Alla inlägg under februari 2017

Av Bettan - 19 februari 2017 23:46

Snopet..men vi visste ju sen förra året då det oxå kom kungligheter hit.
Det är ett himla ståhej med att måla,sopa och tvätta gatorna med skurborstar. Pynta med girlanger och flaggor. Sen sitter alla längs med gatorna och viftar med flaggor och när bilen kommer. Denna gång bar det en gräddfärgad merca med svarta rutor. Inte ett jota man ser.
Så vi åkte för att handla och då var det stopp ute på stora vägen av en olycka.Som jag förstod så har den kommit på motsatt sida och voltat ner i grönorådet och upp på den sidan vi kom. Fy som bilen såg ut..ingwn front kvar och bakhjuken var under bilen.

Man kan tycka man blir lite spak när man ser det händer. Men inte en thailändare..när dom väl kommit förbi så står dom på gasen och kör om helt vansinnigt. Vi har sett många olyckor härnere så man är jäkligt försiktig.
Så var vi då och handla..finns mycket utbud i köttdisken

Finns mycket lustigt på menyn när man ska bestämma sig för vad man ska ha. Vad e detta;

Men efter maten åkte vi ner till muren(piren) som vi allrid gör och där träffade jag på Arunsri och hennes man. Så kärt återseende..stor bamsekram

Nu har vi som sagt badat i pool 2 dagar eftersom detta med prinsessan kom fick vi inte vara på stranden.

Så idag blir det ner dit..skönt.
Har laddat mitt armband som räknar stegen så ska jag se hur långt jag går från ende till ende.
Ps. Min kroppsform är ju inte den snyggaste..men det skiter jag i!

Av Bettan - 18 februari 2017 03:05

Imorrn om jag förstått rätt ska det bli maratonlöpning här i byn och inne på militärbasen där vi badar. Då kommer även prinsessan hit.

Så nu får vi inte vara på badet varken idag eller imorrn.Det skuras o fejjas i hela byn och nu är det flaggor som viftar. Även en orange flagga..så har listat ut att det är prinsessans färg.
Gamle kungen hade gul ,drottningen har havsblå, gamle kungens ena prinsessa har lila. Och nu den nye kungen har tagit över gul färg. Så orange..ja det är nog prinsessans.

Av Bettan - 16 februari 2017 05:07

Nu har vi varit på immigration ,förlängning av visum. Är alltid lika skönt när det är avstyrat. Jörgen är ju förtidig att få visum men dom kände igen honom sen han var där med Tila. Han är ju rätt högt i polisgraden och är vår vän..då var det inga problem.
Dom klippte gräset utanför och ni som inte sett gräsklipparna här nere eller på bilder sen åren innan här,sätter jag in en bild till.Dom ser renr livsfarliga ut, undrar hur många olyckor det har blivit genom åren?

Av Bettan - 16 februari 2017 01:42

...och jag hatar att säga hejdå!

Men klockan 9 på morron så var Sara och tatuerade ögonbrynen och eyeliner. Nina passade på att göra ansiktsbehandling med rengörning.

När ögonbrynen var klara la hon i mer färg under tiden som hon gjorde eyelinern.
Visst ser hon ut som angey bird?
Det hade vi alla väldigt roligt åt.

Det blev verkligen bra..trots att det verkade bli missförstått under hela tiden vi hjälptes åt att förklara hur det skulle vara och vilken färg.

Kvällen innan var det avskedsmiddag på stora hotellet. Alla hjärtans dag så vi klädde oss i rött såklart.

Då gjorde vi en fjantbild oxå

På mopparna hem sen för att packa.

När det var dax för bussen så blev det saläng med väskorna. Jörgen ,Sara o Nina tog mopoarna till Fantomen för att lämna dom. Sen hämtade geat tjejerna med salängen.Så här kommer dom i gatan.

När dom åkt så så var det så ledsamt...bara tanken så kommer tårarna. Vi har ju haft så jäkla kul ihop,skratten har avlöst varandra.
Men..vi fick reda på att vår vän Per ligger på sjukan med vatten i lungorna så vi for dit.
Men han hade blivit utskriven och kommit hem.
Då åkte vi på marknad för att köpa ägg.Och på vägen stod grisabilen..

Dom slänger upp stora säckar med is som sen smälter ner på dom.
Ägg blev det...men dom hade även annat oxå..typ små flådda kycklingar.

Sen till Lotas för att handla hundmat...näe i gen si deang.

Nu är det slut på sötebrödsdagarna..
Nu ska jag hänga tvätt och sen iväg till immugration för förlängning av visum. I eftermiddag blir det thaimassage på sjukhuset.

Av Bettan - 14 februari 2017 08:34

Eftersom det blåser öite så åkte Jag Sara o Nina till den allmänna poolen och Jörgen sa han skulle till stranden. Men rätt som det var så kom han oxå till oss med present till mig.

Så gulligt och jag blir så rörd av omtänksamheten.

Av Bettan - 13 februari 2017 02:35

Igår var jag hemma ensam fram till 13. Jörgen var till söta fötterna och tjejerna var till grannbyn o shoppa. Blåste som sjutton så det var inget badväder.
Fin asfalterad väg men helt plötsligt så slutar den...vi blir inte förvånade

Vi är ju i ananasdistrikten..märks även på vägskyltarna

Dom är duktiga på att stapla..

Jag fick 2 stycken av dom.

Mango i träden och stridstuppar i sina burar..

Sen kom tjejerna hem från grannbyn ..då var vi och åt. Sara o Nina fick skrattattacker. Sara sa när hon fick se bilden på ananasfälten: Är nog dax att skörda nu när dom kommit ovanför jord. Knasboll nr:1 haha

Vi hade ju bottnat med mat efter landetkörningen..o avslutat med en glass

Så jörgen o jag åt inte..tog en öl o vatten istället.
Natti var det redan 21

Av Bettan - 12 februari 2017 02:41

Igår var det invigning av stor butik med namnet Global.
Ett byggvaruhus med allt möjligt. Klart man var där o glodde..

Häftiga belysningar bl.a

Parkerade bredvid denna hojen...snygg tycker jag. Dom har ju cykling på skallen här.

Inatt har jag haft migrän,så jag suttit uppe på en plaststol nästan hela natten. Har fortfarande skallebank och klockan börjar närma sig 9.00
Idag fläktar det ute så åka till badet blir det inte..iallafall inte för min del

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards