Direktlänk till inlägg 28 augusti 2017

Helgjobb

Av Bettan - 28 augusti 2017 12:04

Det har vart en slitig helg..känner mig helt slut i kropp och knopp.
Vi for ner till Trelleborg i torsdags för att få bussen på plats innan det blir förmycket ståhej.
Har pratat med min väninna för länge sen att vi skulle sova där. Så när vi fått den på plats så ringde jag till henne att nu är vi på g.
När vi kom så blev vi så välkomna av henne och hennes 2 små hundar

Jag hade gjort liten kasse med smått och gott som en liten överraskning.Bl.a en påse med den starkaste chilin dom har nere i Thailand,Lena är ju kock så det kunde ju varit lite roligt.

Middag bestående av köttgryta,ris och sallad. Åh..vad gott det var...så mört så det var lättätet för mig.
Sen slängde sig Jörgen i hennes säng o kollade tv medans vi tjattrade på i köket. Läggdags,så vi gick upp och la oss.

Upp tidigt och köra igång kaffebryggaren och släppte ut vovvarna i trädgården. Sen bar det iväg till jobbet.
Det var kunder direkt på morronkvisten och sen var det full rulle till 22.
Här käkar vi frukost när vi fått upp ställningen. Lena skickade med en bit brie..så frallor ftån Franckes bageri.

Sen trillade det in folk. Träffade dagmamman som jag hade för 35 år sen,har inte sett henne på nästan lika länge..

Sen kom min gamla chef med dotter...asså vi bara måste ses. Vi prstar i mun på varandra för vi har så mycket att snacka om..underbart

Sen kom ju Adele med sin lillebror, mamma o pappa.

Men...det som var jättekul var att få träffa min bloggvän. Annelie med sin man kom ner och hälsade på. Hon är en mycket flitig bloggare som jag önskade jag kunde vara,och kommenterar ofta. Såg henne direkt och typiskt mig rusar fram som ett ånglok och ger en kram. Det är både för och nackdelar med att vara spontan,men hon tog det bra iallafall.
Hade vart så kul att kunna träffas o tjattra en stund..hoppas vi kan få till det nångång.
Sen var det kunder så jag kunde inte stå kvar utan vi fick säga hejdå.
Fanken!!!
Vi skulle ju föreviga vårt möte.
Så jag skrev och dom kom igen..haha.
Hur blev detta kortet?a

Aja...det blev bättre..

Jag skulle jag hem på kvällen. Kommer fram till min parkerade bil så är jag så inklämd så jag trodde inte jag skulle kunna komma in i den.
En tyskreggad bil hade ställt sig så nära så det blev riktiga problem. Min bil är ju låg med 2 dörrar. Men jag lyckades klämma in halva kroppen,brösten hängde ovanför rutan. Jisses det skulle ju fotats det oxå. Men jag var så jäkla irriterad så det var det sista jag tänkte på. Men även dom kom in i bilen. Benen utanför, så fick ta av skorna för att klämma in fötterna och sen ta in skorna separat. Fam vad jag ångrar att jag inte drog en lång repa på den andre bilen...grrrrr
Men hem kom jag till slut.

 
 
Annelie

Annelie

29 augusti 2017 06:21

Hahahaha.. SORRY jag sitter här denna tidiga tisdagsmorgon och skrattar gött när jag läser din blogg.
Jag skulle ha velat sett dig... när du "klev" = ålade in dig i din bil... hahahaha.

Det var som sagt var MEGASKOJ att få träffas,,, hör bara av dig om du / ni har tid och lust att träffas någon gång, vi har säkerligen tid.. = har vi väldigt mycket av.. :-/

Sköt om dig nu vännen.. // Stor Varm Kram Annelie

PS. Det var sååå gött att du kom med din stora hjärtliga Kram, snacka om att det kändes vad glad du vart, men jag vart lika glad att få träffa dig / er DS.

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

29 augusti 2017 11:26

Jo..tror jag säkert du velat sett ?
Ja...hoppas man kan ta tag i sig själv att komma till träff. Gläder mig att du oxå tyckte det var roligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards