Direktlänk till inlägg 16 december 2017

Tomt och tack för denna tid.

Av Bettan - 16 december 2017 21:13

Vi har haft det rätt jobbigt sista tiden så det har inte uppdaterats så mycket här. Tycker det har varit fullt upp samtidigt som man suttit apatisk o soffan och stirrat rakt ut.
Min mamma för några månader sen trillade i sitt sovrum. Hon slog sig nåt så fruktansvärt, så det hängde på skör tråd. Mjälten sprack,revben gick av och skallen fick sprickor. Det var länge på intensiven och sjukan.
Skönt när hon kom hem och fick hjälp i början tills hon kom igen.
Sen tog det inte så länge förrän hon ringde och skrek i luren: jag har trillat!!!
Så nu ligger hon på sjukan igen och gjort nu ett tag.
Och i torsdags så gick min svärmor bort.
Så igår fredags var jag och började tömma hennes bostad. Idag var vi där igen och tog det sista med stor hjälp av våra vänner Camilla och Lasse med deras stora flickor.

Silvia som har haft huvudansvaret över svärmor kramade om mig när vi var på sluttampen ,hon var bara tvungen sa hon..hihi.
Kul hon kände så...

Vi for sen till ikea och åt julbord...som alla andra. Herreguuud vad folk!
Och vad ska man säga om julbordet...det blir dyrare för vart år och sämre utbud.

Men...mätt blev man ju. Tänkte efter maten man kunde ju slänga sig på sängavdelningen...men vi körde hem. Och sen blev det till att bädda rent i sängarna för jag hade varit uppe tidigt och slängt i maskinen och hängt upp innan vi stack. Nu var det torrt...men telefonen ringde och jag slängde mig pp sängen och tjattrade ett tag. Och sen blev man ju liggande en stund...skönt.
Men nu är det kväll o ska bli skönt att krypa ner i rena lakan...

 
 
Annelie

Annelie

21 december 2017 09:58

Men, jag beklagar verkligen sorgen efter din avlidna svärmor & att din mamma ramlat igen.
Är hon lika illa skadad denna omgång..??

Mmm.. kan tänka mig att julbordet på Ikea blir det, de hinner väl inte med.
Vi har ätit julbord två omgångar, det var i början när de började med det.

Kramar om...

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

23 december 2017 09:14

Näe inte lika skadad..denna gången gick benet åt skogen men riktigt illa tog det.
Julbordet blir sämre pga dåligt utbud..blir mindre och mindre men dyrare o dyrare. Näe nu äter vi inte det fler gånger.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards