Alla inlägg under april 2018

Av Bettan - 28 april 2018 08:29

Har haft inköpsrundor till mamma för att fixa på hennes altan.
Bl.a satt upp stängsel utanför altanen på baksidan och köpt krukor och plantor.Även hyllor i plast som kan lätt stå ute och sen plockar vi in det till hösten o nyttjar det i förrådet.

Nu ska det bara växa in murgröna i stängslet oxå så det täcker.
Imorrn ska Sara och jag köra dit och fortsätta så det blir plantat allt och skura rent.
Mamma har känt sig otrygg för det springer folk på baksidan och står och tittar in både i vardagsrummet och sovrummet. Vem hade inte känt obehag att folk stirrar på en när man vilar eller tittar på tv.

Men nu ska det väl bromsas får jag hoppas och hon kan koppla av.

Av Bettan - 26 april 2018 18:52

Jäklans skit..min fina mobil åkte i asfalten på semestern. Det blev ju inte så farligt ..lite kross i högra hörnan på glaset. Jag såg det väl inte direkt så litet var det. Men när jag kom hem så märkte jag att det sprack mer o mer över glaset. Jag ringde försäkringsbolaget och sa som det var. Det skickades hem dagen efter lapp och vaddpåse för att skicka iväg luren.
Så nu lite mer än 1 vecka så kom luren tillbaka

Åh..vilken lycka,man vänjer sig fort.
Det har kännts uselt med min gamla mobil men det har ju gått.
Jisses vilket bök att få igång allt igen,men det gör man ju gärna.
Men nu så lägger jag undan 6an...

Av Bettan - 26 april 2018 14:56

Ja det var väl att ta i kanske. För molly som jag kallar rötotte är ju 7 år så det var ju ingen passning direkt.
Hon var lite dålig så det var ju inte skola o hennes mamma jobbar. Så hon blev avdämpad här på morron och sen for vi till vc för att kolla upp om det var penicillin som gällde. Regnigt o blött så vi tog på blå tossor så vi inte skulle smutsa ner. Vi var dom enda som gjorde det.

Vi var ju tidiga som vanligt så hon lekte en stund och låtsades göra mat.

Väl inne så blev det titt i halsen och sen vänta på odling. Totte la sig ner o vila

En sväng till netto när vi ändå var bredvid och sen hem. Nu var totte hungrig så det blev mannagrynsgröt. Ingen mjölk o ingen sylt...va?
Näe hon ville ha socker o smör på..

Riskaka oxå..och det skulle inte vara nåt på...hm...lustig unge..skratt.
Min skallevärk började smyga sig på och brakade loss ordentligt. Så kvällen och natten har inte varit rolig. Fick inte bukt med den förrän i förmiddags,så idag är man mör.
Så det blev marmeladkok idag istället för då behöver inte jag hjälpa till...skönt att inte behöva anstränga sig idag.

Av Bettan - 23 april 2018 07:57

Vi var ute efter rullgardiner till stora rummet. Så det blev ett ryck till Malmö och Ikea.

Visst vi har ju jysk här men deras rullgardiner har en snöre i sidan som man drar upp o ner gardinen med och det är helkass.
Halva vägen...jäklar det är lördag idag. Ledig hela veckan och åker dit en lördag.
Men det var inte alls mycket folk ,antagligen för det var fint väder o panik att få ut trädgårdsmöbler o grill.
Så vi åt där...tja det var sådär.

Tycker det blivit sämre och givetvis priserna har höjts.
For och handlade trädgårdsstol och stora krukor till mamma oxå. Ska ju greja på hennes altan och planta osv till helgen.
Sen hem och satte igång...Jörgen är dallig på stegen. Men upp kom den till slut.

Jag passade på att tvätta gardinerna och hängde ut och putsa fönster. Soffan står fortfarande ute på golvet så idag blir det att olja in den och torka golvet.
Ena gardinparet ligger fortfarande i vatten och så är det heldassigt väder. Men håller det bara uppe så torkar dom.
Men jobbet först innan nåt annat.

Av Bettan - 17 april 2018 15:58

Igår var dörren på glänt en stund.
Vips så blev vi med katt..

Stor o lurvig och jättekelen sprang den upp på ovanvåningen. Men fram med korv så kunde jag få ut den igen. Undrar var den hlr hemma för den hade halsband?

Av Bettan - 16 april 2018 13:13

...nu var vi i blekinge i lördags.
Vi har bra ljus på bussen

..men sen går solen upp och det är så fint trots smutsig ruta

Upp med ställningen och när taket kom på så kom det en regnskur, ibland ska man ha tur.
Men regnet gav sig snabbt och det strömmade till folk. Har ju en tjej som jag bara träffar här och vi har sååå mycket att snacka om när vi ses..

Även en av kunderna som jag bara ser här fick vara med på bild.

Är nougaten god...självklart!

Var helt slut när vi körde hem..men jag ställde mig ändå i kokeriet på kvällen och jobbade lite.
Igår kom Johan med familj upp en sväng och jag fick putsat fönstren utvändigt,tack Johan

Lilla Loa han for i gåstolen..med stekspaden i högsta hugg.

Går ju att titta tv genom spaden tydligen

Supertrött men inte skulle han sova...hm
Sen bar det iväg hem till Sara alla och fick jättegod fika..ja så var man ju helt slut igen.

Av Bettan - 10 april 2018 16:44

Näe...det är rätt skönt att sätta sig intill husväggen en stund. Solen värmer ju lagom här.

Av Bettan - 10 april 2018 07:44

I söndags var det dax med vår första tur ut. Mycket som ska plockas in i bussen och det gäller att inte missa nåt.
Vi gav oss av tidigt och det var så fint när solen börjar stiga.

Väl framme så blev det glatt möte med en del arbetskollegor.Här har vi Ann-Christine som säljer vykort.

När vi satt upp ställning och förberett disken så är det frukost . Det är kaffe med grovmacka med gubbröra. Åh..det är ju bara så himla gott. Men det finns ju ostmackor oxå för som som inte gillar det andra.

Sen var det ingen återvändo..utan på det igen.
Tiden gick jättefort och vädret var ju helt underbart med strålande sol. Ändå inte så chokladen får känning så helt perfekt.
Mycket folk som tog sig ut och många kära kunder. En kund vars fru gått bort för några veckor sen. Han behövde inte säga nåt utan vi stod bara och tittade på varandra och tårarna rann på honom. Jag var bara tvungen och gå utanför disken och krama om honom länge,länge. Men fick honom lite på andra tankar så vi kunde skratta mellan varven.
Men sen kom Anki...hon är ju helt underbar.
Hon såg mig och tar riktning med sin rollator och då får det inte stå nåt/nån ivägen.
Vi blev så glada att se varandra och nu skulle hon ha 'mella'.
Det är sån glädje och det värmer mer än solen när jag ser henne.

Vi var rejält trötta när vi körde hem. Det var knappt Jörgen kom in i bussen bara...undrar hur det ska gå detta ?
Jörgen är ju sämre och har ingen ork och jag har ju min axel som oxå blivit sämre...men på nåt sätt så ska vi fixa året!

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards