Alla inlägg under mars 2018

Av Bettan - 7 mars 2018 02:27

..men jäklar vad varmt! Det bränner på armarna trots att det blåser nör man kör. Asfalten är alldeles klibbig..
Men vi är ju vana vid att svetten rinner hela tiden och kläderna är blöta.

Bara man har en tv så skit i resten..

Bra gjort att backa ut med detta lasset

Vi var ute o körde i 6 timmar...så man kände sig skitig o grusig när man kom hem.
In i duschen och sen slänga sig en stund på sängen i aircon...så skönt.
Sen var det ut igen och vi tänkte ta en sallad men stängt. Så vi åkte till nytt ställe o satt oss. Fram med menyn...

Såja..nu är det igång och testa hur mycket thai man kan egentligen..skratt.

Tja..det var väl inte så illa. Jag äter gris m broccoli och jörgen gris med pakshoy. Ris och sodavatten.
Känns som att äta på dagis med låga stolar och denna bordsduk..

Men stället var det inget fel på...vi kom i rättan tid. Efter 20 minuter var det fullt av thailändare

Sen en sväng till templet och jag köpte lite presenter att ta med hem.
Tänk så fint det görs med lysrör..

Åkte sen till piren och satt oss en stund med en isvatten. Jag köpte en tunn pannkaka...första snackset.

Sen är det barahem framför fläkten...33 grader här med alla dörrar o fönster öppna o klockan är 22.00...puh

Av Bettan - 6 mars 2018 03:23

Imorse var hon så fin lilla tokkata...hon ska ju till skolan. Dom säger skola men menar dagis..så mamman kör henne på väg till sitt jobb.

Så söt den lilla men är som en liten apa o hoppar fram o tebax och är mer som en grabb.
Här bråkar hon en stund med scoobidoo.

Igår eftermiddag efter badet hade vi Ruby här så kunde Em åka o handla i lugn o ro.
Men Ruby är en riktig mattegris bara kollar efter henne. Vad hjälper det att dra för gardinerna

Tröttnade på att sitta...då la hon sig..

Vi måste ju bli inomhus pga våra hundar..
Idag trodde jag det skulle bli mulet. Enligt prognos så ska det även duggregna. Men det sket sig...nu skiner solen och vi får åka till badet nu..

Av Bettan - 5 mars 2018 02:15

Så har jag då varit hos tandläkaren. Ung kille bara som var duktig på engelska.
Men dom är ju klädda som man skulle opereras med skydd över hela kroppen.
Ingen papperslapp runt halsen utan en duk i nylon som inte suger upp nåt alls när det rinner.
Sköterskan la den under hakan efter jag satt mig. Sen när dom väl skulle sätta igång så togs trasan väck och väcklades ut. Då var det ett runt hål i den för munnen och jag skulle ha den över ansiktet. Asså glöm det..jag vill inte ha över ansiktet!
Han fixade min framtand iallafall och det blev jättefint och billigt.
Så här ser det ut i väntrummet..

Det är annat än kallanka som jag gått till innan. Där man får gå ut på garageuppfarten för att ta röntgenbild.

Av Bettan - 4 mars 2018 11:40

Jäklar!
Min framtand som jag har påbyggd gick en flisa av igår. Trodde det var äggskal men det var ju givetvis en bit av påbyggnaden. Så jag körde in till kallanka som jag har vart hos innan. På vägen in till stan så körde jag inom Em. Hon hade hängt tvätt på sån liten klädlina. Så när jag ändå var i stan så köpte med mig 10 m lina o klädnypor.

Kallanka var givetvis stängd igår lördag..så jag åkte till nästa ställe. Och där fick jag till idag söndag 18.30
Så nu ska jag snart dit och få det vidgjort..skönt.

På väg hem så körde jag inom och lämnade och hon blev så glad. Jag tycker det är roligt att överraska..
Sen får vi se vad vi ska äta ikväll...blir kanske det vi åt igår..

Man är ju inte hungrig när det är så våldsamt varmt som nu.

Orm

Av Bettan - 2 mars 2018 16:50

Ja..så har snart festivalen gjort sina sista dagar.
Det är kul på festivalen för det är alltid något att gå o titta på. Igår såg jag han som brukar komma med massa ormar o välta ut på backen. Men han pratar så mycket så jag orkade inte stå kvar o vänta..var bara denna som låg i matkoma

Jag tycker dom här moneypet är tillräckligt obehagliga...o dom har vi hemma. Tar sig fram fort orör man till lite så ringlar dom ihop sig direkt. Dom har som ett skal på kroppen så när man sopar ut dom på gatan så är det hårt.

Men vi har ju gulligt oxå. Förrutom scoobi o marroy så har vi ju lilla ruby. Hon har jag varit hundvakt åt par gånger..och hon var här första gången idag. Ska vara hundvakt imorronbitti oxå..

Kanske bäst att slänga sig i bingen nu då för klockan är strax 23....så natti

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards