köpt liten soffa till adele igår som vi körde ner och dämpade av direkt. Hon tyckte den var fin och sa: kom farmor o sitt här med mig...självklart. Den kom senare in på rummet.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards