Direktlänk till inlägg 3 januari 2018

Så bar det då iväg..

Av Bettan - 3 januari 2018 03:17

Jörgen skulle skjutsa mig till tågstationen och jag trodde nog han skulle få spel på mig.Jag låg i nattsärken och slumrade till 1 timme innan tåget skulle gå. Han är ju alltid i god tid,ja det är ju inte så jag är sen men behöver ju inte sitta o vänta i timmar för det.
Väl avvinkat på stationen så bar det iväg till Kastrup

Jag hade checkat via datorn så det vara bara släppa av väskorna. Oj vad dom bygger om inne på Kastrup..byggställningar överallt.
Hade som vanligt macka med hemifrån(smålänning som ni vet) så jag tog bara kaffe..

Men hade jag vetat att dom hade dessa goda så hade jag köpt..men nu var jag ju redan mätt

Var här inne och doftade runt oxå. Hittade en god som doftade tvål och rent. Men jag har handlat här innan och vet att det doftar 20minuter sen försvinner det.

Näe..nu bar det iväg till första hållplatsen

Åh jag blir alltid lika förrundrad att folk orkar med sig själva.För det är ju inte klokt vad omständiga dom är..innan dom har fått rätt på vad dom ska ha och inte ska ha i sina kassar. När man väl lyft så ska dom fan upp o rota 15gånger till. Mitt tålamod hade aldrig klarat att vara flygvärdinna.
God mat..

Och kaffe med bayleys direkt i

Satt långt ifrån barnkrubban som är längst fram men hörde genom mina högtalare hur en lintott gapa igenom hela resan. Skönt att komma av i Doha.

Syns jag är helt slut..inte en blund på resan.
Det var bara liten stunds väntan innan jag skulle på nästa,stora 380 planet.
Dra åt hel---te! Ungen påförra planet har jag framför mig nu. Och det har skrikits genom hela denna turen oxå konstant,tillslut så var han så hes som tur var så det bara väste fram.
Närjag äntligen kom någerlunda i ro så skulledom upp bakom mig. Tar tag i stolen och även håret...nu ger jag upp.
När man ser detta på sin skärm och landningsbanan så känns det befriande

Som vanligt ringlande köer till passkontrollen , men väl igenom så var det bara väskan och haffa en taxi. Nu bar det iväg till tågstationen

Lite bilar för det var helgdag för många sa han. Vilken helgdag vet jag inte för vi hade så mycket att prata om.
Nu skulle jag ha tågbiljett till byn om 2 dagar. Då har dom nytt system, där jag brukar köpa är bara till dom som ska ha biljett samma dag. Nu var det längre ner med kölappar

När väl det var gjort så var det ut igen o haffa taxi. Äntigen var jag på hotellet och rummet..kastade mig raklång på sängen

Sen var det bara ut i gyttret...lite ärenden som var tvugna och sen satt jag mig högs upp på platinum( stort köpcenter) och tog en soppa o vatten.

Nu är jag helt slut och har svullnat så utav värmen. Det blir så dom första dagarna sen ger det sig.

Köpte med mig dricka , brödbönor och en påse elektrolyte och sen somnade jag gott.

Ny dag nya utmaningar..börjar med frukost och sen ska jag lämna Jörgens glasögonbågar till 'vår' optiker. Sen återstår det att se hurdagen förlöper..

 
 
Annelie

Annelie

3 januari 2018 04:44

Nämen HEJ där borta...
Trodde i min vildaste fantasi att vi skulle hinna ses en gång till innan du for,,, jaja vi får ta en dejt när du kommer hem, om du har lust.

Jag hade också fått "tuppjuck" på en unge som skriker konstant *suckar djupt*

Ha det allra bäst nu vännen och hälsa din familj där borta.

Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

4 januari 2018 02:57

Klart jag vill dejta...så glad jag har fått dig som vän. Ja..ens semester börjar ju redan på flyget. Ha det så jättebra du bara kan....stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards