Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

Hemska dagen..

Av Bettan - 26 mars 2018 19:24

..som jag fruktar.
Nu ska vi åka ifrån vår familj..jag storgråter som vanligt. Fan..kan inte skriva det ens utan att tårarna kommer nu.
Vi börjar dra ur våra väskor och väntar på att fantomens svärson ska komma o ta våra väskor. Tokkata och hennes mamma Gäät ska både till jobbet och dagis. Så nu blev det pusskalas och många kramar. Jörgen kör sen i förväg och ser ingen i familjen så han kan säga hejdå
Men när han har åkt då kommer mamma och hennes son. Mamma storgråter och är helt otröstlig och sonen han är rödögd och kramar mig flera gånger. Han håller mig i handen o vill inte släppa. Han ger mig en liten tuk-tuk som minne gjord av en cocacolaburk. Usch...det är så himla svårt att veta att jag inte ser dom förrän vintern igen.
Våra väskor åkte iväg och jag tog moppen o körde bakefter..
När det är avlämnat allt och vi sitter på bussen och väntar på att åka så kommer Gäät och mamma och vinkar...många slängpussar och mamma storgråter igen så hon går nästan direkt igen fast hon kört ända in till byn. Jag bölar ju som vanligt oxå..men det vet alla snart därnere. Jag är en riktig bölfia..är så jäkla känslosam.

Bussen stannar på halva vägen för shopping om man vill och toalettbesök. Fräscha toaletter minsann.

Precis utanför är det handikapparkering,ramp upp och särskild parkeringsplats för gravida....lite annorlunda.

Efter 5 timmar på bussen och 1 timme i taxin nästan så var vi äntligen på hotellet.

Raklång en stund på sängen innan vi ska ut o ta en taxi till MBK shoppingcenter.
En jäkla trafik och inte en enda taxi som vill köra på taximeter då såklart. Så efter mycket tjabbande så fick vi utesluta taxi och sikta in oss på tuk-tuk. Jag vet att det kostar med taximerer mellan 60-80 baht. Så jag körde 60 till tuktuk...men näe..dom skulle ha 100. Sa till Jörgen att nu e det en sport,jag ska inte ge 100.
Hade en thaitjej längre bort som skrattade åt mig. Antagligen för jag snackar thai och den ene eftef den andre fick åka. Men jag fick ner det till 80 och när jag då sa 70..så ok. När vi satt oss så tittar jag på tjejen där bak o vi gjorde tummen upp bägge .

Så sen har det handlats....helt slut nu när klockan är midnatt.
Jag köpte nya gympa..onitsuga tiger. Var på väga att köpa förra året men dagarna flöt iväg så himla snabbt här nere så det blev försent. Så denna gången hann jag. Dom påminner om mina adidas jag hade i högstadiet..så antika asså.
Dom är jäkla poppis härnere så om några pr kommer det väl till Sverige.

Måste oxå berätta att i förrgår kom Gäät med gamla mynt till oss. 2 lika med gamle kungen när han var ung. Dom ska vi bära på oss för att få skydd. Sen 2 pengar till som är väldigt gamla. Så vi har varit och köpt en box till dom..så nu är dom med oss..

Som sagt..då kom bölfia fram igen...åhhh
Nu ikväll skrev Gäät till mig att Scobbido han har stått och tittat in i dörren till oss och till slut gav han upp och la sig på mattan utanför dörren o väntar. Naw..lilla gubben. Som hon skrev: he miss you..
Jobbigt som tusan....suck

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards