Alla inlägg under september 2017

Av Bettan - 27 september 2017 19:46

....hade jag sonen med igår. Han visar mig hur jag ska lyfta rätt. Mycket inspiration fick jag och påhejjad. Är ju fanken oxå vi inte kan gymma ihop.
Här lyfter han...man ligger då i lä.

Av Bettan - 26 september 2017 12:00

Nu är den överstökad och äppeltavlan detta året ser ut så här.
Tja..tyckte nog inte den var så rolig detta året.

Lite bilder här nerifrån bara..

Blåste friskt på natten ser det ut som

Uppträde utav Lotta Engberg och Robin Bengtsson. Jag har aldrig tid när dom uppträder..men en sväng förbi när dom repar.

Jag mötte Fritjof Nilsson Piraten

Idag är det städning här hemma och tvätten hänger redan ute på vindan. Soligt så jag hoppas den torkar ute.

Av Bettan - 20 september 2017 08:32

Grattis mitt älskade barnbarn Adrian(Adde) på din 14-årsdag !
Tänk du vägde bara 1 kg när du föddes ..som en liten fluga.
Men nu minsann är du lång som en fura.
Älskar dig så mycket ..

Av Bettan - 17 september 2017 10:43

Jag har börjat förbereda för vinterstädning i kokeriet nu. Tänkte att denna gången ska det bli lite lättare.

Så nu är det undanplockning av 1000tals prylar och diskning av lådor som är tomma. Och det är ju massor så nog kan man fördriva tiden alltid ?

Av Bettan - 14 september 2017 07:26

Men vad gör man med arslet?

Fruktansvärt ont i sittbenen, försöker sitta på olika sätt men det hjälper inte. Jag vill ju inte ha blöjbrallor när jag går till gymmet för cyklingen är ju bara början.
Hoppas man blir härdad.

Av Bettan - 11 september 2017 12:01

Jag glömde visa drickafontänen vi såg på vägen till Sopot.

Även för husdjuret fanns det oxå. Gummiknapp man trycker på så fyller det upp vatten. Varför har vi inte såna i Sverige?

Av Bettan - 11 september 2017 08:40

Då har jag kommit hem igen från en weekend i Polen med Johan och Adele.
Tro det eller ej..men jag åhade resfeber innsn vi skulle åka. Åka till asien har jag inte en känning, men en weekend till Polen kunde jag inte sova natten innan.
Jag har sett fram emot detta lika mycket som Adele,helsprallig.
Vi flög med wizzair och det gick jättebra, det tar ju bara 40 minuter sturup-Gdansk. Jag hade ju inte suttit nån längre resa på gallonsätena.

Första gången Adele fllg och hon tjoar wihiii när det lyfter. Verkade inte som hon kände nåt tryck i öronen. Man satt 3 på var sida om mittgången och dom hann även med att gå med vagnen på dessa 40 minuter.
Det är en härlig känsla när dom laddar upp motorerna och bränner iväg full fart. Man känner ju inte så med dom större planen.

Väl framme fick vi fråga oss fram. Johan trixsde med biljettautomaten och vi kom i kontakt med en snubbe som skulle ut mot vårt håll oxå.

Efter buss så blev det spårvagn, eller tram som det heter där. Vi skulle ut till ändhållplatsen.

Vårt hotell låg precis nästan där vi steg av..helt perfekt

Så här ser det ut inuti

Vi kunde inte checka in så tidigt på morron utan fick lämna våra ryggsäckar sålänge. Adele hittade kompis och lego i foajen under tiden.

Sen gav vi oss ut ..på väg mot Sopot centrum. Härlig gång/cykelväg hela vägen,men rätt långt.

Hela vägen massor av nergångar till havet. Det är ju helt otroligt sån strand!

Vi åt fisk vid en av nedgångarna som var helt otroligt gott.

Sen var vi inne i centrum..

Vi hyrde cyklar och Adele åkte på min pakethållare. Åkte tillbaka för att checka in på hotellet och fick vårt rum. Kastade os i bingen och sträckte ut oss för att sen fara på hojarna igen och in i centrum igen.

Bagerier var vi inne i..oj så mycket gott och billigt. Gick ju inte att motstå.

Glass åt vi några stycken oxå..lody som dom heter.

Johan åt även våffla men jag orkade inte tyvärr.

När vi kom tebax till hotellet blev det att bada.

Vi somade gott på kvällen.
Upp tidigt igen för att ta oss till frukosten. Herregud vilken frukostbuffe. Här var det olika sorters kaffe,15 olika flingor, lika många sorters köttpålägg ,makrill,ägg i olika former, korv. Färska frukter och grönsaker i massor..färskpressade och hela.Så vi drack svartvinbärjuice..är så gott.
Sen var det massor av olika kakor o bullar..då snackar vi asså..

Lite träning på lekplatsen.

Sen tog vi taxi till zoo. Här är lite bilder..

Jättestort zoo med massor av djur..så det var en upplevelse. Tog buss däeifrån till Oliwa och sen spårvagnen igen hem för att slänga sig en stund .
Sen bar det iväg in med spårvagnen igen till shoppingcentret Baltycka.

Många våningar och det var jättemysigt att gå o kolla där en stund. Vi åt på KFC

En liten milkshake med smak salta jordnötter...godare har man inte druckit asså.

Sen på spårvagnen igen..mot den gamla staden. VILKEN UPPLEVELSE !
Dom restaurerar upp dom gamla husen som dom har varit och dom är helt fantastiska. Det var marknadsstånd som säljer deras typiska prylar som skinn,bärnsten och honung med olika smaker av frukter.
Mycket uteserveringar och gycklare..här är mixade bilder

Sjörövarskeppet kan man ut och åka med men vi tyckte det blev sent.
Vi tog spårvagnen hem eftwr lång dag..nu var vi slöa. Vi trodde det iallafall...för vi hoppade på åt fel håll. Så efter några stationer så hoppade vi av och gick och satt oss på andra sidan och väntade. Johan stack över till ett 7/11 typ och kom springande med korv i bröd och superstark sås. Hon hade sagt att det var very hot. Johan kaxig och sa att det var no problem för han. Men det brann i munnen tydligen..haha.

Adele kollar rutten så vi hoppsr på rätt denna gången

Här sitter vi o väntar..

Vi kom äntligen hem..och då var det bad igen i poolen såklart.
Men när klockan ringde 04 och vi steg upp då var det segt minsann. Men utcheckningen gick smidigt och taxin som vi bedtällde kvöllen innan stod där redan och väntade på pss. Adele fick choklad av chaffören.

Efter ringlande köer ut till flyget så var vi äntligen iväg om än lite sena. Vi blev hämtade av våra respektive och när jörgen o jag kom hem var det frukost...sen slocknade jag i soffan. Totalt slut efter resan..och det fick jag höra att även Adele o johan hade somnat hemma oxå.
Men roligt har det varit och jag gör gärna om det. Som du sa Johan: detta kan vi väl ha som tradition.
Men än gärna??
Så tack Johan för du frågade om vi kunde åka ihop..har haft jättekul.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards