Alla inlägg under juni 2017

Av Bettan - 28 juni 2017 19:29

Jag fick av en kollega en kasse med rabarber. Dom har köpt hus förra året och ett rabarberstånd på tomten. Dom gillar inte så jag tar gladeligen emot...bara frysa ner ju. Sen blir det både kräm och paj när jag får tid.

Vi har bakat idag och sen kom camilla med dotter och hälsade på. Dom tycker vi har roliga mössor så dom testar..

Men tycker ändå min darling har bästa kalleAnka mössan

Camilla,Alva o jag for till min mamma. Hon har köpt ny fåtölj som reser henne upp elektriskt och massa andra finesser. Så den gamla reclinern i svart skinn tog camilla med sig hem..den kom lätt in i bilen hennes iom man kan ta väck ryggen

Mammas blommor är så vackra...vad dom heter: zinnia.

Helt underbara...såna ska jag ha till nästa år.

Av Bettan - 26 juni 2017 12:01

..för hela helgen har det jobbats.
Vi steg upp vid 02 natten till torsdag och körde till Karlskrona.Det är en lång dag minsann och man är helt slut när man väl ska kör hem igen. Det varade rätt sent men vi var väl dom första ändå att packa i vår gata. Men sen när man väl skulle ut var det som vanligt stopp.

Det är samma kaos varje gång man ska ut. Vissa vill ut o vissa kör in för att lasta. Så jag ut som vanligt och försöker reda upp röran o vifta med armarna hur det ska köras enklast möjligt.
Sen väl hemma närmre midnatt så börjar jag koka ägg och vispa grädde. Plocka ut i bussen o husvagnen det sista. Jag var helt slut o tänkte jag sätter mig ner o kopplar av en stund i soffan...där vaknade jag på morron. I duschen en gång till och sen for vi iväg till Limhamn.

Det var en blöt och blåsig midsommar. Inget kul alls att jobba. På kvällen så hade vi knytis med arbetskamrater..men det var ruggigt.
Det som lyste upp mest var att Adde kom och hälsade på med Lina o Suss...kul. Men vi har många trevliga kunder oxå..och våra härliga positiva grannar som säljer korv.

Men igårkväll kopplade vi husvagnen o for hem...sååå skönt.
Jäkla måsar skitit ner hela vagnen...grrr

Hoppas ni haft inte så fullt ruggig helg som vi haft.
Men nu är det nya tag...in o baka..

Av Bettan - 21 juni 2017 18:51

Idag kom Adeles mamma ,pappa och lillebror. Det har varit lång väntan..enda sen i måndags har hon ju varit här.
Hon har bakat cupcake till dom skulle komma.

Hon hsr köpt en skallra som en mjuk kanin och slagit in själv.

Hon hittade vårt paket som gick i blått såklart ..till lillebror.

Dom bar hon ner i köket och skrev Loa som lillebror ska heta,mamma,pappa o Adele

Sen kom det..det var ju 2 paket till däruppe?
Dom tog hon för givet att det var oxå till han trots dom var rosa.

Så dom kom ner oxå på bordet.
Hon lekte lite men väldig nog vad klockan var.

Sen äntligen...

Sen fick mamma hålla för nu var det fika och paketöppning

Och tror inte hon fattade riktigt att det var hennes paket. Det var en surfplatta med massa foto och filmer som jag laddat in och sen klart kan hon ju vara på internet.

Detta var förtidig födelsepresent. För tänkte att hon inte skulle känna sig utanför utan känna sig uppskattad oxå nu när vi gossade med Loa.
Dom var här flera timmar och jag har fått mysa oxå mycket...åh vad ljuvligt.
Blev att byta liten blöja på köksbänken innan hemfärd.

Av Bettan - 20 juni 2017 09:19

Då är Adele här hos oss till imorrn.

Vi åkte ju från deras när vi vaknat och hem hit. Blev att gå och handla och vilade en stund. Hade ju knappt sovit nåt när man var så spänd på hur det gick på BB.
Sen blev det att lasta av lilla bussen..Adele hjälper till.

Sen blev det middag med pannkakor..det var poppis med hallonsylt

Städade husvagnen och då låg Adele i den oxå med surfplattan o kollade film.
Idag blir det att åka till willys och handla mat till midsommar. Sen ska ju Adele baka som sagt. Så det går väl fort denna dagen oxå.

Av Bettan - 19 juni 2017 13:14

Grattade mamma igår jag o Sara. Hon fyllde ju år i fredags och nu blev det kalas med vit cholkadkladdkaka och jordgubbsgrädde..o nån kaka oxå. Mums.

Vi hjälpte till med lite småsaker att fixa bilder i tavelramar osv. Sara hittade sin glasigelkott som hon köpte på marknad när hon var liten.Som hon sa själv:Soa vill ha mera pengar..Soa tycker det är kul att handla...skratt

Sen när vi åkt hem så fick vi ett ryck och åkte ner till johan med familj. Nu skulle fralle få leka av sig och förhoppningsvis bli satt på plats.

Fralle bär sig illa åt när han är i närheten o tar skydd vid sara..annars går det jättebra. Och Gunnar skiter fullstä digt i om han morrar..
Sen blev det kväll och vi åkye hem. På med mysdräkten och jag stekte mig lite ägg och vitkål. Halvvägs ätet sp ringer Johan...nu vill adeles lillebror ut.
Jag bara tog dojjan på och iväg.
Så vinkade jag lycka till när dom for

Så efter par timmar på bb så kom lilla gossen. Johan ringde direkt som han lovade. Jag sov över därnere men det blev inte mycket till sovande. Adele kom nertravande i trappan så hon slängde sig i soffan och gunnar han la sig på golvet framför mig..men lite sömn blev det. Så nu har jag 3 barnbarn..
Skypat..men om några dagar får jag nog se. Nu är jag hemma igen iallafall och har Adele med mig..så dom får lugn o ro dom första dagarna.

Av Bettan - 16 juni 2017 16:14

Idag var Jörgen i Malmö en sväng,då städade jag härnere o torkade golvet.
När han kom hem så hade han en present till mig o höll bakom ryggen.
Wow...present vilken överraskning .
Gissa vad jag fick?




Den här.

Ni som inte fattar o kan klura ut...
Det är en pinne som jag kan sätta i skruvdragaren, så när jag ska veva ner och upp husvagnstassarna så behöver jag inte veva.
Ska bli spännande att testa,för jag har snackat om det många gånger.
Ja..jag tycker det är superbra present. Gillar inte smycken o parfym o sånt..

Av Bettan - 15 juni 2017 18:02

Vi hade fralle några timmar idag och tänkte att vi går in till grannen och träffar deras hund. Jag såg i min fantasi hur dom lekte och jagade varandra. Sagt o gjort..vi gick in och fralle morrar åt vår granne..fy så elakt. Sen släppte hon deras tik..och fralle går på i sin kaxighet och morrar och reser ragg. För fansken asså...tiken blev ju dörädd för fralle som är valp. Jag tänkte ju att hon kunde fostra lite..men hon gick inte i närheten av han. Och det styrker ju hans självförtoende ännu mer tyvärr. Tiken gick och la sig i deras uterum..o fralle satt vid mig hela tiden. Nån enstaka gång gick han utanför dörren..

Så tyvärr blev det ingen lek..suck.
Roger kom och jag höll då på att klippa klorna och smörja in hans mage. Han har fått sån klåda..nästan exem. Han har kliat itu sig totalt. Så nu testar jag en linda o silvertejp. Vi tror det är fodret som gör så...så nu har dom bytt och hoppas det hjälper så han slipper detta.En tröja för barn att sätta på han hade vart kanon men sån har vi ju inte. Det har hundarna i thailand för att slippa ohyra o mygg.

Jörgen var duktig att tvätta lilla bilen idag...jäkla jobb.Men om vi skulle få för oss ut o dra en repa så är den ren iallafall.

Av Bettan - 12 juni 2017 10:44

Vi åkte till jobbet i torsdags och skulle bo i husvagn några dagar. Väldigt nära Adele där hon bor. Så jag ringde och frågade om hon kunde komma att vara hos oss över natten och hem nästa dag på kvällen. Jodå..jag for o hämta henne och hon hade liten packning med sig. Hon ska ju bli storasyster inom kort..rättare sagt var det uträknat till helgen. Så vi körde ner med dubbla bilar ifall att. Jag hade ju extra madrass och extra med kex och drickor o mat. Som sagt jag hämtade henne och då fick mamma lite avkoppling och jag tyckte det var så kul att hon kunde vara med oss.
Egen hylla skulle det vara med sina kläder som hon plockade o vek in själv.

Sen vsr det paddan en stund i sängen. Tur man laddat ner lite filmer så man kan se offline

Sen var ju Maya på marknaden oxå..tog en jäkla tid innan blygheten försvann. Jag försökte puscha på med då säger hon :farmor..du vet jag är blyg.
Men proppen löstes upp och sen var det full rulle.

Paddan är viktig...även en stund med den innan frukost. Vi hade riktig mysig slömorron.

Det har inte kommit nån lillebror ännu...men när som helst och då hämtar jag Adele igen..kul.
På lördag vid middagstid kom min väninna Lena med sonen Sami och vänner och hälsade på. Kul nu när vi har mycket och kan inte träffas..men till midsommar kommer hon till mitt jobb igen..stor kram

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards