Alla inlägg under maj 2011

Av Bettan - 26 maj 2011 11:18

Addes fritids hade fikatajm med föräldrar igårikväll.Jag hängde på Sara och det blev en jättekul kväll....

Sara hade fika med sig till oss och adde han åt pannkakor med sylt o grädde.

Sen sjöng alla barn o lärare för oss alla...mysigt för dessa barn dom ger ALLT.

Synd att mina bilder blev så taskiga..så jag får sno en från Saras blogg..

   

Av Bettan - 26 maj 2011 11:09

Idag är det kokeriet som gäller!

Först hacka nougat och sen koka mera...hur kul  är dagen  

   

Av Bettan - 21 maj 2011 20:38

Dagen startade med att kavla marsipan på jobbet.Sen åkte vi flera hojar till Dymöllan och köpte rökad ål.Vi alla hade kaffetermos med oss och grovmackor..så rökt ål till det...  

      Sen bar det av till Mölle en sväng och tog det sista vi hade i matkassen..Det är så himla fint i Mölle...men dyrt som pocker om man ska handla nåt..men så är det ju där turister samlas.

    På vägen hem så stannade vi o rastade efter Höganäs.Tänk så nära man är till Danmark men är nästan aldrig där...

 

Tog en sväng inom viken och domsten oxå...vilken lycka att bo där..det är så himla gulligt med alla småhus med halmtak.Jag fotade inte för vi körde ju hela tiden.

Men nu är man helt slut..man får lixom förmycket luft på en gång..det gör att man blir helt slut...så tack för en mysig dag käta vänner som var med..

 

Av Bettan - 21 maj 2011 20:23

Igår var jag modell för en dag,Det var första gången jag var inne på turning torso.

 

Blev sminkad och fotad massa bilder..men som vanligt är man ju superkritisk och tycker varenda foto är skit.Men nåt enstaka foto blev det iallafall även om jag inte är nöjd ändå.Men jag tog det som en rolig grej..var mer bara för att ha skoj en dag och det hade jag verkligen! Så detta vill jag göra om snart igen...

Här kommer nåt foto iallafall..

  Men när jag och den jag hade med mig kom ut därifrån så stannade vi ute på gatan och fotade själva..nu när man ändå var uppsminkad.Jaja...jag vet...man är en smålänning.Bilderna blev bra ute på gatan med min lilla kamera

 

    Och som sagt..detta måste man ju snart göra om..

Av Bettan - 19 maj 2011 11:04

Igår var jag med på sjukhuset när Adde skulle fylla på sin pump.

Han har en backlofenpump(om det nu stavas så) som ger ut "mjukmedel" i Addes ben.Adde är ju så stel så han kan inte böja på benen om han inte haft en sådan.

Den fylls på var 3:dje månad ungefär och då sticker dom in en nål rakt in i den.Adde är jätteduktig..säger nästan ingenting trots att Birgitta sjuksyster får leta med nålen för att hitta rätt.

På vägen ut sen i foajen så såg vi detta på väggen som jag aldrig sett innan.Avbilder av dom som går förbi men bara lysande konturer....häftigt tyckte jag.

 

För ett tag sen var vi hemma hos lasse o carina en sväng när vi ändå hade vägarna förbi.Det blev en kopp kaffe på trappen...skönt när det kan vara så i all enkelhet.

     

Av Bettan - 15 maj 2011 11:28

Igår hade Roger (svärsonen) födelsedagskalas.

Sara hade gjort världens godaste smörgåstårta!!!  inte bara en utan två stycken...oj oj oj ...mumsigt.

Jag gjorde cupcakes till kaffes så Sara inte behövde tänka på det,världens pill med olika byttor med smaker i osv,men det var roligt att testa mig fram.Man har ju lite att ta av från jobbet...

  Så här blev resultatet...

  Blommor i kruka för bakonen och i paketen var den en askopp som man spänner fast på balkonen och en ljuslyckta som sätts fast med en gummistropp.

    Här är vi samlade i köket...med marknadsställningen som bord...

 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards