Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Barnens dag

Av Bettan - 15 januari 2017 01:22

Det är rätt stort barnens dag här. Uppvisningar,lekar och mycket prova på.
Vi har ju stor flygflottilj så det hålls därinne. Jas 39 flög över husen här på morron och det är öronbedövande när dom kommer.
Sen är det lite marknad och mycket mat givetvis.Lite bilder från förmiddagen när jag var där. För åkte rätt snabbt hem igen för jag kände mig så dålig.

Salänger står uppradade..perfekt fordon tycker jag.

Jag åkte som sagt hem och svetten dröp om mig. Jag duschade ,drack en kopp kaffe och sen la mig o sov hela eftermiddagen. Tårarna och näsan bara rinner. Jag har en sarong som jag använder som näsduk,så skinnet har jag kvar under näsan.
Tog moppen o körde in till byn på kvällen. Tog en jordgubbsshake och satt mig på muren en stund o tittade på folk. Sen gick jag mot moppen igen o skulle hem. Då står Tuk där och säljer..kännt henne i herrans många år. Hon hade visst flyttat in till byn från grannbyn.
Sen blev det hem..och här är det liv i luckan. Ska ju ha bröllop i huset mittemot så igår så ställdes det iordning med bord o stolar. Musikanläggningen hade dom minsann fått igång. Och imorse vid 5..då spelas det förfullt..och ska nu göras 3-4 dagar. Nu har det rabblats verser av munkar..inspelat. Nu är det tyst...får se hur länge det varar.

 
 
Annelie

Annelie

15 januari 2017 09:55

Ja, det verkar ju vara liv i luckan där i alla fall, där du bor och runtomkring.
Mmm,, var ju inte så jättelänge sedan sådana plan flög över som en julgran här hemma också,, å jäklar vilken ljud det är när de kommer.

Krya nu på dig ordentligt.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

15 januari 2017 14:36

Nu var det för det var barnens dag..och likaså bröllop mittemot idag. Annars är det helt öde..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards