Alla inlägg under januari 2017

Av Bettan - 31 januari 2017 09:09

I fredags var jag på trafikverket.Nu skulle jag ta körkort för tung mc.
Sitta o glo på film i 5,5 timmar. Sitta o titta på trafikolyckor när folk kör ihjäl sig o blodet rinner. Titta i bok om trafikmärken.

Sen blev det lite tester om jag kunde se skillnad mellam rött gult och grönt.
Sen 50 frågor på computer varav man får ha max 5 fel. Jag hade såklart 6 fel. Hem igen och tillbaka igår måndag. Test igen och denna gång fixade jag provet med bara 4 fel...men jag hade ju lite fusk klart.

Sen var det ut på körbanan och köra zigzag och på linje.

Så var körkortet klart

Sitta på stol o bli fotad och vips efter 2 minuter så hade jag körkortet i handen..så skönt.

Av Bettan - 31 januari 2017 08:54

Sara och Nina kom igår..så himla kul

Så det blev till att hoppa på moppar och köra hem. Installering och sen iväg och proviantera. Mest blev det gott

Nina tog bild när vi käkade kvällsmat så det blev bara på oss 3 andra.

Varit och badat idag..29 grader i vattnet.

Nu ska vi till frissan och få manikyr o pedikyr...

Av Bettan - 28 januari 2017 16:32

Fick gjort detta idag...lite kul.Jädrans vad set luktade starkt när jag fick dom ditsatta. Så nästa gång ska jag ha munskydd som täcker näsan oxå...

Av Bettan - 26 januari 2017 21:16

Men det gäller att plocka bort all chili. Minsta lilla kvar så brinner munnen upp..

Av Bettan - 24 januari 2017 23:43

Årets första dopp igår...brr...det var nog inte mer än 26-27 grader. Men det är bara att gå rakt ut o doppa sig och sen var det rätt skönt ändå. Stora vågor och det blåste rätt bra..så var bara en stund där.
Var på marknad och köpte lök och skulle ha fatt i ananas. Inte en enda stor ananas fanns att uppbringa,lustigt. Många små men dom är inte lika goda.Näe..det fick va. Får kolla idag istället.
Vi var och åt och när jag tar ett foto så ser jag...ser ni?

Nu har vi vart ihop sålänge så han ser inte att det är nåt annorlunda och kan säga till...åhhh
Igår förresten så var vi på vårt favoritställe

Jag åt pannkaka med köttfärs o grönsaker i. Lite ris på toppen bara för att....himla gott är det.

Kaffe hemma sen med vattenmelon till.

Nu är klockan 5.40 och jag ska dra på träningskläderna iväg o gå/springa på stadion.

Av Bettan - 23 januari 2017 10:37

Idag tänkte vi om det skulle bli badet. På med badkläder o iväg. Kommer dit så känns det som full storm så det blev hem igen o av med badkläderna. Tog mopparna och for en rejäl runda på landet. Det är kul att flänga långt iväg men jäklans så ont i baken. Stannade till i en håla och tog en dricka o sen iväg igen. Man får se mycket men hinner ju inte upp med kameran när man blir omkörd av en pickup med 4 kor på flaket.,en bamsegris på en saläng eller folk som fiska med nät.

Skönt när man ser vår vackra infart till byn...känns så hemma.

Blåste värre nu tycker jag när vi kom nere vid strandgatan..

Åkte in o snackade med vänner innan vi for hem. Nu ska jag ta in tvätten o vika innan det blir kväll och fuktan kommer.

Av Bettan - 22 januari 2017 15:31

..och min darling är med. Hade faktiskt lite fjärilar i magen...så kul att ses igen.
Kärt återseende och presentutdelning igen. Lilla tokata var lite blyg men det lossar mer o mer.
Vi åkte och handlade och sen åt vi på walking street och satt o kollade på folk.

Träffade flera vänner och sen...ja så var det kväll. Jörgen hann bara lägga skallen på kudden så sov han. Det förstår jag oxå...mycket kånkande på/av tåg o taxibilar. Näe..skönt att vara hemma nu tyckte han.
Idag har han varit och rakat sig och fixat ståltråd till mig. Jag har köpt jordgubbskrukor och 1 planta till så idag har jag hängt upp det på garageuppfarten.
Då kom tokata som varit och handlat med paraplyet som hon fick av jörgen...mot solen.

Faktiskt köpt brödrost idag..slipper vi använda mackjärnet.Billigaste märket OTTO..men helt funktionsdugligt till oss.
Ja..sen nu ikväll så blev det en kycklingsallad och en is-cappucino med Tila och hans kompis som var duktig på engelska..

Av Bettan - 21 januari 2017 02:35

Igår for jag ut på en runda på några mil. Första bästa avfart bara sen bara köra. Många småbyar passerar och som vanligt så hamnar man på en grusväg med hålor så hela moppen skulle kunna försvinna. Nu var det ju ljust,men i mörker är det inte kul.
Kom till byhålan igen och körde in på macro en sväng. Köpte skumgodis att ha hemma när Tokata kommer inhoppande som en liten häst.Smak av litchi...så det måste ju vara gott.

Åkte vidare för att äta. Ett ställe som har god köttbullesoppa med mycket oxkött i körde jag till. Dom har tyvärr bara öppet dagtid,så mulet..då blir det dit.

Sen blev det hem...trodde jag. Körde förbi en ny handelsträdgård och stannade till.
Till min förvåning då var det hon jag handlat av i många år på annat ställe. Glada utrop och vinkningar. Hon har sålt det andra stället och öppnat detta. Så då måste jag handla. 2 stora krukor men en stor grön växt och så en växt som hon delade och plantade runt. Sen en hängväxt som blir små röda blommor på. Måste köpa en jordgubbskruka till den idag.
Jag har inte tagit nån bild ännu....det ser ju lite hängande ut när det är nyplanterat.
Jag trodde jag kunde ta den ena på moppen..men den blev förstor. Så dom körde hem det till mig...gulligt.

Jag tvättade sen moppen ..ja så var det snart kväll igen.
Åkte in och åt grönsaker i ostronsås och på vägen hem så dtod det en pickup med pomelo. Så igår köpte jag min första..och det är inte den sista vill jag lova

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards