Alla inlägg under maj 2017

Av Bettan - 18 maj 2017 09:32

Man skulle tro vi skaffat husdjur..men näe då. Här räcker det med andras...Fralle som kommer ibland och igår var här kalkoner hela dan. Dom var ju inte stora men jag gillar inte fåglar och tycker dom är läbbiga.
Men det var bara över dagen jag hushållde med dom.
Imorrn kommer Fralle en sväng o ska vara här..

Av Bettan - 16 maj 2017 16:54

Näe..vilar inga ledsamheter när man är med en sprudlande Camilla. Det är mycket skratt och tokerier och jag bara älskar det.

Vi for iväg för att köpa ägg i Svalöv. Inga vanliga utan befruktade rasfågelägg. Vi for dit utan att kolla om det var bensin i tanken. Det var under sträcket för tom tank. Men vi kom fram iallafall och även till närmsta bensinmack...men det hoppade fram sista biten.
När vi var där så hade detta unga par massor av olika höns,gäss,kalkoner,ankor,får,grisar,kaniner,katter
och en kelig hund.Fotade inte allt men några djur lite kvickt.

Kanske åka dit med Camilla imorrn igen och hämta ägg. Men då får vi kolla tanken först.
Idag startade jag med migrän så jag låg till 13.00
Sen var det in o koka choklad..nu ska jag slappa för jag är helt urlakad. Sen får jag ta in tvätten,hoppas den hunnit torka.

Av Bettan - 14 maj 2017 09:04

Roger fyllde år igår så det blev tårta..mums vad gott.

Vi hade med oss en ärtgrön skottkärra som present och det blev uppskattat.

Hoppas du får nytta av den nu Roger....

Av Bettan - 12 maj 2017 09:29

Så roliig choklad det finns...guld..silver...o pärlor.

Men det ska ju vara gott oxå och det var det inte.
Näe...bättre med köttbullar med potatismos. Känner mig som 4 år....men skit i de flr gott och lättätet är det.

Av Bettan - 9 maj 2017 20:22

Var med Jörgen idag på sjukan.
Vi var tidiga så det blev att kolla i lite blaskor.

Väl inne på rummet så blev det att ta ut kortet från snarkmaskinen och kolla hur den har funkat. Och det är ju reggat allt. Och han har ju inte mer än nåt enstaka andnings-uppehåll när det är bra dagar. Men han ska testa ny maskin som bara få i sverige som har och som ska hjälpa bättre. Även testa ny mask som är lite större..

Jag hoppas denna sitter bättre på plats.
Sen var det bara att åka hem igen..bye bye ystad

Dom hade rolig belysning utanför...ser ut som hinkar upp o ner.

Sen for vi o hälsa på sara m familj på vägen hem....vi var kaffetörstiga till tusen. Då fick jag med mig 3 flaskor passoa och 1 likör 43 som inhandlats i Tyskland..åh vad det ska bli gott. Tack Sara för du ville shoppa till mig.

Av Bettan - 7 maj 2017 21:42

Var i Småland igår och jobbade. Steg upp 02 och bryggde kaffe till 2 termosar,mackor hade jag brett på kvällen.
03 bar det iväg...usch...lång väg att köra. Vi hade 10 grader varmt när vi körde och när vi kom upp vid 06 så var marken vit. Det hade viss varit bara 2 grader. Fy sjutton vad jag frös...

Men solen kom fram och sen blev det varmt minsann. Vi hade ju inga t-tröjor så vi blev rejält svettiga. Jag träffade bl.a Zvampen som jag bara älskar att bråka med. Där kan man ta i ordentligt när man klappar om.
Han ser kanske inte så stor ut på bild..men det är en riktig bamsing till kille och har mycket egna ideer och exter för sig. Bl.a blir han skitförbannad på herrar med keps..Jörgen kan inte titta på han förrän han visar hela tandraden och morrar..

Det var en tuff och jobbig dag och det var skönt när vi var på väg hem. Jag lägger pussel så går tiden lite fortare

Varje knalle bjuds på kroppkakor eller korv m bröd. Jag tog kroppkakor som jag tänkte steka när jag kom hem. Men väl hemma så åkte dom i frysen till annan dag...jag var för trött för att äta.
Idag var jag vaken o åt frukost vid 7..men kände mig skitdålig så jag la mig igen och vaknade inte förrän 12.30 Då är jag dålig!!
Men det blev ändå att stå i kokeriet idag....
Det som lyfte hela dan var Sara,Roger o Fralle som kom med smörgåstårta och en stor lilja i kruka. Jörgen fyller ju år idag så då fick han lite firande ändå....

Av Bettan - 5 maj 2017 18:57

Idag har vi lastat syora bussen för nu ska det jobbas.
Har även bakat hallongrottor, här är dom redo för ugnen.

Jörgen tyckte det tog lång tid i ugnen...nu var han sugen minsann..

Fick besök av lille Fralle oxå som kom en sväng med sin matte. Gott med kaffe o nybakt....
Fralle var på bushumör o han är ju hal när han krånglar..skratt

Näe..nu ska jag göra matkasse o sen är det mysdressen o lets dance.

Av Bettan - 3 maj 2017 10:00

Poppade upp på facebook från en av mina vänner en sida med allt möjligt. Jag föll för en del handfat som jag aldrig sett här o Sverige...visst är dom läckra?
Var bara tvungen att visa er en del..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards