Direktlänk till inlägg 4 april 2017

Mot Sverige.

Av Bettan - 4 april 2017 07:47

Nu är det ingen återvändo längre. Nu går flyget mot Sverige och vi måste tillbaka för att jobba.
Lite bilder..

Tidigt till flygplatsen för att komma igenom passkontrollen innan 24. För sen går mitt visum ut och jag vistas olagligt i landet. Men dom öppnade inte incheckningen förrän efter 23 så jag fick rusa. Passkontrollanten log när han såg att det var på håret.
Väl inne på taxfree kändes det lugnt. Satt oss en stund och såg killen som plockade upp varor på nedersta hyllan. Jag blir så avundsjuk när dom kan sitta bekvämt på detta viset.

Så var då resan igång...

Tåg inne på Dohas flygplats till gaten

Taskigt käk och trångt plan var det detta året,frukost på båda planen.
Gick smidigt med att komma av,få väskorna och paskontrollen..tror 20 minuter max. Tåget kom oxå dirtekt efter jag tryckt biljetten,jäkla flyt.

Sara mötte oss på stationen..och sen kom Roger,Adde med ass Lina, Johan och Adele. Tyvärr fick Johanna förhinder.
Sara hade fixat med frallor med stark ost och kex. Gott med kaffe...
Så härligt att träffa sina nära...Adde vråla av glädje och båda mina barnbarn hade längtat till vi kom hem.
Adele var eld o lågor att öppna min väska..

Sen bäddade hon till sig med kuddar o lurar...nu skulle hon titta på paddan.

Sovit gott och när jag gick upp o skulle in på toaletten så gick jag rakt in i garderoben...trodde väl jag fortfarandw var hemma i byhålan *S*
Öppnar ytterdörren..+3 grader,dimma och bilar som kör.
Nu är det inte 30+ ,doften av blöt jord och chili,skrap i wokpannan och fågelkvitter.
In i verkligheten igen.

 
 
Annelie

Annelie

4 april 2017 15:06

Förstår verkligen dina barnbarn var överlyckliga,,, ja även dina egna barn naturligtvis också. Men, de förstår ju i alla fall på ett annat sätt.

Vad rent och snyggt det var på både flygplatsen och tåget...

Välkomna hem förresten..glömde jag ju bort ;o))

Ha det gött hemma i Sverige nu.

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards