Alla inlägg under september 2017

Av Bettan - 5 september 2017 10:01

Så var det då upp i ottan igen...denna gången skulle jag hänga med Camilla till tandläkaren. Jag kör i allen via Övedskloster och det är så fint tycker jag.

 

När jag väl landade hemma hos Camilla blir det liv i luckan...man blir ju öronbedövad.

 

Det blev en fika och sen for vi in till byhålan och till tandläkaren. Hoppas Camilla kände sig lite bättre till mods när jag hängde med.

Sen var det att fara rundor i byn och shoppade. For in till Lidl för att köpa mina goda korvar och youghurt.

Sen blev det Bo Ohlssons..

 

Jag hittade en vinterjacka till Adele..den var så billig så jag kunde inte låta bli...99:-

 

Sen hittade jag ju ljusstakar som jag gillade med dom var inte lika billiga precis..   Min Väninna Lena hade gillat dom oxå vet jag..långa hamrade pinnar bara.

 

Så hittade jag presentsnören....inte för att jag behöver men jag älskar ju att slå in paket. Nu hade jag inte dessa 2 färger...

 

Så är det bara frågan var ska jag hänga dom?

 

Sen hade Camilla ärende ut till potatisåkern,så vi for ut dit. Hon trodde hon skulle komma igenom med lilla goldie(som bilen kallas) men det blev till att backa ut igen.

 

Här ute kör dom upp potatis..

       

Sen blev det bageriet att köpa frallor o hem o fika igen...som vi gillar. Kissemånsen ligger på bordet bredvid och knorrar. Mycket tjatter och tiden bara försvinner..så jag var inte hemma förren 18.30 Jag skulle ju bara hänga med camilla till tandis på fm.  

Men så roligt som vi har så tar det tid....

Tack bästa Camilla för en kul dag som alltid när vi är ihop.   

 


Av Bettan - 5 september 2017 09:47

Denna Peter som jag pratade om,ja nu kommer det ju i inlägget nedan är ju bara så festlig. Det är en kille som bjussar på sig själv och har så mycket sprall.

Han spelar musik när vi packar upp och denna gången blev det Dire straits som jag gillar. Sen när det är dax att sälja så kommer dansbanden och lite trallvänligt.

När vi sen ska packa så tycker han att han får spela lite för Jörgen. Då kommer harry Brandelius o Lasse Dahlkvist..     

Jaha...säger grannen på nästa sida om oss; då är det väl snart fiskarevalsen. Och mycket riktigt...den kom den med.

Och inte nog med att han spelar,en jäkel på att sjunga med oxå medans vi håller på att packa. Ett litet sångprov kommer här:


 


Av Bettan - 5 september 2017 09:03

Klockan ringde 02 och då var det bara upp. Jag har inga problem att stiga upp mitt i natten och det är ju skönt. Det jobbiga är att jag kan inte somna på kvälken utan ligger och vänder o vrider fram till 24 ungefär. Det är nog oron att inte vakna på sån knastid.
Men jag for iväg efter fått duscha och äta nåt till kaffet.

Väl framme så är det lite snack med andra som kommit och sätta upp ställning och tak. Ja..förbereda så det bara är att sätta fram karamellerna.
Det bjuds kaffe och frallor med ost. Men man tar med sig lite extra så blir det mysfrukost. Filt att sitta på oxå så blir det inte så kallt om rumpan på dessa halvfuktiga träbänkar.

Grannen sålde ål...asså det är ju bara så gott.

Lena Pålsson som sjungt med wisex var där och uppträdde med en kille. Denna kille sjöng exakt som Tom Jones..så himla bra. Här värmer hon upp..

Precis uppackad o klar så kom det regn..neej.
Men det var bara en skur som tur var. Höll upp och kom inte förrän det var dax att packa ner..typisk.
På väg hem blev det Mc Donalds. Jag köpte mig en fisk och en milkshake päron. Drickan var god .

Men hamburgaren var för jäkla tråkig,så nu har jag lärt mig. Aldrig mer jag ska ha fisk där!

Var hemma vid 20 och kände mig helt slut. Ställde bara matkassen och på med särken o slängde mig i soffan. Somnade direkt..och hade ju inte ställt nån klocka. Vaknade med ett ryck 05.30 För helskotta...ropade upp till jörgen att vi har försovit oss..vi ska ju iväg.
På med kaffe upp o göra sig iordning o ner o göra matkasse och iväg. Gick med en jäkla vänster...och snart var vi där.
Där är det oxå frukost. Macka med gubbröra eller ostmacka. Kaffe och snaps.Roligt tycker jag att dom har kvar en sån gammal tradition.

Men sen var det arbete...solen sken och mycket folk.

Vår trevliga granne Peter håller låda som vanligt. Alltid glad och sprallig och det gör ju att en annan blir lika dan. Oj vad tiden går fort när man har så gärliga grannar

Jag såg en som sålde barnmössor...såna där hjälmar. Så jag köpte en till lilla nya barnbarnet Loa och fick en på köpet.

Det var så skönt att komma hem sen...var skittrött.
Men det var upp tidigt igen på morron. Hade lovat Camilla att följa henne till tandläkaren.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards