Alla inlägg under januari 2017

Av Bettan - 9 januari 2017 09:24

Så ytterligare en dag med regn. Nu är det 5te dagen på raken och det blir lite trpkigt när det inte är uppehåll 5 minuter på ett dygn.
Stora översvämningar inne i byn så vägarna är inte framkomliga knappt. Familjen har varit och handlat och dom pekar på moppen att vatten går upp till sadlarna.Jo...jag har ju sett här hemma,och det har ju ni sett oxå fotona.
Så här är det i byn på vägarna

Valparna har varit ute hela förmiddagen..och dom har busat och tyckt det varit jättekul. Svårt med bilder för dom var ju inte stilla 1 sekund.

Och nu kom mamman till tokkata in hit med lite mat till mig.Vet inte om dom tycker synd om mig eller vad..skratt.
Nu håller det faktiskt uppe..inte duggregn ens. Så skönt..hoppas det inte vräker ner mer nu.

Av Bettan - 8 januari 2017 14:54

...så nu ikväll kände jag att jag får festa till det. Har ju suttit inomhus hela dagen pga allt regn. Så jag for till KFC vid lotas...guuud vad gott

Och där träffade jag few som jag inte träffat på 2 år. Så roligt att se henne igen.
Sen gick jag en sväng inne på lotad och köpte vattendunk igen. Ska ju egentligen till vartenstationen och fylla den men inte i detta regnoväder.
Och hade jag ändå slarvat med maten så kunde jag likaväl ta en glass oxå.
Dom hade inte rött så det blev grön banan istället.

Ja..sen vsr det då ut i regnet igen o köra hem

Så nu har marroy fått sin mat och jag lite kaffe och sitter och glor på tv...snart natti

Av Bettan - 8 januari 2017 10:13

Nu står snart allt under vatten .Och det ska väl regna några dagar till vad jag förstår..

Marroy går inte från filten jag la ut till henne...det förstår jag.

Av Bettan - 7 januari 2017 12:01

Vaknade vid 3 inatt av regnet..tänkte att det måste bli översvämning nu asså. Snackade en stund med darlingen för det var ju kväll i sverige. Sen var man ju inte trött,så upp o gjorde lite kaffe och sen satt jag här. La mig en stund vid 5-snåret och lyckades sova 1 timme. För sen var wokpannan igång och valparna bråkar. Jag gick oxå upp och fixade frukost med vitkål,morötter o lök. God dressing och ett stekt ägg.
Igårkväll chattade jag ju med Tila,så vi bestämde träff och det blev kramkalas

Så roligt att träffa han igen och vi hade massor att snacka om.
Sen for jag och hälsade på fler. Var ju hos frissan oxå och fick manikyr...det tog tid.
Det ska ju gås igenom månader tillbaka hur vi har haft det och dom. Man känner ju kunderna oxå så det blr mycket skratt och stoj

Därefter så blev det att åka till macro..fanns ju inte här sist...kul m nytt ställe

Här har dom bröd minsann..men oj vad dyrt. Det är hårdvaluta med grovt bröd.

Av Bettan - 6 januari 2017 22:25

Jag vaknade 3 inatt av regnet och nu är klockan 4 och jag sitter uppe med en kopp kaffe.
Det var ju ett nedrans regnande. Det är inte översvämningar här som det är nere på öarna,men det regnar konstant. När det duggar lite kätt så tar jag moppen o ger mig ut..men får köra hem i ösregn.
Synd om dom som bara har 14 dagars semester och som nu får sitta inne på sitt hotellrum. Jag lider ingen nöd här...har fullt upp att plocka rätt på mina saker och jag tänkte jag skulle stryka imorrn och så köra o fylla vattendunken igen. Gå igenom pälsen på marroy o pudra in henne som hon inte gillar..
Går in till familjen och leker med tokkata kanske. Ja...vi får se vad som händer.
Men ni som är oroliga så är det lugnt här...

Av Bettan - 6 januari 2017 13:01

Hotellfrukost 6.30

Sen checka ut och ropa in en taxi. Alla vill ha gott betalt för som vet att det är mycket trafik. Så jag fick åka tuktuk...det är inte kul. Men nu var det nödvändigt om jag skulle komma fram i tid till tåget som gick 8.05

Det tog en jäkla tid att ta sig ut från Bkk med mycket stop. Tågstationen har dom bilder som aldrig förr på kungen..även prinsessan

På tåget får man mat och fika. Jag fick 2 bullar som jag sparade till marroy.

När jag klev av tåget i byn så stod fantomen o väntade på mig. Så han tog väskorna i sin bil och jag hoppade på min moppe o sa:kom när du har tid..nu kör jag hem!
Det var ju väldigt roligt...jag sa hem.
Men det är ju mitt andra hem.
Så välkommen med stora famnen..tårarna rinner på mig av glädje.Sen blev jag bjuden middag om jag ville äta.

Sen kom marroy ..herregud som hon skriker av glädje. Hon kastar sig på mig..slutar inte skrika.Oj vilken glädje..då kom tårarna igen givetvis. Fram med bullarna och nu var det fest. Hon skäpote mig inte utan låg vid mina fötter.

För 8 veckor sen fick hon 11 valpar varav 6 dog. Det gar getts bort några och 2 busfrö är kvar här.

När jag varit här en stund och vi har haft presentutdelning så kom regnet.
Och inte lite heller..skit!
Men jag fick ta moppen och köra o handla: vattendunk,nudlar,tvål osv.
Sen har det regnat konstant hela natten och idag hela dagen. Men jag var ändå på marknad och köpte vitkål,lök,morötter,ägg och en stor ananas.
För imorrnbitti ska jag inte äta nudlar till kaffet

Idag har jag varit och registrerat mig på immigration oxå. Familjen körde mig med bilen och hjälpte mig med pappren. Jädrans vilken procedur. Men vi hade trevligt på turen...här är det lätt att skratta och ha roligt

Nu skriver Tila och undrar om vi ska ses imorrn..så vi får väl se om det inte regnar.Nu är det kväll och man börjar bli trött fast klockan inte är mer än 19. Men det är mycket att stå i som jag inte skrivit...upplockning av allt som jag har kvar här.

Av Bettan - 5 januari 2017 04:41

...då skulle vi äta glass o dricka pappadricka på nalle-cafe.

Av Bettan - 4 januari 2017 16:24

Idag efter frukosten gav jag mig av ut på stan. Kom hem lite innan 21. Så nu känner jag mig rätt mör.
Har inte blivit så mycket shopping. Köpt beats by dr. Dre, trådlösa.

På vägen hem hittade jag en sån man hade förr o fyller varmt vatten i. Så tänkte jag på min nacke...kan ju vara skönt.

Såg så söta gummistövletter som till Adele...

Idag var det varmt..det tyckte denna hunden som har lagt sig på uthälld is..

Lite roliga figurer..

Det är mycket svart i allt nu efter kungen. Så här såg det ut bredvid entren till Big C.

Så gick jag förbi dairy queen glassbar. Näe..jag kunde inte motstå en röd..eller som det heter här:sii daeng. Lika gott som alltid.

 
Jo...jag har ju tatuerat eyeliner oxå idag. Jäklar vad det gjorde ont!!
Känslan är nog som att skära med rakblad. Sen inte nog med att dom harvat på ett ställe..så går dom tillbaka igen o harvar där det redan är ömt. Näe..nu får det räcka ..jag har ju gjort det några gånger nu. Men..minnet är ju helkass så det är väl snart glömt. Så är jag väl på det nästa gång igen,påminn mig då någon.
Nu är jag i bingen för jag ska upp tidigt o käka frukost och sen leta upp taxi som tar mig till tågstationen. För imorrn ska denna mosiga blekfis med svullna ögon hem till familjen igen. Åhhh vad det ska bli kul,har redan fjärilar i magen. Och Marroy ..åh va kul.
Natti..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards