Alla inlägg under januari 2018

Av Bettan - 18 januari 2018 03:20

 ....vill vi vara med om när jag varit och köpt ägg.
Jag får ju hålla dom i handen samtidigt som jag håller i styret. Ett gupp eller tvärnit så är det omelett i påsen.

 

[Bild]

Av Bettan - 16 januari 2018 22:10

....och jag sitter uppe med huvudvärk. Har precis duschat och spolat varmt vatten på skallen. Och nu äter jag kex och dricker kaffe så det börjar ge med sig.Fick precis myggjäveln som har surrat runt skallen med mitt elracket. Vet inte vad som är värst..skallebank eller mygget.

Idag var jag en sväng ner till badet.Kom samtidigt som Per så vi travade från våra moppar ner till Livia o Eugene som redan var där.
Det är som en cementplattform som dom har murat upp pallar runt. Och eftersom vi bara är en liten stund så går det hur bra som helst. Per han badade trots det bara är 25 grader men vi andra är krukor. Gick väl lite nere vid vattnet o plaskade med fötterna men sen satt vi mest och snackade. Näe...jag har inte badat ännu.
Per hade med sig en cykelpump och dom 2 gick för att pumpa upp deras däck.

Sen blev det att äta matkasse. Det var väl att ta i kanske...men vi har 'fruktstund' som vi kallar de...skratt.
Jag hade ananas, livia hade morötter och Per en stor klase småbananer och kex.
Sen bar det hemåt..och då håller mamma på att hacka ogräs i vår uppfart. Jag bugar och tackar och vilket arbete hon la ner. Hon sa att när ändå tokkata låg och sov så kan hon göra det. Tyckte hon kunde vila då oxå..men då storskrattar hon och slår ifrån sig och blurrar på thai .
På sen eftermiddag körde jag ner till strandgatan och for på motionsredskapen en stund. Tog ingen bild på dom utan trädets rötter som var bredvid. Helt otroliga tycker jag.

Sen blev det en tonfisksallad och sodavatten innan jag for hem.
Väl hemma så är vår lilla gränd full av kor så det var snitzlad bana in till huset. Och väl av moppen så får jag höra: kanon go home. Va..näe hsr dom gjort av med kanon??
Men dom hade ropat och han hade varit borta länge. Jag blev helt förtvivlad...ut och ropa och då kommer han i full galopp. 'Kalvig' som han är så ser han ut som scoobidoo...benen studsar åt alla håll. Vilken lycka och lättnad. Dom blir arga och tänkte att det hjälper ju knappast...då vill han ju inte hem klart. Jag sa att jag släpper in han i 'lådan' sen. Han fick mat och jag kelar med han en stund...han är ju superkelig. Sen blev det läggdax. Skönt att han är hemma igen.
Näe...nu ska jag se om jag kan slänga mig i bingen en stund till.

Av Bettan - 15 januari 2018 13:45

Usch...det är hopplöst när det är sån vind som det har varit i flera dagar nu. Jag har inte badat en gång ännu..men jag vet att lär ju hinnas med ändå. Hinner även bli trött på att bada hur otroligt det än låter.
Var en sväng nere vid badet och hade termometern med..25 grader i vattnet. Fy sjutton vad kallt.
Igår var jag lite halvkass. Jag städade lite på förmiddagen och sen gick jag och la mig o sov igen till 14. Åkte en sväng och ville bara hem. Gick och la mig 20 och sov som klubbad till 07. Förrutom att jag gick upp och tog på mig jackan för jag frös o la mig igen.
Idag blev det lite ärenden i stan..banken och fylla på mer månader på min mobil. Det är ju så här..man betalar och har då till en viss tid. Så nu skulle mitt gått ut imorrn även om jag hade pengar kvar. Hade jag inte fyllt på så bränner det inne och jag har inte mitt telefonnr kvar..
Går alltid till samma kille och hans fru med hennes syster. Dom är duktiga att förstå.
Var sen nere vid strandgatan och körde lite på träningsmaskinerna som står där...men det var ju ett jäkla blåsande så jag åkte på skallevärk såkkart.

Tänkte att nu skiter jag i det och sticker iväg och köper nån carm mat och tar med mig hem.
Här sitter jag utanför matstället och har beställt. Sitter man därinne så blir man totaltuppäten av mygg.

Mannen är trevlig och frun som lagar maten är supersur. Men vad kan man bli att stå hela dagarna i ett skitigt flottigt mörker. Kunde inte gå fram o fota..men längst in i mörkret fixar hon jättegod mat.

Väl hemma så blev det först mat till hundarna innan jag själv åt.
Kanske inte ser så gott ut men det är det. Tunn omelette och inuti kyckling,lök,tomater,färsk gurka och tomatsås.

Nu till tvn så blir det att festa på jackfrukt..eller kanon som det heter på thai. Fick en påse av mamma igår,hon hadeplockat ner en från trädet som vi har utanför huset här.

Av Bettan - 14 januari 2018 03:27

Barnens dag var det igår och stort ståhej inne på militärområdet.
Här görs mycket för barnen och ofta. Det roligaste dom tyckte förrutom att stå och dansa på scen var nog detta att gå runt stolar och när musiken tystnar så ska man hinna sätta sig.Ringlande köer att få vara med

Fotbollslaget var där och alla barn fick komma upp på scen och klappa om och bli fotade ihop med sin stjärnor

Har ju dressing i en plastpåse..och den har ju vält i kylskåpet. Så jag for till 'ÖB' som har allt och köpte en stor plastflaska med pip. Så nu ska jag slippa torka upp i kylen. Där inne i butiken är det både hundar o katter. Denna katt kan verkligen relaxa..sover som en stock.

Sen en tur ner på kvällen på marknaden och snackade med vänner. Blåser som fasen så det är rätt ruggigt så dom gick hem rätt fort. Jag köpte mig en milkshake med kiwi och gick lite ut på piren innan jag körde hem. Väl hemma så var kanon ute lös och rusar mot mig av lycka. När jag stannar moppen på garageuppfarten så kommer Marroy i full galopp och slajdar på skinkan mot kanon och morrar. Hon vill inte dela med sig,ska bara vara vi 2. Mamma såg det och skrattade gott. Mamma kom med matskålen och trodde dom skulle äta men icke. Dom vill ha mat hos mig..hundfoder.
Så här står dom och väntar...kanon är så ivrig och bara hoppar o trampar,därav suddig bild.

Han kastar i sig maten...och sen är det kelstund. Slutar jag så kommer tassen direkt och buffar med näsan på axeln.

Rutiner skapas fort....och dom får vi inte rucka på minsann...skratt

 

Av Bettan - 13 januari 2018 02:43

...men tror säkert ingen nyhet. Avfallspåsar med doft av apelsin,jordgubbar,äpple,lavendel osv.

Undrar om det finns i blöjvariant oxå?
När det gjorts i blöjan luktar det hallon...det hade ju vart super..hihi

Av Bettan - 11 januari 2018 02:34

...en av våra favoritställen har bommat igen. Det enda stället som man kunde få crispy chicken som var alldeles frasiga. Men det låg ju längst ut och i grannbyn,så man förstod väl det snart skulle ge upp.

Åkte förbi badet och där var både Livia&Eugene och så Per ute i plurret

Det var ju mulet igår och vi väntade in regn,men det kom inte förrän på sen eftermiddag.
Snackade en stund där och for sen ut till home pro och kollade. Har väl aldrig sett sån liten bordsugn...om man jämför med dom andra så syns det hur liten. En varm macka i stöten,mer får det inte plats.

Sen jag som är såld på bullterrier såg denna tvålpump...ah...

Körde sen hem och tur var väl det för då kom regnet. Regnade par timmar konstant. Fick av mamma en kokosnöt att dricka när jag kom hem som hon huggt ner.

Skalade upp mig min sista ananas och åt lite till en kopp kaffe

Marroy hon ligger här som vanligt och kanon han far ju som en skållad iller när han får vara lös. Han skiter i om det ösregnar..så upp på altanen och stora leriga avtryck.

Det höll uppe och jag åkte in till stan och köpte middag och tog med mig hem. Brukar äta här men jag tyckte inte det var gott.Så Marroy fick det mesta idag på morron.

Köpte även ett halsband till Kanon så han kan vara ute lite från buren. Hans gamla är ju trasigt sen flera dagar så nu kan det bli ett alternativ till....bunden.

Av Bettan - 10 januari 2018 01:57

Denna lilla familje-restaurang har jag varit på så många år nu. Här får jag alltid sällskap vid bordet av mamman vars dotter äger stället.

Så får vi snacka lite om vad som hänt tiden jag varit borta. Likaså vad hon har planterat i trädgården för grönsaker osv. Hon hade gjort små bollar och paketerat o börjat sälja. Liten förpackning 25 och större 35. Jag köpte en liten bara för att.

Men inte skulle jag betala..men jag ger mig inte en tum på sånt. Jag betalar för mig när jag vill ha nåt, sin sak om dom bjuder. Och då kom hon fram med hel plåtlåda med rullrån,men sa jag kan ta en men hon ville ge flera. Sa jag var mätt efter min kycklingsallad...men rånen är så jäkla goda

Hur bollarna som jag köote var: tja..dom var goda men inte så jag hoppar högt av glädje. Dom är gjorda av kokos(vad annars) jordnötter och ingefära. Vissa var lite starka..antagligen inte rört om smeten tillräckligt.
Men jag gav dom till mamma här hemma och hon blev jätteglad..

Av Bettan - 9 januari 2018 03:09

....blev det igår hos kung kung.

Nong som är ägarinnan var hemma ..typiskt. Men kung kung är den bästa av alla och det blev ju givetvis kramkalas där oxå..ljuvligt.Och mycket snack och skratt. De flesta i kundkretsen känner jag igen,men hon här var ny för mig.

Jag skrev lite kort oxå igår. In på posten och vänta på min tur i en kassa för att köpa frimärke som jag sen får klistra dit och lämna i en annan kassa. Brevlådorna är inte att lita på.

Idag på morron så hade jag sällskap...

Tokkata skulle äta sin frukost hos mig. Ris med nudlar och torkade små räkor...jisses så torrt det var.
Men jag matade på och in gick det mesta iallafall.
Tror inte det blir så kärt när Jörgen kommer sen,hon har respekt för honom. Men nu passar hon på med pussar o kramar ..goa lilla unge

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards