Alla inlägg under december 2016

Av Bettan - 6 december 2016 08:22

Igår förmiddag så kom en tekniker till oss igen för att fixa igång vår fiberindragning som inte har funkat sen det sattes in. Det var vänt på några trådar därav ingen kontakt. Men nu är det åtgärdat..full fart!

Sen fick jag sms av sonen som undrade om vi kunde ses idag o kolla lite julklappar. Han skulle oxå till optiker för att fixa glasögon.
Självklart jag hakar på..jag tar tåget ner så möts vi upp.
Jag hade 20 minuter på mig innan tåget gick. Så nu blev det en kotte i ändan med att få av mig myskläder och på med annat och fläta året. Och hej o iväg.
Jag var på stationen i god tid..
Johan mötte upp och vi gick till optikern först.Han behövde verkligen glasögon..brytningsfel på båda ögonen.
Dåligt optikern nådde upp..haha

Sen blev det middag på kniv &gaffel såklart..bästa.

Det blev köpt julklappar för oss båda så nu är jag klar med det..skönt.
Vi for ut till Ikea och skulle dricka kaffe. Blev paff när dom säger det var gratis..det går ju inte ens att pruta på. Bättre än röda lappar oxå..storskratt.
Kom hem sent...och var helnöjd med dagen.
Tycker det är roligt när ens barn vill ha en med ..och frågar råd.
Så idag ska det slås in..i mitt röriga pysselrum.

Av Bettan - 5 december 2016 20:14

Igår var det då dax..
Blev upphämtade av Sara o Roger här hemma och i god tid in till Malmö.
Där mötte vi upp dom andra. Det var ju så att alla Addes assistenter blev bjudna på julbord och vi fick haka på.
Här är Sara med allihop. Ett superhärligt gäng som jag trivs ihop med..trots man inte jobbar ihop.

Det kom ju folk hela tiden i trappan och Sara var ju tvungen att hålla kollen på dom oxå.

Sen blev det mat..jag hade då svultit hela dan för att kunna ladda..för nu skulle det ätas!
Bara älskar sill av alla de slag...mums

Vi hade jättetrevligt vid bordet..men Jörgen och Roger tyckte det var som i en hönsgård. Men det var ju vissa av oss som laddade upp redan innan i bilen..

Jag är ett riktigt freak på gottisbordet..men det finns faktiskt dom som är strået värre än mig.
Börjar julbordet med gottis..haha

Det får ju bli det vanliga oxå..Sara o jag.

Men fy vad jag kände mig fluffig efter allt. Men det var jag nog inte ensam om...Nina o Lina var redo att köra sumobrottning ser det ut som

Jag var redo att köra slalom

Väl hemma åkte kläderna av fortare än kvickt o på med morronrocken och tvätta av allt smink. Så skönt att bara 'kalva' ut igen ..för kjolen spände rejält

Sen har jag varit vaken sen 01.20..och haft ont i magen hela natten. Men det var det värt minsann.
Tack Sara och Roger ..

Av Bettan - 4 december 2016 09:48

...och ont i magen lär jag väl få ikväll.
Det blir Julbord och då ska det ätas.
Som jag tänker just nu är att jag börjar med dessert/godisbordet. Tänk om jag skulle bli mätt INNAN och inte klarar av det,hemsk tanke så det är dumt att chansa med sillen först. *s*
Och ni som undrar....näe jag ska asså inte leta efter vitkål.

Av Bettan - 1 december 2016 10:59

Var en sväng till Center Syd i Löddeköpinge igår. Oj vad dom har byggt om,kände inte igen mig så det måste vart länge sen jag var där.
Inte en julklapp jag föll för ..men vi kom ju inte hem tomhänta förstås.
Jag en ny kalender för nästa år. Använder alltid en sån här stor med många rader för varje dag.

Sen blev det vita hyacinter som jag satt i kruka. Nu ska jag bara ut i mossmattan (är ju snart inget gräs kvar) och rafsa av lite o sätta dit.

Vi gick in på smarteyes bara för att kolla på skoj. Det slutade med att Jörgen föll för ett par. Denna gången blir det gula bågar...passar ju bra till påsk om inte annat *s*
Han hittade nytt mustaschvax,så kanske man får se nån ordning på dom.
Men annars var det mest jag som for som en skållad iller i butikerna. Jörgen väntar tålmodigt..

Om nån tycker det är konstigt..påbulsad m halsduk och sen inga strumpor. Men han fullkomligt HATAR strumpor!
Näe..ut i mossmattan nu..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards