Alla inlägg under januari 2018

Av Bettan - 29 januari 2018 15:22

Jörgen tog in ett helt fat med friterade räkor till middag ...dom såg minsann goda ut.

Själv åt jag omelette med kyckling o grönsaker..lättätet för mig

Som alltid så är det små fat med såser som gör att det brinner i munnen. Soda till givetvis

Här väntar vi på maten...

Sen åkte vi in mot byn igen och jag tränade på den vanliga maskinen medans jörgen tog fotmassage i väntan på mig.

Nu sitter vi hemma igen och kollar boxning på tv. Imorrn ska visst jörhen åka tidigt till badet...jag ska tvätta först. Sen skala en stor ananas som vi köpte 3 till idag för att ta med oss ner. Så jag får åka ner senare..

Av Bettan - 27 januari 2018 15:08

Idag har kanon stått i huset länge tyckte han. Så han gjorde allt för att komma ut. Och hur otroligt det än låter så har dörren hållt han inne trots låset bara består av 2 böjda rostiga spikar som man fäller upp o ner.
Men idag kom han ut...han blev nog paff själv.

Han fick mat av mig och sen var det keldax igen.
Han var så varm o svettig så jag ropade på jörgen och tog fram en stol vid vattenslangen. Håll i han så tvättar jag. Har köpt hundschampo innan som motarbetar fästingar, loppor och andra småkryp. Jag spolar han med kranen och tvättar så han ser ut som en vit pudel av skum.

Han vart inte rädd alls utan accepterar vatten i huvudet och rengörning mellan tårna. Sen var jag och vallade han här i vår lilla gata . Skulle binda fast han där han brukar vara inne hos familjen,men då började han steppa. Fullt av pissemyror ..så jag tog väck han direkt. Han fick bli inne på vår uppfart.La ut badlakan och så han nådde vattenskålen. Efter ett tag så släppte jag honom lös..efter korna ha vallat förbi.

Efter en sån pers dyngsur sarong och genomsvett så blev det en dusch även för en annan.
Åkte sdn eftermiddag in till byn för att äta. Men guud så söta valpar som flickorna lekte med...

Dom kan ju inte varit gamla..saknar säkert sin mamma.
Det var lite tidigt att sätta sig vid matstället..solen fick ner en bit till. Så vi sitter på muren vid strandpromenaden och väntar liten stund.

Men nu är vi hemma och kollar thaiboxning på tv...det gillar vi.

Av Bettan - 25 januari 2018 21:59

Igårkväll när vi käkade så fick vi sällskap. Han var så söt denna gatuhund så jag var tvungen att fota.

Jättesöt när han gick över gatan och lyfte på benet på min moppe sen..hm.
Min den rödvite...tur det inte hamnade i matkassarna som jag hade hängande.

Jag åt såndär inbakad omelett med kyckling o grönsaker i.

Jag sitter uppe nu med huvudvärk och klockan är 04. Hoppas snart den ger med sig så jag kan slänga mig i bingen en stund till.

Av Bettan - 24 januari 2018 13:37

Ja...det kan man undra. När vi sitter och äter så kommet Rhom körande och stannar. Vad kör han på? Det var en lustig sak men don eftet person sägs det ju. Rhom är superliten och hojen likaså. Kul pryl iallafall..

Vad vi åt? Kyckling i sötsur sås med ris. Det är ju inte bara kyckling utan ananas,tomat,lök,röd paprika och färsk gurka. Det är det vi alltid äter på detta ställe..mums. Givetvis kom jag på att fota när msten var slut..typiskt.

Av Bettan - 23 januari 2018 02:02

Idag tycktes det bli mulet så vi for ut en sväng med mopparna. Efter några mil så körde vi inom 7/11 och tog en dricka och givetvis en vaniljbulle...så himla gott.

En bit till så körde vi förbi ett tempel som är under uppbyggnad. Det blir nog tjusigt med guldfärg..

Vårt mål var till Bankrut..nyfikna hur det såg ut nu sen sist vi var där. Sist ja..det är herrans många år sen och visst hade det förändrats.Tog lite bilder när vi var på tågstationen..

Sen var det inte mycket mer att fota. Det har byggts den ena resorten efter den andra längs med stranden. Småbarer och solstolar och där låg turister i detta mulna väder. Näe..det där var inget för oss..tur vi är olika.
Sen på tillbakavägen for vi småvägar och hittade inte ut hur länge vi än for...så på med gps så kom vi ut till stora vägen.
Jättepippin börjar falna på sitt guld nu..men det är ju förståeligt.Det är en buddistisk symbol men minns nu inte vad den betyder.

När vi närmade oss hem så blir man påmind om toalettbesök,så det gick undan sista biten.
Man har ordentligt ont i baken efter 15-16 mil påmoppen och känner sig grusig.
Men en dusch och sen in på klocktorget och åt middag. Blev ris med kyckling och Jörgen åt samma. Men han beställde curry men fick chili så det brände ordentligt. Vi har ätit här många år..men det var första gången nu.

Sen ner och träna på motionsredskapen lite och snack med livia o eugene på muren. Sen hem och vi stupade i säng bägge...helt slut.

Av Bettan - 21 januari 2018 02:40

...är hon 'mamma'.
Här far hon på stegen och sen fortsätter hon upp i trädet för att hugga ner kanonfrukter. Dom hänger ovanför taket så det är risk kanske att dom åker rakt igenom om dom skulle släppa fästet.

Hela hon full av mott. Mott säger dom här är som små minimyror..störiga till 1000. Tappa ett riskorn så är det massor av mott runt..
Hon högg ner 3 stycken..inte så värst stora men blir en bra duns i backen ändå när dom trillar ner.
Sen läggs dom för att rinna av saven..

Nu kan dom ligga om man vill...behöver inte ätad direkt. Men mamma skar upp den lilla och rensade upp en tallrik till oss.

Lilla tokkata åt oxå när jag delade upp i bitar.

Sen fram på dagen så åkte vi en runda..asså vattenbuffeln är annorlunda. Detta är en ko och dom står bara o glor åt annat håll..Jörgen fick köra fram så hon vände på huvudet. Hade det varit en tjur släpper dom inte blicken från en och man vågar inte komma nära.




Kom in i en by som hade 7/11 och vi tog en dricka. Dom får skylta med att dom säljer cigaretter men inte visa dom.

Men spriten kan dom skylta med...lustigt tänk.

Av Bettan - 20 januari 2018 01:41

Där var vi igår nere och gick en sväng. Varje fredag o lördagkväll så samlas massa försäljare och folk för att äta och shoppa saker.
Vi satt oss och åt först. Jag gillar ju omelett o grönsaker..

Efter middagen så gick vi ner där fantomen ,hans fru och svärson står och säljer kokosdrickor. Mums vad dom är goda..

Där vi ställt mopparna så hade dom spärrat av vägen..då var det stort band som spelade och så dansare och det sjöngs flr full hals.

Man klarar en stund sen får man ont i öronen.
När vi kom hem kommer marroy springande och skriker. Nu var hon så orolig. Affären mitt emot oss hade dragit dit en långtradare och satt ut bord och hade party. Enormt live med liveband och folk drack öl.
Så marroy blev glad när vi kom...och när jag öppnade dörren for hon in. Det gör hon annars aldrig,men hon ville gömma sig. Men här inne får hon inte vara så jag satt med henne ute på altanen och matade henne ned korv.
Korven ja...Jörgen hade ju carit hos hans barberartjej. Och kom hem med en hel kasse med frukt och korv

Är ju inte så glad i nåt utav frukterna..men desserten är god..mums

Här har jörgen och tokkata kul...tränar engelska. Tokkata skrattar högt och slår sig för knäna...

Av Bettan - 19 januari 2018 01:35

Jag städar och fejar hela förmiddagen så det skulle vara så fint som det bara går. För Jörgen skulle komma med tåget och landa in 12.30 enligt tidtabell.
Givetvis ont i skallen hela förmiddagen pga att det skulle bli så kul att träffas igen.
Jag med min jäkla skallevärk asså. Oro eller glad så kommer det direkt.
Jag for hemifrån så jag var på stationen 12.35 och väntade in. Nu är det spännande..hur fånigt det än låter så har jag fjärilar i magen trots 22 år tillsammans. Men det är ju skönt att det är åt det hållet. Här är jag väntandes

Så kommer då tåget..

Hjälp med väskor från fantomens svärson som körde hem dom. Jörgen tog sin moppe och körde hem...vet känslan av frihet när man drar iväg.
Väl hemma så kände marroy igen honom..och kanon är ju glad i alla som fnattar.
Ingen välkomstkommite för alla jobbar.
Vi åkte till macro och handlade flak med soda och lite annat smått o gott. Inte gott men dom ser roliga ut hästskokrabban..som en stridshjälm

Hem med det och packade in. Sen in till byn...då ropades mitt namn...Theera(Tila). Så roligt att ses igen.Vi pratade i mun på varandra..mycket som ska visas och hänt.

Sen hade vår familj slutat jobbet så vi måste hem. Det ska ju fyllas i papper för rapport till immigration som vi ska till idag.
Geät är duktig att fylla i till oss.

Samtidigt leker tokkata med pappa..

För vi höll på att sparka boll innan o jörgen nickade bollen..hon skulle givetvis göra lika o bomma såklart.
Kanon eller som vi säger scoobidoo vill gärna vara med

Här leker jag med kameran..

Tog en sväng in på klocktorget och tog varsin bananshake...lika goda som alltid. Sen var det hem och somnade direkt helt utslagna.

Skönt att han e hemma nu...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards