Alla inlägg under mars 2017

Av Bettan - 23 mars 2017 02:36

..finns det här. Då menar jag inte soptömmarna i stan.

Utan denna lilla lustiga sak...kan ni se den/det?

Näe..trodde jag inte heller men tar en närmre bild

Har aldrig sett eller så har jag...och trott det var nåt skit. Alltid nåt nytt varje gång som man inte sett förut.
Nu är frukosten intagen och morgonkelet med lille valpen och plock av fästingar

Tokata fick morronbadet oxå..

Och som alla barn så ska det plaskas...

Näe nu blir det att skala ananas igen för att ha med på badet. En påse mineraler i en mugg vatten är oxå tvunget nu när det är så varmt.Vi köper storpack lika bra.

För igår var det 37 i skuggan och 36 mätte jag i vattnet. Var är svalkan..inte i duschen heller?
Nästa gång så är det stor tunna som gäller med vatten för dessa dagar. Där blir vattnet kallt o bara skopa över en.
Näe nu ska jag börja skala...hej hopp

Av Bettan - 21 mars 2017 02:25

Vilken frukt o grönsak som helst att välja på...vi väljer alltid banan. De flesta väljer citrus..
Så jäkla gott o läskande i denna värme som nu är..

Av Bettan - 20 mars 2017 15:29

I förmiddags när jag kom till badet så vsr det ditmonterat en stor scen. Det ska bli fallskärmshoppning i 2 dagar och vet inte om det ska vara prisutdelning där. Mitt framför där vi brukar sitta.Hoppat fallskärm har dom gjort 1 vecka nu..mwn det ska visst vara formationer och sånt nu. Jaja..få se hur det blir.
Jörgen har både varit hos söta fötterna och blivit rakad och sen hos massören. Han var klar 18.00
Då var jag och handlade på macro och bl.a köpte jag en ny matskål i rostfritt till hundarna som familjen ska ha hos sig. Osötad naturell yoghurt en stor burk(1,8l) flingor och kokosbitar i lag.
Litchidricka att spä med vatten och stark ost klart.
När jag körde hem med det och gav mamma den nya hundmatskålen så blev hon så överraskad och sen gick snacket. För den gamla är anskrämlig..och korna som går förbi har ju trampat på den och då förstår ni hur den ser ut.Sa...släng nu den för nu har ni ju en ny. ( men tror inte den slängs..kan vara bra att ha)
Körde in till stan och mötte upp Jörgen men dessförinnan hade jag köpt 3 stora ananas igen på marknaden.
Vi for och åt på Daisy's och sen blev det en repa på byn.
Stod 2 backpacker utanför militärområdet och tittade på kartan i mobilen
Frågade om vi kunde hjälpa till?
Jodå..mer än gärna. Dom visste inte var dom skulle natta sig. Asså tälta!
Dom tänkte där vi badar inne på militärområdet. Glöm det..dom får inte gå in där på kvällen. Så det gällde ju att komma på vart dom kunde tälta. Man är ju inte inne i campingvärlden precis.
Men jag kom på andra sidan byn. Så dom fick hoppa upp på våra moppar så skjutsade vi dom dit. Och under tiden snackade vi och det var första gången dom åkte moppe..hm..det märktes. Dom visste inget om detta att gå i gator när det var mörkt pga att hundar går till attack. En del får solsting och blir helknäppa. Dom jobbar ihop som hyenor så tipset var: ha alltid en käpp!
Likaså visade jag dom var vi har mycket apor..och dom roffar gärna åt sig.
Dom var tacksamma detta unga holländska par och vi var nöjda av att kunna hjälpa till.
Sen åkte vi hem och körde förbi en stor kallankabuss som jag kallar dom. Denna var väl inte fullt så färgglad men räcker till.

Väl hemma håller mamma på att ösa grus o sand. Grannen rakt över bygger hus längre ner i gatan åt sonen. Så det har ju kört lastbilar i skytteltrafik och det har väl rasat över. Så in med moppen och ananasena så på med badklänni gen o ut för att hjälpa till. Mamma har ju så ont i rygg och knä så hon ska ju inte grejja med det utan hjälp. Jörgen tog foto så dom är supersuddiga..

Rök ju som bara den..så nu är man duschad igen och sitter o glor på boxning på tv o snart natti natti.

Av Bettan - 19 mars 2017 15:01

Det har ju varit jippo där oxå nu i en vecka. Men det är inte så stort detta året och ingen ljusceremoni. Jag köpte inte blommor och bladguld att sätta på budda,får bli nästa gång.

Av Bettan - 19 mars 2017 02:35

Igårkväll satt jag och sonens fru och gossade med kanon. Plockade fästingar och han njöt framför fläkten. Det blir sån gemenskap och vi pratar och skrattar och berättar med charader. Geat står och lagar mat och jag frågar och lär.
Sen kommer Mä(mamma) på moppen fin som bara den. Svarta långbyxor,svarta nya skor,vit tunn långärmad tröja med stor svart rosett på bröstet. Hon hade ju färgat håret på morron så det var så svart nu igen med glittrigt spänne.
Stor vit sombrerohatt i handen och 2 rätt stora tavlor på gamle gungen som dog i höstas Phumiphon nummer 9 med drottning Sirikit.
Berömde tavlorna så jag fick den ena..så glad jag blev. Har ingen bild hemma på kungen som har varit så viktig.

Av Bettan - 17 mars 2017 02:12

Igårkväll åkte dom till veterinären och kollade upp benet. Visst var det brutet...brutet långt upp på benet. Jag körde hem före Jörgen och då möttes jag av detta..

Arma lilla glada kanon. Nu ska han vara hårt lindad och skärm i 3 veckor. Veterinären hade sagt att det var helt rakt av och inte taggit så det var det bästa förutsättningar för läkning.
2 sprutor hade han fått och så hade dom tagit tag och ryckt det rät. Kanon hade vrålat..givetvis. Tur inte jag var med där...blödiga jag när det gäller djur.
Han ska ha 3 stora kalsiumtabletter om dan och han pluttar ut det i mungipan trots brutit ner det i småbitar. Men jag fram med kanom(godsaker) och gömmer i så går det ner lätt..tummen upp.
Så nu fixas det till i hundhuset med matta på golvet.

Spikas i en rostig spik en bit och sen viker spiken för dörren. Då rasar en bräda så då gäller det att leta upp ytterligare en rostig ..så var brädan på plats igen.

Det har varit tyst hela natten så han har nog sovit.
Imorse när jag tittar ut så pysslar dom om honom.Han gillar det nog för han får kanom( godsaker) och blir matad med ris och omelett. Klappad och fläkten dras fram så han har det svalt där han är.Så dom.är så godhjärtade vår familj.

När Jörgen kom ut så skulle ju givetvis kanon hälsa på han. Vi har ett högt steg mellan våra hus så hon lyfter kanon upp hit så han kan hälsa.

Av Bettan - 16 mars 2017 10:32

Nu är det synd om valpen igen. Igår morse skrek han nåt vansinnigt när han låg i sitt hundhus. Han har fastnat med tassen mellan spjälorna. Jag fixar när det är människor men jag klarade inte att gå ut och hjälpa till att lossa han. Detta hemska skrik..och han hade panik eftersom han satt fast.
Jörgen ut och familjen..jag höll för öronen och blundade här inne. Jag vet att det låter inte klokt..men jag kunde inte ta mig samman.
Dom höll på länge o valpen vrålade..men till slut bände dom väck ena brädan så han kom loss. Det är inte brutet men svullet. Han kröp under ett golv och där blev han. Vi åkte till badet och när vi kom hem så hade han inte varit framme på hela dagen. Jag for in efter vatten..hundwn måste ju vara törstig. Jag la mig ner på backen o kikade in..och han viftade svansen och kravlade ut till mig. Benet bara hänger.
Han ville inte dricka så jag svabbade hunden med vattnet. Han satt still och tyckte nog det var skönt att få lite svalka.Han lägger upp sin onda tass i min hand och tittar mig i ögonen. Det var nog ett tack på hans vis.
Gick in o duscha o när jag kommer ut igen så sitter han utanför dörren. Även mamma marroy. Sätter mig på moppen o ska köra till veterinären då hoppar han fram o slickar mina händer när jag ska klappa han.

In till veterinären och visade foto och sa han är 5 månader. Så förklaring vad som hänt. Likaså att han har massor av fästingar över hela kroppen och i öronen. Ja..det blev mycket charader men även mycket thai faktiskt. Dom som satt därinne och väntade på sin tur skrattade åt mig när jag visade hur tassen satt fast och hur han slet för att få väck den. Men fick sen mycket beröm för min thai. Men kul att glädja andra tycker jag.
På kvällen sen så hade jag medel mot fästingar och bandage som han ska ha för att han ska ha lättare att gå.
Den ena i familjen satt på golvet och plockade fästingar och hon hade även masserat med olja hans ben. Jag satt mig oxå på marken och man är ju inte vig precis. Mä sa att jag var som en gammal tant...gapskratt.
Iallafall så satt vi o plockade fästingar säkert 1 timme,valpen somnade nästan. Han har precis fått vaccin och då kan man inte ge fästingmedel förrän efter 2 veckor..så det får vi göra då.
Jag har inte sett han ännu men dom har satt bandage säger dom. Hoppas att han blir hjälpt.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards