Alla inlägg under maj 2018

Av Bettan - 2 maj 2018 08:32

Jörgen jobbar i kokeriet och kommer in o säger: där gick maskinen åt hel___te!
In o glo vad som hänt...deg-armen gick itu..man kan lätt hålla sig för skratt.

Nu fick vi hjälpas åt och göra smådegar i den andra maskinen som vi har. Jäkla bök men det var ju tvunget att göra färdigt. Jörgen tar tag i plåtmåttet..då går handtaget

Humöret var ju inte på topp som ni förstår. Så det blev att ringa runt och förhöra sig.
Jag åkte en sväng bort till Sara o Roger och snackade en stund...och Adde gormar som vanligt. Hur ska dom få bukt med det där blir knivigt att komma på..hm

Idag åker Jörgen till Tomelilla för att titta på degblandare.
Själv är jag hemma o passar Fralle..

Av Bettan - 2 maj 2018 08:18

Jobbat lite först och sen åkte jag och hämtade Sara. Vi ska ju grejja hemma hos mamma/mormor.
Började med att tvätta hennes duosoffa som står på framsidan för att sen lasera den. Jag tog under och sara över..

Skurade permobilgaraget, väck ogräs och sopa. Laserade runt fönster intill dörren och ja..även den körde vi över.

Mamma håller med fika och bordet är alldeles löst. Hon tar ju tag i bordet när hon ska resa sig så skruvarna lossar. Men sara vänder upponer och skruvar fast benen igen

Vi rensade förrådet och sopade ur,planterade och gjorde fint.
Nu ska detbara bli varmare så det kan få dit lite sommarblommor och allt som hon förgror. Lite fröer o kärnor som jag hade med hem från Thailand och tomater. Ja fönstren är fulla av skott.

Här kan hon sitta o koppla av när det blir varmare och hoppas klätterväxten växer på så det blir tätt fort.
Var hemma sent och var totalt vingbruten i kroppen. Men nu är det gjort och det är skönt..för oss alla.
Tack min älskade Sara för duville hjälpa mig,hade aldrig orkat själv.

Av Bettan - 2 maj 2018 08:02

Sara hade passat Loa över natten och på morron ringde hon o sa: nu kommer jag!
Adde var ju hemma och är ju så högljudd så Loa blir rädd. Så Loa storgråter så Adde tycker det är roligt ,så då håller han på hela tiden.

Så dom var här några timmar och sen mötte dom upp Nina o for o fika hos gemenskap kompis.
Tillbaka här såskulle sara köra ner loa så jag hängde på till Trelleborg. Nu var gossen trött men han skulle inte sova.

Roligt att se dom därnere igen..framför allt Adele. När vi skulle köra hem hängde Johan med för vi skulle släppa av han på vägen.
Vi kör in här på Lidl sa Sara...så då fick det handlas lite gott..allra helst deras ostfrallor som vi älskar.
Här står Johan o jag i kö...Sara väntar i bilen

Fjant i bilen oxå såklart..det hör ju till.

Liten mysig tur...imorrn ska Sara o jag träffas igen för att åka till mamma/mormor

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards