Alla inlägg under oktober 2017

Av Bettan - 12 oktober 2017 10:06

Tänk så svårt det är att hitta roliga glasögonbågar. Vi båda gillar ju lite annorlunda och det är inte lätt. Men nu tros jag hittat men får ta oss till Köpenhamn. Jag har skickat mail dit så får jag se om dom svarar. I butiken i BKK som vi köpt många brillor har även detta märke men inte riktigt dessa bågar som vi söker. Vi o vi....det är Jörgen som vill ha nya.
Så här ser dom ut..så får vi se om det blir några

Av Bettan - 11 oktober 2017 05:27

Var på ikea igår och åt middag. Det brukar ju bli köttbullar men denna gången blev det quorn-biff. Det var lite torrare än kött men helt ok att äta. Jörgen håller sig från ox o griskött så detta var ju ett bra alternativ.
Va

Var sen en tur till svärmor och snacka lite. Hon blev så glad att hon började gråta..naw. Men hon börjar tackla av och närminnet är ju som bortblåst,men hon är ju 96 så det är ju inte så konstigt.
Även var vi en sväng på passpolisen...hemskt
Då menar jag fotot som ska bli i nya passet. Jag tjoa rakt ut..NÄE DET VAR DET HEMSKASTE!
Gjorde om fotot men det var lika hemskt det,herreguud så gammal jag blivit.
Frågade om dom inte kan retuchera lite grann men det gick ju klart inte.
Så nu kommer det om några dagar och jag kan hämta ut det här i stan.
Var även på stil&stoff(eller det heter tvärtom) och kollade tyger om jag ska klä om huvudgaveln jag har nu när nya sängen kommer. Men det var inget som följde mig i smaken. När jag ändå var i kroksrna var jag in på ILVA. Dom har byggt om och guud vad snygga belysningar dom hade. Vi behöver nya sänglampor för jörgen har bräckt itu sin. Men så fort man hittar nåt som man vill ha så kostar det skjortan.. är det som man är kräsen eller har man dyrbar smak.
Sen var det tänkt åka till min mamma som ligger på sjukan i Lund. Men hon hade redan besök så vi körde hem.Idag blir det att börja städninfen på jobbet

Av Bettan - 7 oktober 2017 20:39

Då har jag varit och jobbat. Åkte till Öland i torsdags..lika vackert som vanligt.

Vi körde ju upp dagen innan,är så skönt att vara på plats med bussen. Sen när jag fått husvagnen på plats så äe det dax med middag. Jag hade gjort grönsaksgryta med strimlat kyckligkött i. Sen creme fraiche i detta heta är gott. Den får stå på golvet i hytten när vi kör för det skumper förmycket i vagnen när man kör.

På morron så var det dax..upp med ställning och tak så är det frukost.

Fint väder hela dagen men tycker inte det var så mycket folk ändå.
Sen var det dax att packa ner och haka på vagnen och köra 12 mil uppåt. Långt in i mörkaste småland..

Kolsvart när vi kom upp och snabbt vagnen på plats och på med grytan igen. Nu var vi hungriga o trötta. Så det är perfekt med gryta och bara värma på.
Efter mat var det bingen direkt...ligga ner o glo på tv. Men det är hopplöst att få in nån kanal på detta stället. Men 4:an gick väk någelunda så vi fick glo på idol...för första gången. Sicket skit...men somnade gott.

06.20 var det upp igen. Jörgen går alltid ut först och jag sätter på kaffe ,macka och fixar iordning innan jag går ut.

Bobby var där och godare korv får man leta efter,fick en hel knippe

Det var jättekallt precis hela dagen,så när det var dax att packa ner så kändes det så skönt.
Lite duggregn precis när vi skulle packa men vi klarade det utan att få in allt dyngsurt.
Men hela vägen ösregnade det..så rätt så tur hade vi.

Nu är vi hemma och slängt oss i soffan...åh så himla skönt och regnet smattrar utanför.

Av Bettan - 3 oktober 2017 07:32

Förra veckan var vi iväg och provade sängar i Malmö. Vi fastnade för denna sängen.

Asså det är ju inte klokt så dyrt det är med säng om man vill ha nåt redigt och som ska hålla formen. Visst drar man ut på hur mycket man använder den så blir det ju inte dyrt. Och det är ju viktigt att man ligger bra. Jag ringde runt och pressade på lite olika handlare och vilka som var sugna på att vilja sälja. Det blev några tusen billigare så nu blir det nya lakan till i bomullsatin som jag älskar.
Sängen ska komma första veckan i november...så nu längtar jag. Äntligen ska jag kunna sova gott hoppas jag och slippa tryck på mina axlar.

Av Bettan - 3 oktober 2017 07:12

Där åkte både linden och lönnen ner till hälften. Sorgligt men var tvunget. Linden hade inte stått säkert om det kommer en riktig höststorm och då hade den åkt rakt ner på garaget. Näe lika bra att få ner den på tryggt sätt. Han som var här tror nog inte den klarar sig så nu hoppas vi att den kommer igen.
Det blev så himla kalt och ljust i trädgården nu.

Av Bettan - 2 oktober 2017 22:25

Då var det dax för att köra ner till Trelleborg för att träffa vänner och gå på rockfesten på street cruisers.

Jag åkte ner tidigt för att gå lite i stan och sen hälsa på min bloggkompis Annelie som bor mitt i stan. Första gången jag var där och blev bjuden på fika. Jag tycker vi klickar så himla bra ihop,inga krusiduller utan rakt på. Precis så som jag gillar att det ska vara..slänga sig i soffan o tjöta om ditt o datt.
Jag fick massor med gardiner som var jättefina som hon ändå skulle göra sig av med..så glad jag blev.
Sen åkte jag hem till Lena och samtidigt kom Sara oxå. Lite passoa och goda ostar och förberedde oss för att ge sig av.

Sara hade madrass med sig och tydligen så var det meninfen man skulle blåsa för hand. Men Samir som var där oxå kom på att ta ena madrassens utblås o h hålla mot den andre så blåste den ju upp sig.

Sara får testa och det tyckte hundarna var kul...

Jaja...sen bar det iväg. Många som man känner igen..så det var roligt att sitta o kolla.

Vi kom hem mitt i natten så det var bara att göra sig iordning för att slänga sig i bingen. Jag delade säng med Lena och båda hundarna, den ene nere vid fötterna o den andre uppe vid huvudkudden mellan oss.

På morron var det vovvemys

Så kommer det då till att vinka hejdå. Det är allrid lika mysigt att vara hos Lena. Man känner sig så välkommen och hemma.
På väg hem skulle vi hälsa på Teppi. Vi har snackat så många gånger att sara o jag skulle hälsa på. Så nu jäklar asså.

Där så är huset och ingen hemma...är det inte typiskt?
Så där satt vi i bilen snopna.

Så det blev en tur på Dollarstore oxå innan hemfarten.
Det blev inte gjort ett skit mer den dagen...somnade gott i soffan.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards