Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Så var jag då hemma.

Av Bettan - 6 januari 2017 13:01

Hotellfrukost 6.30

Sen checka ut och ropa in en taxi. Alla vill ha gott betalt för som vet att det är mycket trafik. Så jag fick åka tuktuk...det är inte kul. Men nu var det nödvändigt om jag skulle komma fram i tid till tåget som gick 8.05

Det tog en jäkla tid att ta sig ut från Bkk med mycket stop. Tågstationen har dom bilder som aldrig förr på kungen..även prinsessan

På tåget får man mat och fika. Jag fick 2 bullar som jag sparade till marroy.

När jag klev av tåget i byn så stod fantomen o väntade på mig. Så han tog väskorna i sin bil och jag hoppade på min moppe o sa:kom när du har tid..nu kör jag hem!
Det var ju väldigt roligt...jag sa hem.
Men det är ju mitt andra hem.
Så välkommen med stora famnen..tårarna rinner på mig av glädje.Sen blev jag bjuden middag om jag ville äta.

Sen kom marroy ..herregud som hon skriker av glädje. Hon kastar sig på mig..slutar inte skrika.Oj vilken glädje..då kom tårarna igen givetvis. Fram med bullarna och nu var det fest. Hon skäpote mig inte utan låg vid mina fötter.

För 8 veckor sen fick hon 11 valpar varav 6 dog. Det gar getts bort några och 2 busfrö är kvar här.

När jag varit här en stund och vi har haft presentutdelning så kom regnet.
Och inte lite heller..skit!
Men jag fick ta moppen och köra o handla: vattendunk,nudlar,tvål osv.
Sen har det regnat konstant hela natten och idag hela dagen. Men jag var ändå på marknad och köpte vitkål,lök,morötter,ägg och en stor ananas.
För imorrnbitti ska jag inte äta nudlar till kaffet

Idag har jag varit och registrerat mig på immigration oxå. Familjen körde mig med bilen och hjälpte mig med pappren. Jädrans vilken procedur. Men vi hade trevligt på turen...här är det lätt att skratta och ha roligt

Nu skriver Tila och undrar om vi ska ses imorrn..så vi får väl se om det inte regnar.Nu är det kväll och man börjar bli trött fast klockan inte är mer än 19. Men det är mycket att stå i som jag inte skrivit...upplockning av allt som jag har kvar här.

 
 
Annelie

Annelie

7 januari 2017 00:05

Roligt att få följa dig på din resa,,, men jag fattar nada,,, det verkar ju vara jättelångt bort från där turisterna håller till, jag menar, vad många hotellövernattningar har du gjort innan du kom fram..??
Vad rent och fint tåget verkade vara.
Men, inget bälte på den lilla tjejen,, men du har det, brukar ju gå av ren vana för oss.

Kan tänka mig voffsingen skrek ut sin glädje.. :-D
Familjen du har med i bilen, kan de engelska eller kan du såppas bra thailändska..??
Ha det bäst... här är det KALLT, ingen snö, men kallt.
I och för sig, vet jag ju inte hur ni har det där du bor.. :-))

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

7 januari 2017 11:39

Jag bor på landet och det är knackligt med engelska,men klarar mig rätt bra med min thailändska. Jag har bara varit på hotel i BKK ,sen är det tåg ner till byhålan.
Här används det inte bilbälte..inte jag heller tyvärr. Det är min rem på väskan du ser.
Jag vet ni har det kallt..och vi har ösregn.Men jag bryr mig inte..jag kan både städa,stryka,tvätta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards