Alla inlägg under maj 2018

Av Bettan - 27 maj 2018 21:01

Redan vid lite över 6 imorse kom det från sonen:grattis på mors dag.
Min mamma ringde och frågade om hon skulle fixa tårta. Hon har lärt sig nu för jag är ju ofta på diet..trots det sällan hjälper,suck.
Så hon behövde inte..jag gjorde viktväktardessert och tog med mig till fikan.
Det är hallon med kokostäcke,sen kesella till.

När vi kom hem så var det en vit orkide på altanbordet från dottern. En jättesöt med små vita blommor.
Efter vi ätit middag så tog jag cykeln o for bort till henne.
Vi har varit där innan idag men dom var inte hemma. Men fralle var så jag ringde o hörde så jag gick in o släppte ut han en sväng i trädgården.

Men fralle skulle sitta hela tiden bredvid jörgen..knäppisen asså.
Vad var jag...jo...jag for bort till dom och sara o jag gick ut jättelång runda med fralle.
Sen blev det lite snack i soffan innan jag cyklade hem igen.
Nu kollar jag bragden på tv och äter vattenmelon..mums

Av Bettan - 27 maj 2018 09:59

Då var det äntligen dax för köksbordet. Jag har inte haft nån vaxolja så det har dröjt.
Vaxolja finns ju bara att inhandla på få ställen såman bommar det.
Men nu är det på g.

Av Bettan - 22 maj 2018 08:01

..från hund till barn.
Fralle blev hämtad på fredagkvällen och på lördag förmiddag kom Johan med Adele och Loa.
Det är så kul när dom kommer för det är ju inte så ofta när man bor som vi gör med flera mil emellan,så det blir planering.
Det blev lekparken när vi blev själva och Adele hittade en liten kille där som hon hade kul med. Loa fick oxå gunga men sen somnade han i vagnen.

Glass på torget såklart.

Ja...sen blev det hem och laga mat. Potatismos med kokt falukorv...Loa tyckte inte det var gott.
Gå och handla nåt gott till kvällen hade jag ju lovat och adele får välja vad hon vill ha.
Loa kryper för fullt och pillar på allt..

Sen blev det natti...adele tjatar om när vi ska gå och lägga oss. Låter kanske lustigt men hon tycker det är mysigt att ligga i min säng och hissar upp huvudänden så kollar vi tvn som hänger i taket.
Loa han sover i garderoben. Det låter väl ännu konstigare..jag vet.
Men vår garderob är ett rum intill sovrummet och mörkt. Så det passar perfekt för han att ligga i resesängen där med öppen dörr..och jag hör när han vaknar.

Men...han vaknade mitt i natten och jag fixade välling och gav han o la mig igen.
Det var tyst en stund men sen var det kört...upp.
Så det blev att vi 2 gick ner och satt oss i fåtöljen. Där somnade vi i omgångar.
Men...här på detta fotot så är vi både badade,påklädda och frukost intagen och klockan är kring 6 på morron

Full koll på babblarna på tvn. Tur vi har internet på tvn så vi kan se favvisarna på youtube

Sen vid 9-snåret kommer Adele ner..hon börjar bli stor nu.
Då blev det frukost och Loa fick mannagrynsgröt som han oxå tyckte var pyton..skratt.
Ny lekplats och Sara kom dit oxå och lekte en stund..kul.

Blev ju glassätande igen såklart...och det gillade Loa oxå..
Ja..sen bar det iväg hem och som vanligt ..förbereda maten.
En sovtur i knät efter det..

Jag hade kassler med purjolök och paprikatäcke med curry i ugnen. Och när johan o johanna kom var maten klar...
Sen när dom åkt var jag helt slut...man märker man börjar bli gammal. Orken finns inte hela vägen,men vad gör det för det är ju kul.

Av Bettan - 15 maj 2018 19:06

Då passar jag Fralle denna veckan. Jag tycker det är kul att ha hund igen,även om han inte är så kelsjuk.
Han springer mest o fjantar o kråmar sig med nån leksak i munnen. Men han har ju mycket ideer för sig så man får ju ett o annat skratt.
Jag har köpt en nytt halsband och vi tränar varje kväll när vi ändå tar långrundan. Han vet ju att det är godis i fickan så det är ju lite av cirkushund i början till han har lugnat ner sig.
När vi väl är hemma så är det vattenskålen och pang rakt ner på golvet som en hög. När han får arbeta med hjärnan blir han helt slut och det är bara bra tror jag.

Av Bettan - 7 maj 2018 09:01

I fredagskväll hör vi sirener och brandbilar utanför. Tänkte inte mer på det men det kom fler o fler så då var jag bara tvungen att titta ut. OJ vad det brinnwr rakt över oss...bara parkeringen mellan.

Hela gamla folktandvården brann ner. Det tog inte många minuter från det larmats till hela taket var övertänt. Fick även sms att vi skulle stänga fönster och ventilation.
Det är skrämmande detta med eld..usch.
Så här ser det ut nu..

Det luktar fortfarande brandrök när man står där..bland alla blomstrande träden.

Det har varit många bränder sista tiden,så det är oroväckande .

Av Bettan - 7 maj 2018 08:43

Det var segt igår efter dagen innan. Så det blev en tur till smådjursmarknad ovh hälsade på vänner som sålde fåglar.

Helt underbart väder att gå och titta och sen sitta en stund i solen. Lite bilder...

Jag hade litet djur i famnen som trivdes bra hos mig..hihi

Men såg även större lurviga saker. Min första tanke när jag ser en sån bjässe: roligt när det regnar och sen ska in, och det räcker ju inte med vanlig hundbajspåse..måste väl till sopsäckar.

Sen blev det köra hem vid middagstid. Vet inte om detta är ett gods eller slott som vi hade vägarna förbi..vackert var det iallafall.

Sen handla på vägen hem och fixa lunch.

Efter det blev det inte så mycket mer gjort den dagen. Förberedde för middagen och sen blev det inte mer.

Av Bettan - 7 maj 2018 06:49

I lördags var vi där och jobbade. Steg upp 02.45 och packade matkasse och sen iväg.

En räv stod i vägen och hade nåt stort i munnen. Inte lätt att fota i farten nåt smått..men här påsista bilden springer han in i skogen

Bökigt att komma in på platsen men skönt när man är på plats. Satte ställning och tak och sen var det efterlängtade kaffet och frukostmackan på plats. Inte så avancerat precis och satt i dörrhålet på bussen för glömde våra stolar. Men det funkade det oxå.

Det var ju trögt på förmiddagen men sen kom det igång. Vackert väder men ruggigt på morron men sen åkte jacjan av. Fann ett glasfat som jag tyckte var så himla fint..kostade 100 kr.såg det på mitt köksbord med fullt av frukt. Nja..behövde jag det egentligen?
Berättade för jörgen och han gick och tittade och tyckte oxå det var snyggt så han kom o bar på det. Jippi....

Dagen gick fort tycker jag och vips var det nerpackat. Men sen finns det ju sniglar som har sina platser efter oss. Så från vi packat till vi kom ut fick vi vänta 2 timmar...botten.
Men glada när vi kom iväg...och vilken underbar väg sen en bit.

Det är så vackert i småland..
Vi var hemna 20.30 och totalt slut...blev att värma mat en dusch och soffan.
Sen är det värk i hela kroppen så det var problem när man skulle ta sig till bingen. Sov i 8 timmar..och alldeles stel i alla leder när man stiger upp. Men..man ledar till sig rätt snabbt.

Av Bettan - 7 maj 2018 06:30

Då har jag varit och röntgat min axel.

Jag tog jörgens cykel,men han har ju så korta ben så sadeln är ju så låg.och sen styret är jättehögt så det kändes i benen. Ser ju lökigt ut när man kommer cyklande och kändes som jag cyklade på en barncykel

Hoppas det syns nåt på plåtarna nu så jag kan få hjälp med mitt onda.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards