Alla inlägg under december 2016

Av Bettan - 18 december 2016 10:44

Vi var på Ikea igår och åt deras julbord. Det var det sämsta jag någonsin ätit!
Sillen fick man leta efter med kladdig gaffel,tomma fat,silltårtor som halvfrusna,smaklös janssons frestelse. Och sen desserbordet: risgröt från grytan, saftsås i karaffer utan handtag, så det var lika mycket på utsidan av saftsåsen som man skulle ta i. Mandelmusslor som inte var nån mandel i...inte nån essens av mandel ens. Så sylt och grädde som var stenhårt vispad som blivit smör. Äpplen o pepparkaka.
Visst alla spiller hit o dit men då får man ha fler anställda när det är helg. För det kan ju knappt vara en shock att det kommer folk.
Näe aldrig mer ikeas julbord !
Det var den snuskigaste tillställning jag varit på...

Av Bettan - 16 december 2016 16:19

...eller shortbread fick jag för mig att göra idag.
Dom är så lätta med 3 ingredienser bara.

Hoppas det är några kvar till jul...

Av Bettan - 16 december 2016 11:12

Fick några klyftor av god vän av en frukt som vi inte visste namnet på.
Det vet jag nu för jag har köpt: KAKI
Det är den oranga frukten som nu ska bli lite mer röd..Jörgen väntar tålmodigt för han har ju inte smakat,nån annan som gillar den?

Av Bettan - 14 december 2016 20:39

...körde jag Adele nu i eftermiddag. Hon har varit 1 vecka hos oss och det har varit jättekul

Mycket roligt har vi gjort varje dag och det har varit full fart från morron till kväll.Många skratt för hon har ju så roliga kommentarer och roliga sånger har jag hört.

Men nu är jag helt slut och det ska bli skönt att sova egen säng...det svider i ögonen nu.
Men vill säga tack till Johanna&Johan för att vi fått haft lilla stumpan här hos oss..

Av Bettan - 14 december 2016 10:45

8.30 var vi på skolan och såg lussetåg. Sen var det fika i klassrummet med hembakade pepparkakemuffins,pepparkakor och lussebullar.Adele blyg som vanligt,men kommer igång när vi ska gå hem

Sen åkte vi ner till Camilla och hennes familj. Det var ju kul med katten,ödlan och fågeln. Så där var det inget tjat om att åka hem minsann

Solen var stark när vi körde dit och hon blir ju inte hjälpt av solskyddet. Så jag satte dit ett papper under mössan..funkar perfekt.

Av Bettan - 12 december 2016 06:46

Det var ju för dåliga hål i träkulorna så Jörgen får borra upp dom.Hade ingen stoppnål för då kunde vi använt en sån.

Det måste ju hända nåt varje dag.
Vi har ju även varit hos Maya och lekt

6 timmar av lek och stoj så somnar man redlöst i bilen hem

Igår bakade Adele hallongrottor igen. Men mitt i allt så tar hon syltburken och sätter sig i soffan och äter.
Va gör du nu?
Jag tycker om sylt farmor.
Nu om en stund får jag väcka henne...vi ska till Addes skola och titta på lussefirande

Av Bettan - 10 december 2016 08:16

...och hälsade på. Det var Saras ide att vi skulle åka en sväng. Det var roligt att träffa Pernilla igen och vi blev bjudna på fika med lussebullar och dajmkex. Ebba dottern på 6 år kom från skolan och då blev det leka av. Det var jätteroligt med bubbelplast..även vi fick vara med.

Men framför allt en dinosaur som man laddar i eluttaget och som man styr trådlös. Den har gröna ögon men när dom blir röda skriker den och far efter den...jätterolig.

Pernilla hade en massagefåtölj XL..den var ju en dröm..jäklar vad inställningar

Sen blev det att fara till Hyllinge storcash och shoppa. Sara hittade även svarta stövlar i en butik. Blev även chinabuffe..

Rida häst och på vägen ut for hon in i huset som var uppsatt som decoration

Sen var vi med hem till Sara där vi träffade Adde med assistenter. Jag trodde vi var trötta men det var full rulle i lektagen där oxå.Nina o Adele under bordet för att kittla oss andra under fötterna.Så kuddkrig med Adele ,Nina och Sara.

Jag hade beställt en klicka på geek...som jag fick igår.

Väl hemma på kvällen så skulle jag se på spåret. Ett av pogram jag tycker är kul...men somnade direkt. Adele var klarvaken klart...men hon somnade direkt när vi la oss.

Av Bettan - 8 december 2016 19:05

...lilla Adele.
Jag hade gjort rispudding med saffran och mandel som vi hade till kaffet när Johanna och Adele kom.
Jag har sett fram emot detta och tycker det är så kul när hon är här.

Sen blev det en tur till Lotta och Molly för att leka. Det blev att gulla med marsvinet och kurragömma. Dom leker så himla bra ihop

På hemvägen var vi in i butiken för att köpa pappadricka(cocacola) och glass...nu blev det frostglass.
Så middag med pommes och chicky bits och pappadricka. Dessert blev nya glassen. Snacka om lycka..och inte en nyttighet så långt ögat kan se.

När jag ändå har fritösen framme var jag tvungen att prova på struvor. Det är lätt..men dom blir ju inte snygga.

Men det var roligt att prova på.
Nu ska jag tvätta Adeles stövlar och thermobyxor. Hon går ju på utedagis..så självklart blir hon en lergubbe

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards