Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Barnens dag

Av Bettan - 14 januari 2018 03:27

Barnens dag var det igår och stort ståhej inne på militärområdet.
Här görs mycket för barnen och ofta. Det roligaste dom tyckte förrutom att stå och dansa på scen var nog detta att gå runt stolar och när musiken tystnar så ska man hinna sätta sig.Ringlande köer att få vara med

Fotbollslaget var där och alla barn fick komma upp på scen och klappa om och bli fotade ihop med sin stjärnor

Har ju dressing i en plastpåse..och den har ju vält i kylskåpet. Så jag for till 'ÖB' som har allt och köpte en stor plastflaska med pip. Så nu ska jag slippa torka upp i kylen. Där inne i butiken är det både hundar o katter. Denna katt kan verkligen relaxa..sover som en stock.

Sen en tur ner på kvällen på marknaden och snackade med vänner. Blåser som fasen så det är rätt ruggigt så dom gick hem rätt fort. Jag köpte mig en milkshake med kiwi och gick lite ut på piren innan jag körde hem. Väl hemma så var kanon ute lös och rusar mot mig av lycka. När jag stannar moppen på garageuppfarten så kommer Marroy i full galopp och slajdar på skinkan mot kanon och morrar. Hon vill inte dela med sig,ska bara vara vi 2. Mamma såg det och skrattade gott. Mamma kom med matskålen och trodde dom skulle äta men icke. Dom vill ha mat hos mig..hundfoder.
Så här står dom och väntar...kanon är så ivrig och bara hoppar o trampar,därav suddig bild.

Han kastar i sig maten...och sen är det kelstund. Slutar jag så kommer tassen direkt och buffar med näsan på axeln.

Rutiner skapas fort....och dom får vi inte rucka på minsann...skratt

 

 
 
Annelie

Annelie

16 januari 2018 09:21

Jisses vad folk det var på denna marknad,,, är typ plånböcker och sådant billigt på deras marknad..??

Hihi, lät roligt detta med hundarna och kissen,, vilket ställe han hade sin djupsömn på.

Kramar om.. // Annelie

PS. Väldigt fin bild på dig och ER hund.DS

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

16 januari 2018 21:30

Det mesta är billigt här..men allr är ju bara plast. Ska man ha riktiga saker är det bkk som gäller. Är ju i plasten och hårfönens land..haha.
Ja..den bilden på mig och kanon är en avslappad och naturlig bild.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards