Alla inlägg under januari 2017

Av Bettan - 20 januari 2017 03:30

Nu när det varit så dåligt väder och är så fuktigt så har det kläckts mygg i massor.
Ena badrummet var det fullt..och då åkte det där el-racket fram. Men inte till nån nytta..var ju alldeles rostigt.
Så nu när jag ändå var på marknaden för att köpa grönsaker så köpte jag ett nytt

Utvecklingen har kommit framåt...nu även med belysning.
Ps. Jag har smällt massor så jag vet det funkar.

Av Bettan - 17 januari 2017 11:11

Eftersom det är dåligt väder..så har jag suttit hos vänner och snackat bort hela eftermiddagen. Blev bjuden på papaya,ananas och orange vattenmelon. Sen när det började hålla uppe så åkte jag och köpte mat och tog med mig hem. Precis när alla skolor slutar så det är ju kaos i gatorna.
Väl hemma så när jag satt mig så kommer det världens ösregn..känns skönt att jag hann hem. Alldeles mörkt ute nu fast klockan bara är 17.00
Ris, kyckling med cashewnötter...gott som bara den. Blev över till Marroy oxå

Av Bettan - 17 januari 2017 06:45

Ja..nu har det snart regnat vad det ska får jag hoppas.
Åkte in till byn imorse och det var väl rätt mörkt på himlen. 'Mamma' frågade om jag ville ha en regnjacka?
Men sa att det behövs inte...o jag kom inte så långt förrän himlen öppnade sig.Det var att skula på första bästa ställe

Så efter en stund så körde jag hem igen..som en dränkt katt.

Men det är ju bara vatten.
Är fortfarande förkyld men det är på tillbakagång. Känner mig inte så febrig längre.
Igår var jag på sjukan och fick thaimassage. Bara ta sig en kölapp och sitta och vänta på sin tur. In genom dörren för att kolla blodtrycket..jag har nr.9

Jag hade ju beställt tid men Noi som jag hade förra året har slutat så jag fick nån annan tjej. Njae..jag vart inte nöjd.
Så när jag kom hem så frågade jag ' mamma' om inte Noi kunde komma hit. Noi är nämligen 'mammas' väninna. Så nästa vecka nåt så fixar vi det...toppen.

Av Bettan - 15 januari 2017 14:57

Vid 7 imorse var det fullt av folk i fina kläder längs med gatan. Bärande på döda ankor på fat, bananplantor, majsplantor, kakor av olika sorter.
Sen så står dom under en blomsterportal och tar emot gåvor. Nån säger nåt så skriks det: oiiiiii
Sen är det mat i massor och läsk. Sen kommer ishinkarna fram och sprit...hong thong.
Så efter några kapsyler så är många i gasen och ska köra hem.

Brudparet går runt och delar ut nåt papper till alla,men vet inte vad det är.

Familjen och jag var inbjudna...men jag orkade inte. Är ju fortfarande störtförkyld.
Här blir lilla tokata fin.

Dom är så jättefina både tokata och "mamma".
Älskar dom verkligen..dom har öppnat hela sin famn för oss .

Ja..sen när det ätits så går alla hem. Då ska allt plockas ner igen...herregud vilket jobb för idag..som tar slut på eftermiddagen.

Vet ju sen innan att det brukar fortsätta på annat ställe. Men inte detta..det var ett mindre bröllop...och det räcker ju långt.
Nu är det kväll och det kunde man ju ge sig på att högtalaranläggningwn o trumsetet är kvar. Så nu är det dom sista festprissarna som har kul.
Jag filmade dom och då var det en järv karl som kommer fram med en röd ros till mig..dom är då vågliga(som är Saras uttryck) när dom fått i sig lite.

Var ju tvungen att ta ett foto på oss oxå..

Av Bettan - 15 januari 2017 01:22

Det är rätt stort barnens dag här. Uppvisningar,lekar och mycket prova på.
Vi har ju stor flygflottilj så det hålls därinne. Jas 39 flög över husen här på morron och det är öronbedövande när dom kommer.
Sen är det lite marknad och mycket mat givetvis.Lite bilder från förmiddagen när jag var där. För åkte rätt snabbt hem igen för jag kände mig så dålig.

Salänger står uppradade..perfekt fordon tycker jag.

Jag åkte som sagt hem och svetten dröp om mig. Jag duschade ,drack en kopp kaffe och sen la mig o sov hela eftermiddagen. Tårarna och näsan bara rinner. Jag har en sarong som jag använder som näsduk,så skinnet har jag kvar under näsan.
Tog moppen o körde in till byn på kvällen. Tog en jordgubbsshake och satt mig på muren en stund o tittade på folk. Sen gick jag mot moppen igen o skulle hem. Då står Tuk där och säljer..kännt henne i herrans många år. Hon hade visst flyttat in till byn från grannbyn.
Sen blev det hem..och här är det liv i luckan. Ska ju ha bröllop i huset mittemot så igår så ställdes det iordning med bord o stolar. Musikanläggningen hade dom minsann fått igång. Och imorse vid 5..då spelas det förfullt..och ska nu göras 3-4 dagar. Nu har det rabblats verser av munkar..inspelat. Nu är det tyst...får se hur länge det varar.

Av Bettan - 14 januari 2017 03:41

Middag igår blev grönsaker i ostronsås och en soda till.

Med mig hade jag 3 köttbullepinnar som bara är så gott och lättätet för mig. Fick en liten vegetsrisk vårrulle på köpet och dom är jättematiga och goda. Såna brukar Jörgen köpa när han är här.

Kan tyckas märkligt man köper med sig mat till restaurang..men det är rätt vanligt här.
Sen blev det till min kära vän Oj och hennes man fantomen som säljer milkshake av kokos...jag ska bara ha lite socker i. Fantomen jobbade på sitt vanliga jobb som polis,men han rycker in o hjälper henne.

Dom retar mig för jag försöker hålla diet. Så fantomen undrade hur jag ville ha min shake: inget socker,ingen kokos,ingen mjölk och ingen is?
Jag sa att is...det går bra ..haha
Men det är inte lätt..finns mycket gott. Jag livefilmade men får inte in det här tyvärr.
Jag var bara tvungen att äta lite grönt slemmigt som skinn med kokos i oxå..mums.

Så det var fest igår..ikväll får det vara broms.
Idag vaknade jag av att jag är störtförkyld..näsan rinner som en kran. Tänkte jag skulle till badet men det skiter jag i. Så jag åker väl och tittar i stan..tror det är barnens dag idag...då är det jippo till tusen.

Av Bettan - 12 januari 2017 14:41

Idag på förmiddagen har jag kört runt lite i omgivningarna o kollat om det hänt nåt nytt. Då menar jag förstås inte regnkatastrofen som denna skolan fick rejäl känning av.

Det har poppat upp lite mer hus och det har målats och snyggat till.
Jag var o beställde en tid för ansiktsrengörning och om 2 timmar kunde jag komma. Så eftersom jag tvättat på morron och hängt ut så åkte jag hem pch plockade in tvätten. Sen en kopp kaffe så var det ju snart dax.
Skönt som bara den och jag slumrade till faktiskt som Sara gjorde när hon var här för några år sen.

Tar 1 timme så känner man sig så ren så efteråt

När jag kört denna korta runda så känner jag nu ikväll att solen tog lite. Var ju för sjutton inte iväg så lång tid. Jaja..det svider inte bara känner att jag fått sol.

Sen fick jag på line och undrade om jag kommer till marknaden o hälsar på?
Självklart...jag skulle ju handla grönsaker och frukt oxå.
Träffade oj och hon gör ju milkshake av kokos..så jäkla goda asså.Så jag blev bjuden och jag hade med 2 förkläden som hon blev jätteglad för.

Imorrn så är det walking street som är varje fre-lörd..så vi ses ju imorrn igen.

Av Bettan - 10 januari 2017 21:33

Nu är klockan 3 på natten och jag är klarvaken. Så nu väntar jag på att vattnet ska koka upp så jag kan ta mig lite kaffe.Igår kom det bara lite smått regn på morgonen och sen var det uppehåll.Men många vägar är fortfarande inte farbara.
Bilar o moppar brukar köra under järnvägen men det är vatten ända upp till spåret. Lite dålig bild..men kan ju ta en ny när vattnet är borta.

Men iallafall kommer jag in till byn. Så jag har köpt en skurmopp,så imorrn ska jag torka golven och likaså lilla altanen. Valparna har ju sprungit där med leriga tassar.
Var oxå ute och åt för första gången sen jag kom. Givetvis lite sallad på vitkål och tonfisk.

Har tagit in mina sandaler som jag åkte hit i. Dom har legat ute på bänken och nu är dom alldeles mögliga. Så det blir att skura dom o hänga på tork.
När kvällen kom så var jag inne hos familjen. Hon stekte salta ankägg som dom köpt. Specialitet från söder. Dom är rullade i svart tjock salt som man sen knäcker o steker.Antagligen så träcker saltet in genom skalet.Det var nåt nytt för mig,annars har man ju sett det mesta efter herrans många gånger här.

Jag lekte med tokkata och hon tar mig i handen och jag ska sitta med henne. Men som sagt hon far ju som en skottspole. Springer som en liten häst galopperar.Den stora godispåsen jag hade med körde hon huvudet ner i o säger:håm-åm.(lukta godis)

Sen när jag skulle gå in till mig så följde hon med

Jag har köpte en ananas som jag skalade upp och hade till kvällen

Köpte 2 liter mjölk då fick jag en mugg på köpet..

Näe..nu ska jag kolla på nyheterna på surfplattan och så lägga mig igen...natti

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards