Direktlänk till inlägg 21 januari 2017

Köttbullesoppa

Av Bettan - 21 januari 2017 02:35

Igår for jag ut på en runda på några mil. Första bästa avfart bara sen bara köra. Många småbyar passerar och som vanligt så hamnar man på en grusväg med hålor så hela moppen skulle kunna försvinna. Nu var det ju ljust,men i mörker är det inte kul.
Kom till byhålan igen och körde in på macro en sväng. Köpte skumgodis att ha hemma när Tokata kommer inhoppande som en liten häst.Smak av litchi...så det måste ju vara gott.

Åkte vidare för att äta. Ett ställe som har god köttbullesoppa med mycket oxkött i körde jag till. Dom har tyvärr bara öppet dagtid,så mulet..då blir det dit.

Sen blev det hem...trodde jag. Körde förbi en ny handelsträdgård och stannade till.
Till min förvåning då var det hon jag handlat av i många år på annat ställe. Glada utrop och vinkningar. Hon har sålt det andra stället och öppnat detta. Så då måste jag handla. 2 stora krukor men en stor grön växt och så en växt som hon delade och plantade runt. Sen en hängväxt som blir små röda blommor på. Måste köpa en jordgubbskruka till den idag.
Jag har inte tagit nån bild ännu....det ser ju lite hängande ut när det är nyplanterat.
Jag trodde jag kunde ta den ena på moppen..men den blev förstor. Så dom körde hem det till mig...gulligt.

Jag tvättade sen moppen ..ja så var det snart kväll igen.
Åkte in och åt grönsaker i ostronsås och på vägen hem så dtod det en pickup med pomelo. Så igår köpte jag min första..och det är inte den sista vill jag lova

 
 
Annelie

Annelie

21 januari 2017 05:13

Mysiga dagar du verkar att ha,, men idag kommer väl Jörgen..??
Har ni en varsin moped att åka på då..??

Sköt om dig.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

22 januari 2017 15:34

Klart vi har varsin moppe. Han åker ju ofta på sina grejjer och jag åker o handlar eller till nån kompis.

 
Annelie

Annelie

21 januari 2017 10:21

Bettan, jag har tänkt på en sak jag ska fråga dig om,, nu gör jag det.

Finns det någon god, smakrik krydda där du är som du skulle kunna köpa till mig och skicka, men skicka den till mig kan du göra när du kommer hem.
Jag betalar dig ju naturligtvis för vad både kryddan kostar och portot.
Jag har swich om du har det.

Vill du göra mig den tjänsten..??
Jag älskar allt vad kryddor heter.

Ha en finfin dag.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

21 januari 2017 15:37

Här är det chili och åter chili. Sen är det fisksås...här är inga finsmakare ..haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards