Alla inlägg under juni 2016

Av Bettan - 30 juni 2016 07:50

Var i Lund igår och hittade nya dojjor. En jäkla färg kan jag tycka,men fått bara positiva kommentarer.Röd prislapp..från 1300 till 699..får väl vara ok.

Idag var jag ute och testade dom i 6,5 km och inte ett skoskav som jag brukar få av gammal som ny sko. Kunde även jogga nästan hälften av rundan utan att det var stötigt...härligt.

Av Bettan - 27 juni 2016 09:30

Tycker det blir tätare o tätare mellan midsommaraftnarna. Nu var det dax igen..så förberedelserna är några dagar innan. Jag gjorde bl.a en räkcheesecake för första gången.

Det blev inhandling o fylla husvagnen med allehanda mat o dryck.
Sen dagen innan ringde klockan 01.30 för då skulle vi åka till jobbet.

Väl på plats så var det att packa ut. I lilla bussen är det inte givet var allt ska vara utan det känns som man bara staplar där det finns plats. Men det är då trångt..

Även bökigt med bilar huller om buller när man ska in o ut från torget.

På väg till toalettbesök träffade jag Issa som säljer nötter.

Trevliga kunder hela dagen och då går allt som en dans. Här är en tjej som är oss trogen...

Men visst är det jobbigt och man blir bra trött mär kvällen kommer. Skulle trampa till en tom marmeladlåda så den inte skulle skrymma i sopsäcken. Givetvis trampar jag rakt in i den sockriga lådan...hm

Men hem kom vi och skönt att få lägga sig i sin säng.
Morgonen eftet så var det upp i tid för nu skulle vi iväg på nästa som varar hela helgen.

Fick påhälsning av sonen och barnbarnet Adele. Så det blev fika i husvagnen

Sen kom dottern också med sin familj och Adde var på strålande humör. Men hann aldrig ta nåt foto för dom var snabba att åka igen.
Jobbigt att stå där i 3 dagar när det bara är 1 dag som det gäller...
Men man träffar ju en del...här är Janne som gjort min hemsida.

En liten söt flicka som fått gjort en sån fin ansiktsmålning

Väldigt trevliga grsnnar och det är så viktigt tycker jag. Bobby och Slavitsa från Makedonia. Säljer jättegoda lufttorkad korv

Adele fick korv..den tunna smala som är min stora favorit..har nu blivit hennes oxå.

Sen var det ju äntligen kväll och midsommarmaten var på plats. Samma vänner som vi äter ihop med varje år och har lika trevligt..lite bilder

Sen igårkväll söndag var det dax att packa sig ihop o åka hem...så skönt.
Här är några som varit snabbare än vi..

Men vi kom iväg oxå..

Bye bye..sen nästa midsommar.

Idag är det att jobba i kokeriet...puh

Av Bettan - 19 juni 2016 20:22

Så var Sara o jag o fikade hos mamma/mormor.
Hon har fyllt år och det får ju bli när vi är lediga. Det har aldrig spelat vår familj så stor roll detta med födelsedagar o tillställningar.
Lite bilder blev det på oss 3

Som vanligt så måste man ju ta en knasbild oxå..

Alla som tycker Sara o jag är lika...här är bilder på oss 2 oxå. Vet i katten om vi är så lika...eller?

På vägen hem hälsade vi på Nina och hennes familj. Dom har ju skaffat grisar..o dom e ju kul att klappa o snacka med tycker jag...haha

Skulle haft bild på deras lille weber..han är en jack russel. Han är bara så finkänslig...hur go som helst. Han har jag paxat till hösten..vill ha här ett tag.

Av Bettan - 16 juni 2016 17:56

.....Robert Wells och Charlie Norman!

Synd att man missade Charlie...


Av Bettan - 13 juni 2016 18:35

Då har vi arbetat hela helgen. Var ju rätt varmt när vi kom,men vi har en väldigt bra plats.

Trevliga grannar har vi alltid här och det tycker jag är viktigt. Här fotade jag Camilla med Elias..

...och jag och Olivia

Många trevliga kunder..bl a dessa tvillingar som har varit hos oss i många år.

Jag med min diet äter vitkål.morot.lök och tonfisk även bakom disken...lite bladspenat o tomat i oxå för lite variation ?

Sen direkt efter sista dagens slut åkte jag att hämta barnbarnet Adele.Det blev att handla korv m bröd och glass..för det tyckte hon var bra kvällsmat.
Sen blev det duschen och lite mys innan läggdax.Här med min mössa som torkar upp håret snabbt..den är toppen.

På morgon är hon sist att ta sig upp från sängen...lite seg.
Men efter korv o stekt ägg så var det full fart ända till mamma,pappa o Gunnar kom och hämtade.

Här är det dukat till mig och jag blev tillropad att nu är det middag. Så då var det bara att sätta mig.
Så säger hon: Är jag duktig och äter upp all mat så skulle jag få en glass,för nu är hon mamma. Asså det är svårt att hålla sig för skratt.
Nu saknar jag henne...hon är så full av glädje och nu blev det så tyst.

Av Bettan - 2 juni 2016 09:41

...ska Sara ha hos sin doktor på njuravdelningen. Men alkt som oftast så missas det,1000 andra saker som går före?.
Jag brukar haka på om jag är ledig..och det var jag igår.

En sväng efter sjukan på Nova...Sara hittade visst nåt klädesplagg men annars var det inget kul.
Jag hängde med hem till henne o då var det genast fullt hus vid fikabordet utomhus i skuggan klart.
Nu var det gott med kaffe..

Sen var det fram med bubbelpoolen...nu är den installerad så nu badas det väl idag kan jag tänka mig.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards