Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Tråkigt i längden

Av Bettan - 9 januari 2017 09:24

Så ytterligare en dag med regn. Nu är det 5te dagen på raken och det blir lite trpkigt när det inte är uppehåll 5 minuter på ett dygn.
Stora översvämningar inne i byn så vägarna är inte framkomliga knappt. Familjen har varit och handlat och dom pekar på moppen att vatten går upp till sadlarna.Jo...jag har ju sett här hemma,och det har ju ni sett oxå fotona.
Så här är det i byn på vägarna

Valparna har varit ute hela förmiddagen..och dom har busat och tyckt det varit jättekul. Svårt med bilder för dom var ju inte stilla 1 sekund.

Och nu kom mamman till tokkata in hit med lite mat till mig.Vet inte om dom tycker synd om mig eller vad..skratt.
Nu håller det faktiskt uppe..inte duggregn ens. Så skönt..hoppas det inte vräker ner mer nu.

 
 
Vicki

Vicki

9 januari 2017 18:49

Ser att du är i Thailand, åker du runt? Hur länge ska du vara där?

Har hört att det regnat en del men det är nog lite olika från ställe till ställe hur mycket det har kommit.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Bettan

10 januari 2017 03:16

Jag åker inte runt nu mera..utan blir på plats.
Ja..det är olika hur det regnat. Det är från centrala ner mot södra. Norr om bkk är det inte så.

 
Annelie

Annelie

15 januari 2017 09:45

Jisses vad vatten, stackare som bor i detta.

Valparna, är det en tik med sin valpar som ägs av denna familj, eller har tiken bara slagit sig ner där tillfälligt..??

MÅ gött... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

15 januari 2017 14:39

Ja..det är familjens hund..marroy. marroy fick 11 valpar men 6 dog och några är i familjens släkt och nu är det sparat 2 härhemma.Marroy är väl 5-6 år tror jag och har funnits här hela tiden. Med henne känner jag mig så trygg.Kommer nån hund eller nån hon inte känner mot mig så kommer hon som ett skott och ställer sig framför mig. Känns skönt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards