Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Passa barnbarnen

Av Bettan - 23 oktober 2017 09:04

Lördag morgon så åkte jag ner till mina minsta barnbarn. Johan o Johanna skulle få vara lite för sig själva som jag tror alla småbarnsföräldrar behöver lite då o då.
Dom for in till Malmö och åkte skridskor för att avsluta dagen med fondue. Jag och Adele 5 år,lillebror Loa 4 månader och Gunnar the dog 2 år var hemma och myste.

Dagen går så himla fort trots att vi inte kunde vara ute sålänge och leka. Men en runda ute för att plocka annorlunda stenar hann vi med. Loa somnade nästan direkt i vagnen.

Skönt att komma in sen efter turen så då fikade vi. Blev sen att leka en tur med stora dockskåpet..min lott var att klä på alla dockor.

Sen lite snapchat-bilder. Adele tycker det är kul.

En med lillebror oxå såklart..

Johan o johanna kom hem redan 20...VA!
Men efter mat o allt så var dom helt slut. Ja...inte bara vi gamle som tycker det är skönt utan även yngre. Här slängde dom sig i soffan alla...lite suddig bild tyvärr.
Jag och Loa sov därnere så dom fick sova i lugn o ro däruppe. Men..som förälder så vaknar man ju av minsta lilla knyst och dom kom ner tidigt på morton ändå.

Men iallafall så behövde dom ju inte ta Loa..bara det är ju skönt.
Så när jag kom hem igår em var jag trött.
Idag blir det att fortsätta städa i kokeriet.
Husvagnen är helt klar för vintern

Och Jörgen har köpt några blad till gräsklipparen som river upp all mossa. Så han kör så mycket han orkar en bit varje dag.

 
 
Annelie

Annelie

24 oktober 2017 00:26

Jisses så lika de är som syskon...
Härligt att ha det myset, med barnbarnen.

Som du säger,,, bara det lilla är gött för en småbarnsförälder.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

24 oktober 2017 08:24

Visst är det härligt med barnbarnen. Men man är ju helt slut..och med mitt ryggskott så är det inte lätt att böja sig/resa sig upp med lillen i famnen. Men det gick och är ju roligt att vsra med dom. Adele vill inte jag ska åja dörifrån och det är ju gott betyg att hon tycker det är roligt med farmor. Jag får ju passa på när jag är hemma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards