Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Så har vi flängt hela em.

Av Bettan - 29 mars 2017 17:13

Idag var det mulet igen..som igår.
Så vi tog en runda på landet igen. Ja..ni är väl trötta att läsa om våra rundor på landsbygden nu. Men då får ni scrolla neråt eller nåt.
Idag var vi i kokosdistriktet...det är kokosskal utanför varenda hus och även på vägarna.Så även om man har fullt upp o glo på allt så måste man kolla på vägen oxå så man inte kör in i nåt skal. Samtidigt så ska man ju vinka till var o varannan..eller kommer det några grabbar i 10-årsåldern o kör om på moppe i 100 knyck o skriker hello.
Just..så måste jag ju fota lite oxå för att sätta in här.

Många tror det är bara gamla dåliga hus och plåthyddor men det är fel. Men det är dom som jag gillar att fota. Men dom är mest svårfotade..varför då kanske ni undrar?
Ägarna till en plåthydda är nog inte så stolta hur dom bor,drömmer säkert om ett riktigt stenhus men pengarna tryter av olika skäl.
Dom kan bo en familj på 5-6 stycken i lilla hyddan som inte är större än mitt badrum och jag beundrar dom verkligen.
Oftast är det alltid nån hemma eller lagar mat och säljer utanför vid vägen.
I min tanke så kanske jag generar dom därav vill jag inte fota. Däremot kan jag stanna o snacka lite, kanske köpa en dricka.
Men idag iallafall har jag fotat andra hus...tjusigt detta tycker jag..eller?

Tog på lite andra hus som man bara blir glad av att se. Tänk vad underbart att få måla sitt hus i vilken färgkombination man vill..a

Sen dessa andehus...dom är väl fina?
När man bygger ett hus så ska det vara ett andehus oxå. Det ska vara fint och det nybyggda huset får inte skymma solen för andehuset.

Givetvis åker vi förbi massor av kor och en o annan husgris som har snöre runt halsen o bunden vid ett träd.
Men allra roligast är när man ser vattenbufflar..för det är inte så vanligt längre.

Dessa träd är roliga tycker jag.

Det blir i stort sätt inga blad utan kokonger. När kokongerna är bruna o torra så tar man innehållet så är det som bomull. Det är billig stoppning i stolsdynor och kuddar...tunga blir dom.

Kom in i e by som har sååå vackra gatlyktor. Man kan ju ha sånt här för det får ju vara helt.

Vi stannade till på en bensinmack för att ta oss en dricka. Inget kul att sätta sig på moppen. Som en spisplatta..

Men vi har åkt i så vackra omgivningar så det har varit som i en vältecknad saga. Stannar motorerna så är det alldeles tyst. Tittar över fält eller ner i en dal av risfält som ger en helt magisk grön färg med höga palmer och dom Burmesiska bergen i bakgrunden. Det blir inte likabra på foto tyvärr.
Undrar om dom som bor mitt i detta ljuvliga förstår så vackert landskap dom bor i?

 
 
Annelie

Annelie

30 mars 2017 05:42

TACK för alla vackra bilder.
Vattenbuffel såg ju för härlig ut där han låg.
Wow vilka fina gatubelysningar ni åkte förbi.

Husen,, det måste ha varit i ett rikemans-ställe ni åkte genom, eller kan det dyka upp ett sådant hus bland alla fattiga också..??

Mmm, kan enbart hålla med dig,,, folk utomlands är inte ALLS så bekväma som vi är, med tanke på storleken vi bor i.

Ha det allra bäst.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Bettan

31 mars 2017 05:57

Tack själv för du orkar läsa.
Det kan poppa upp en jättevilla som ett palats mitt ute i ingenstans bredvid en plåthydda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards