Alla inlägg under december 2016

Av Bettan - 30 december 2016 19:12

        

GOTT NYTT ÅR ALLA SOM TITTAR IN ! 

 

 

Av Bettan - 29 december 2016 16:01

Så ..nu är det slut med gips för denna gång är väl lika bra att tillägga. Han har seriegipsats i 8 veckor och nu åkte det sista och huden är som på en elefant,alldeles torr o fnöskig.

 

Sara,suss och Adde skulle hämta mig 8.30 imorse. Så när jag skulle göra mig iordning 8 så kommer dom redan. Jag kastade på mig några paltor,borsta tänderna lite vatten i skallen och kammade mig o kastade mig ut. Då hade dom redan kört igen...va?

Men då var ju Adde i upplösningstillståndet som vanligt. Så fort det inte är som han räknat ut det i hans skalle så blir det kaos...och allt sabbat. Och då fick dom köra runt kvarteret för att han skulle lugna sig. Svårt kanske för den som inte har någon med cp-skada i sin närhet att förstå. Men det är jätteviktigt att det är rutin och att inte avvika från den.

Men hela dagen från jag satt mig i bilden när dom kom runt husknuten till dom lämnade mig för en stund sen...asså,nära hela dagen så har det varit gnöligt. ALLT för det gick åt pipsvängen på morron..

Men vi kom till sjukan i god tid så det blev en fika i foajen..

   

Sen då av med gipsen,usch. Jag tycker det ser räligt ut när dom sågar med maskinen.Adde gillar det inte heller.

sen blev det röntgen för att se så allt står rätt till.

Jag är kasse o jackvakt utanför bland veckotidningarna...  

 

Jädrans vad fort det gick då...har ju inte kommit halvvägs i sladderblaskan.  

 

 

Sen blev det doktorn som opererade för att kolla. och efter det en runda genom kulverten till ortopedteknik för att hämta hans skenor och då var Adde trött på allt tafsande på hans fötter..Sara försöker avleda irritationen.

 

Sen äntligen så åkte vi därifrån...till NOVA LUND. Sara släppte av oss för att köra tillbaka till sjukan. Nu var det hennes tur till sin läkare för att kolla hur hennes njure mår och ja,hon själv oxå såklart. Och jippi..njuren mår jättebra.

Vi käkade och satt o tittade på folk...sen kom Sara och vi kom hem.

Tack för idag alla....även om allt handlar om sjukan så har vi ju haft många skratt.


Av Bettan - 27 december 2016 19:28

Jippi vad jag är glad!  

Jag fick fatt i nya löpardojjor på rean idag. Exakt lika som jag har fast lite mer diskreta svarta än dom kornblå jag har sen innan. Har aldrig ägt så sköna dojjor så jag har dom jämt och inte enbart när jag är ute i löpspåret.

 

Jag får ju skoskav bara jag tittar på ett par dojjor om det så är sockiplast ta mig katten. Men dessa har jag aldrig fått en känning ens..inte ens när dom var nya. Kostade 799...lite skillnad mot 1399 ordinarie pris.

Nu blir det inte så mycket löpning i detta kalla sura skitvädret. Men jag ska ha med dom gamle på semestern ,för tänkte att jag ska röra på mig varannan morgon,som jag gjort här hemma innan skitvädret kom.

Av Bettan - 26 december 2016 18:50

Status Quo har spelats om och om i mitt hem i många år och varit en stor favorit. Tur jag hann att gå på några konserter iallafall.  

Av Bettan - 26 december 2016 08:46

..för detta året.
Det blev lyckat med maten trots att den stekta sillen i ättika blev en katastrof,hur då tänker ni kanske?
Jag hade lagt sillen i ättika och en tallrik ovanpå,så skulle jag då lägga på nåt tungt på tallriken för att all sill skulle komma ner i lagen.
Har en liten kastrull i gjutjärn som passade...men den hade fått kontakt med ättikan och fått kemisk reaktion. All lök och sill var kolsvart!!!
Hjälp...jörgen körde ner och köpte mer sill och jag förberedde. Så det infann sig på bordet julafton...och god blev den.
Hade gjort rispudding med grädde och sylt och struvor till kaffet men det var nästan ingen som orkade. Likaså blev stort godisbord som inte var mycket taget av heller. Åh...så nu står msn med mycket kvar...
Men vi delar upp så alla får med sig hem.

Tomten kom ända från Göteborg. Han hade blivit av med renarna sa han. Men han skulle ta färdtjänst,för dom kan man lita på i alla väder. Adde skriker rakt ut: NÄE!
alla storskrattar vi...Adde vet hur det strular allt som oftast.
Adele blev jätteglad när tomten kom..hoppar o studsar. Men hon tyckte inte han kunde prata..men fick förklarat att han är inte från skåne *s*

Det var julen 2016. Igår var jörgen i Malmö på middag med sina gamla kompisar..kul när dom hänger ihop sen yngre dagar.
Jag hade fikabesök av Adde med 2 assistenter. Nu hade jag ju nåt till fikan iallafall...annars brukar det vara rätt tomt här.

Av Bettan - 23 december 2016 08:41

Jag kör om denna videosnutt för jag njuter från början till slut.

Idag blir det att fixa med julmat,lägga på strukna dukar och ta fram mina små enkla juldekorationer. Sen ikväll så hoppas jag att det känns att julen även kommit hit till oss.

Önskar er nu alla mina läsare en skön och avkopplande jul som bara ni kan....


                                             ::::::::: GOD JUL:::::::::


Av Bettan - 20 december 2016 16:25

Var på banken idag och bytte bankdosa. Varför ha en sån liten där jag dåligt ser siffrorna när det finns stora. Jo sa hon på banken...den är ju lite klumpig och stor om man vill ta den med sig. Mycket möjligt...men den ligger ju bara på skrivbordet ändå hos mig.

Var ju först hos tandläkaren och där gick ju några laxar. Sen var det apoteket..där gick 1,5 lax...åh...det blev dyr runda i stan.
Och när jag kom hem så har jag stekt sill...så nu är den i ättika inför julafton. Mycket lök..det gillar jag.

Har oxå stängt av min ena stora frysbox och rensat ur den. Det hamnade i annan box...så nu får denna stå öppen i vinter. Skönt att få rensat upp i den röran.
Nu skulle jag behövt fortsätta städa på ovanvåningen...jaja..jag gör ett tappert försök..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards