Direktlänk till inlägg 9 februari 2018

Pomelo

Av Bettan - 9 februari 2018 16:16

Äntligen....igår köpte jag min första pomelo för året. Och hade den med idag på badet. Vilken dröm..jag hade valt ut helt rätt..lite svampig och tung



På väg hem från badet står det 4 små valpar i vägkanten. Jag var bara tvungen att stanna o fota. 2 av dom blev rädda men 2 var framme och vågade lukta på mitt ben och vifta svansarna. Man blir ju helt sjuk och vill bara ta med dom,men det går ju inte tyvärr. Men vad ska det bli av dom....suck

Iallafall...när jag kom hem så kom mamma med skalad kanon på fat. Så dom ska vi oxå ha med oss imorrn.
Vi åt nere vid marknaden ikväll...och grannbordets servitris hade sitt barn på armen när hon jobbade...ovant att se.

Vi mötte familjen därnere och tokkata såg oss först och rusar fram. Jörgen köpte ballong och det var ju jättekul såklart. Sen skulle hon över muren och ner vid vattnet. Så här plockar hon snäckor..

Hon stojjar o leker o har världens energi. Bra säger mamman...då somnar hon lätt när vi kommer hem...super.

 
 
Annelie

Annelie

12 februari 2018 09:16

Pomelo, hmm....det finns väl aldrig här hemma..??
Förstår dig när det gäller valparna 😢

Ha det ljuvligt.. // Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

12 februari 2018 13:19

Jodå...pomelo finns nån enstaka gånghar jag sett. Men jag har aldrig köpt...dom ser inte likadana ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards