Alla inlägg under februari 2018

Av Bettan - 14 februari 2018 03:24

...så då tänkte vi det var perfekt dag att flänga med mopparna.
Bara det att jag hade ju varit på massage kvällen innan. Jag fick ju inte upp min vänsterarm och kunde absolut inte sova på min vänstra sida pga så ont i axeln. Det är ju ingen mjuk säng vi har heller precis..men så är det ju härnere.
Thaimassage kan göra jäkligt ont när dom bänder och vrider ens kropp. Men efter så tar jag armen rakt upp utan problem. Men på morron när jag vaknade så var jag alldeles mörbultad och svullen över axeln.
Sa till Jörgen: idag blir det nog inget flängande...
Men en varm dusch så var jag lite uppledad men fortfarande öm. Slängde i en maskin tvätt och vi fixade frukost.Så då var det ju självklart vi skulle ut o dra..hängde upp tvätten så drog vi norrut.
Jag tog jackan på mig ..var ju rädd om axlarna.
Regnet har ju hängt i luften och så började det småregna när vi kommit några mil. Skulade under träd..

Sen brann det iväg igen...körde rakt in i världens ösregn. Det vart att vända moppen och skula i en butik

Sen en bit till.....så var det dax igen

Sen höll det uppe och började bli lite varmare oxå.
Dåblev det fikapaus

Sen for vi vidare och kom till slut till stora staden. Åkte direkt till butiken med mchjälmar. Jörgens gamle hängde dåligt ihop även om den var lagad med silvertejp.

Senkörde vi till varuhuset och ska äta köttbullesoppa som vi gillar starkt. Parkerade undertill och tog rulltrappan upp.

Träffade curth o iris som satt och tog en fika så vi satt oss hos dom när vi åt...trevligt sällskap.
Det bara kryllar av turister, högljudd o gapigt. Så vi sa bägge: Näe..vi kör hem igen.
Så vi drog efter vi ätit...så skönt att komma därifrån. På vägen hem stannade vi till på Tesco som en bensträckare. Men det blev mer än det....hm.

Om det är nån som undrar...näe det är inte äckligt!
Sen bar det iväg hela vägen hem i ett svep...och det gick då undan.
Väl hemma kom mamma direkt med 2 kalla kokosnötter...gott

Glömde berätta:
Inne i varuhuset hade dom djur som man kunde bli fotad med. Kunde inte låta bli att fota på avstånd...men jag vill inte bli påhängd eller sitta o hålla om nåt.
Hade ingen gått fram så hade djuren sluppit.

Dagen efter var slapp o skön. Började med morronmys med tokkata

Sen lite plockande och mycket fika..
Idag blir det badet..jörgen har redan stuckit för länge sen...solong

Av Bettan - 11 februari 2018 02:55

Igår ville vi inte bada utan vi drog en rejäl runda på mopparna. Vi kom till en jättestor vattenresevoar. Den körde vi runt och det var fina vägar nästan hela vägen. Och nästan betyder att vi irrade bort oss som vanligt på småvägar och vägen blev mindre o mindre.
Knappt nån soppa i mopparna men vi körde o tänkte..det dyker säkert upp nåt ställe och det gjorde det oxå. Lite bilder..

Första gången jag ser dom odlar småtomater...ser totaltnerbränt ut.

Idag blev det en sån här dricka på färden..

Ja...väl hemma efter många timmar på sadeln så är det knappt man fixar att komma av..skratt.
Men det blev en dusch och in till byn igen för middag. Tog bara en kycklingomelette och sen en snabbrunda nere på muren o hem.
Jag började titta på netflix: 30 grader i februari. Kunde inte slita mig sål åg o glodde till 03 inatt. Men uppe ändå 06.30 Nu är tvättmaskinen klar o jag ska hänga ut tvätten innan jag åker till badet. Ska bli 34 grader idag står det, men vindstilla så det blir varmare än så.

Av Bettan - 9 februari 2018 16:16

Äntligen....igår köpte jag min första pomelo för året. Och hade den med idag på badet. Vilken dröm..jag hade valt ut helt rätt..lite svampig och tung



På väg hem från badet står det 4 små valpar i vägkanten. Jag var bara tvungen att stanna o fota. 2 av dom blev rädda men 2 var framme och vågade lukta på mitt ben och vifta svansarna. Man blir ju helt sjuk och vill bara ta med dom,men det går ju inte tyvärr. Men vad ska det bli av dom....suck

Iallafall...när jag kom hem så kom mamma med skalad kanon på fat. Så dom ska vi oxå ha med oss imorrn.
Vi åt nere vid marknaden ikväll...och grannbordets servitris hade sitt barn på armen när hon jobbade...ovant att se.

Vi mötte familjen därnere och tokkata såg oss först och rusar fram. Jörgen köpte ballong och det var ju jättekul såklart. Sen skulle hon över muren och ner vid vattnet. Så här plockar hon snäckor..

Hon stojjar o leker o har världens energi. Bra säger mamman...då somnar hon lätt när vi kommer hem...super.

Av Bettan - 7 februari 2018 14:42

Idag på badet hade jag denna utsikt

Dom brukar ha massa tävlingar o tester...kul att titta på.
Ikväll när vi kom hem så brann det för fullt utanför. Kan inte fatta att dom vågar..e ju snustorrt och sprakar öronbedövande.

Måste oxå visa vad jag hade framför mig när jag stod vid rödljusen på väg....dom är inte kloka att lasta såna lass på en pickup.

Av Bettan - 7 februari 2018 14:33

Idag har kanon o Fifa haft roligt...äntligen fått leka. Fifa fick komma ut från buren och vara kopplad annars sticker hon.

Av Bettan - 6 februari 2018 03:36

Det var lite mulet på förmiddagen igår så vi beslutade att åka en sväng. Efter några mil och ont i baken så var vi i byn vi tänkt. Lite nya småvägar dit men trots gps så tarvägen slut och vi får tillbaka en bit o testa nästa väg. Så är det alltid..
Vi köpte en varm macka och en dricka på seven eleven.

Jag drack mango-te

Sen köpte jag lite som jag inte kan säga här eftersom det är presenter.
Lilla järnvägstationen med sina elefanter är så söt tycker jag

Sen tuffade vi hemåt så sakta..
Konstiga saker det växte i detta trädet..?

Ormen har ringlat för sista gången över vägen

Visst såg vi mycket mera..men mycket misär. Har varit översvämningar o regn så dom som har det sämst blir ju drabbade(som alltid)
Hus byggt av rostig plåt och gamla bräder står halva i vatten..
Jag kan ju inte ha mage att ta upp kameran.
Väl hemma igen blev det att tvätta av sig damm o skit o sen ut igen efter en stund för att äta...tonfisksallad.
Men på kvällen blev det en sväng på marknad och köpte godsaker..
Nu har jag bäddat och torkat golv och ska fixa mig till badet...jörgen är redan där..solong

Av Bettan - 5 februari 2018 02:08

...hund. Så nu har jag sopat upp alla småbitar och det blir att köpa ny matta. Förvisso var det ett litet hål som förra valpen har tuggat men nu är den helt körd.

Nu är det snart kinesiska nyåret..2561.
Butikerna fylls av röda kläder och prylar som ska hängas upp.
Sen skjortor,skor,pengar osv i papper som ska eldas upp.

Vi hör ju inte så mycket av alla smatterband som smäller här ute på landet. Men när man bodde i stan så flög man upp ur sängen..skratt.
Nu tvättar jag och sen ser det ut som det blir badet...vindstilla ute.

Av Bettan - 4 februari 2018 00:17

Där var jag igår och fick manikyr o pedikyr.

Lite folk och det är både kul o tråkigt. Kul för då kan vi skoja om allt. När det är mycket folk så har man många o snacka med och lär känna andra.
Jag hade med mig karameller såklart...det är uppskattat

Så in med vattenkar att tvätta fötterna i och fram med vagnen

Så vagnen med nagelack..denna gångenblev det guld på tårna.

När jag var klar möttes vi upp och gick ner på walking street. Men först måste jag på toaletten så jag körde inom till bensinstationen. Rent och snyggt och luktade inte illa.Blir lika sne varje gång man kommer in ..finns aldrig en krok! Så tur man bara har axelväskan som man får kasta bak på ryggen och inte några kassar. Det är ju dyngsurt på golven.

Blåste och var riktigt ruggigt..vi har inte haft så kul väder nu par dagar. Jäkligt kallt när man kör hem på moppen med bara armar o ben.
Väl hemma så får hundarna mat och då ser jag marroy kan dåligt öppna ena ögat. Så det blev ögondroppar och hoppas det är bättre idag.
Jag ser oxå vi fått nåt annat på väggen ovanför fönstret

Jäkla tur den var på utsidan...stängde dörr o fönster snabbt. Sa till Tok som är mammas son och han for in o hämta sin bössa. Sånt här tycker han är kul....men kan ju dåligt vara några skott. Han trodde nog den skulle dö av vinddraget kanske...men den pep iväg efter 10-12 'skott'.....haha

Sen blev det lite boxningtittande och så kollade jag på tårtkampen via internettv innan bingen.
Idag gick jag upp 04,30 . Jörgen sover med öppen mun och det funkar inte med sovmask. Så efter 511 puttande och tillsägande att stänga mun så gav jag upp.
Nu är klockan lite över 6 och familjen har vaknat. Jag ska ut och sätta på kaffevattnet och börja skära min vitkål så får vi se om vädret blir så att vi åker ner till badet idag.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards