Direktlänk till inlägg 1 april 2017

Deppigt och bara tråkigt.

Av Bettan - 1 april 2017 18:21

Så började vi känna för en vecka sen. Nu är det nämligen slut på det roliga och underbara. Men det måste ju ta slut nån gång det vet jag..men det blir svårare o svårare.
Och jag böl-fia är i gång flera gånger om dan.
Jag började städa i måndags redan. 1 badrum och 1 sovrum...så behöver vi inte gå in där mera. Det ska sorteras vad som ska vara kvar och vad som ska med hem...och så gallras ut o slänga. Jäkla jobb.
Marroy har legat utanför vår dörr i 3 dagar och kollat oss. Och valpen han kom imorse och var så moloken och ville varken bråka eller leka utan bara kela...så står han på mina fötter.Så visst märker dom av att vi ska lämna..

Väskorna står klara och jag sitter o bölar framför fläkten

Så var då klockan lite över 8 och vi skulle in till bussen. Vilket puss o kramkalas..o jag bölar. Men alla vet om att jag är bölig så det känns ju skönt.
Mamma hade läppstift o var så fin nu när vi skulle säga hejdå. Jag bara älskar henne..hon är helt otrolig och vi har så roligt ihop.

Här är vi alla tjejer i familjen..

Sen var det iväg till bussen med salängen. Lämna mopparna på vägen...hos våra andra vänner.

När vi väl var där så kommer dom andra på moppe för att vinka av oss igen. Jag smäller av..

Det började ösregna när vi kom in i bussen och det underlättar ju när man ska åka ifrån sitt paradis.
Skranglig buss till tusen och världens slack i ratten..så armarna far framotebax hela tiden.
Väl framme på busstation så hoppade in i en taxi och till hotellet.
Den snybben hade nog alla bokstäver i sin sjukdom...och alla gånger gick han på nåt oxå. Ja..jag satt med hjärtat i halsgropen.Han körde på wn stor vägkon som kom under bilen...och höll på att smälla med en moppe. Han gasade iväg så det skrek i däcken ...hu. Men vi lever tack o lov.

In på hotellet o dämpade av väskorna o sen ut igen..shopping

Jörgen justerade sin brillor och sen gick vi på foodcentret o åt köttbullesoppa

Dom här 2 stod bakom mig i rulltrappan

Blev ju en Swensens innan vi tog taxi till hotellet igen

Jörgen gick upp på rummet och tog mina shoppingkassar med sig. Jag fortsatte ute på nattmarknaden till 22. Köpte med mig mango med sticky rice och kokosmjölk...mums första o sista i år.

Men nu är klockan mycket och jag ska duscha och gp i bingen. Måste ju orka shoppa imorrn oxå...natti från ett slamrigt,bullrigt och avgasigt Bangkok.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards