Alla inlägg under december 2011

Av Bettan - 30 december 2011 11:12

 

Av Bettan - 30 december 2011 10:32

Jag var på återbesök igår på sjukan i Lund,då fick jag göra en hörseltest. Jag vet inte varför men sålänge det inte gör ont så är det ok   . Hörseln var inget fel på och det känns ju bra. Ibland säger jag när vi sitter i bussen :Det är nåt som låter som inte brukar höras? Då får jag alltid till svar av Jörgen:Det är inget som hörs..det är fel på din hörsel! Men nu vet jag att det är inte MIN hörsel det är fel på

När jag kom dit förra gången så kollade dom hur mycket som var ok i ansiktet,29% fick jag då.Denna gången hade jag 54% rörlighet...det går framåt nu iallafall.

Jag kan ju dra i mungipan en bit,likaså lyfta ögonbrynet lite och stänga ögat med ansträngning.En sena under örat har vaknat till liv och jädrans vad det gör ont,så jag får gå på diklofenak och citodon ihop för att ta väck dom värsta topparna av det onda.

   

När jag kom hem från sjukan så tittade jag in hos Sara o Roger.Kom precis lagom till middagen,vilke timing 

Blev bjuden på potatisgratäng med köttfärs o mycket vitlök i,mitt favvis..vilken lycka.Jättegott var det verkligen.

 

Lilla Aurora var där på visit oxå och for som ett "torrt skinn" framotebax,vi är ju inte vana vid det eftersom Adde blir ju på plats lixom...

Lite snabba suddiga bilder...

   

Av Bettan - 30 december 2011 10:17

Då har även en annan varit på julrea  ..bevare mig väl!

Jag fick inhandlat ett par koss hörlurar på kjell o co,det var det enda och det var till fullpris.Folk är ta mig katten inte kloka som dom river o spekar i allt,,,näe ut fort som bara den o hem igen.Bara parkeringen var ju ett kaos ,men vi körde stora bussen .Liten bil lämnar företräde för stor..så Jörgen han bara kör   

 


Av Bettan - 26 december 2011 18:47

Så mycket förberedelser och så snabbt det är över.

Jag har ju inte vart fith for fight denna gång så jag tycker det har varit extra bökigt måste jag säga.Blir ju lätt trött och är lite "dallig" som sagt var....

Alla samlades här vid 16.00 för nu är vi alla stora så ingen roas av kalle precis...inte ens Adde.Även han är mer för matbordet som vi andra.

 

Den rökade ålen som Lasse fixar till oss via Dymöllan är alltid lika fast o fin...och väldans god vill jag lova!!

Blev även lite annat oxå såklart....

 

Idag annandag jul har vi plockat väck det mesta av julen..bara adventsbågarna i fönsten som är kvar.Vi gillar ju inte julen,så därför har vi det bara framme några dagar.

Nu ser vi fram mot nyår.....

Ps: Adde han e rolig han....

Sitta hos morbror Johan går hur bra som helst

 

Men mamma var inte alls rolig att sitta bredvid igår..här får hon sig en avhyvling verkar det som..

 

Av Bettan - 24 december 2011 07:33

Igår åkte Jörgen iväg för att jaga...

Rätt skönt för mig ändå att få vara ensam dagen innan julafton,det blir mer gjort ändå när man är ensam än när man är två.Visst låter det lustigt men så är det.

Han var inte hemma förrän på kvällen och var helt slut,det är inte bara att dricka kaffe och grilla korv utan det som är skjutet måste tas vid oxå....

Lite bilder som jag fick från Lasse på mailen..

        Tyvärr är dom inte så stora,men man kan se lite iallafall..


Idag är det självaste julafton och klockan 16 kommer släkten hit och firar med oss.Mycket förberedelser och det är inte roligt när man är dålig.

Jag har såna dragningar och slitningar på halsen och jag tror att det är nerverna som håller på att hitta varandra igen.Det gör så fruktansvärt ont så ingen kan ana....finns inte en värktablett som tar väck det heller.Så inatt har jag varit uppe hela natten för det går inte att sova så ont det gör.

Jag ringde sjukvårdupplysningen inatt och hon tyckte jag skulle ringa 112..VA?

Men mest för att höra med dom för hon tyckte det lät som det kunde vara en hjärtinfarkt...ånä nu får det väl ändå va bra??

Jag ringde iallafall 112 för man blir ju lite spak när dom säger så...men hon som svarade där var så jävla otrevlig så då gick mitt spaka tebax!

Jag frågade henne vad hon hade för anledning att vara otrevlig i telefon,men det tyckte hon inte att hon var. Men då talade jag ordagrant om vad jag tyckte hon var för nån och sa att hon har helt fel jobb,passar inte henne alls att ha kund/folkkontakt! 

Sen la jag på luren och en annan ringde upp....så gick det bra.

Men nån hjärtinfarkt kunde hon inte tro utan det var alla gånger så som jag sa..nerverna jobbar förfullt att hitta varandra.

Jag kan få upp ena mungipan några millimeter nu ...så det är kanske på gång...

     

                            God Jul på er alla


 




Av Bettan - 20 december 2011 16:34

För en tid sen så damp det ner i brevlådan en inbjudan av Volvo truck center om att äta julbord...vi stod som två ??

Vaddå volvo bjuder på julbord..hur många vi kommer?

Vi har ett ställe som vi lämnar våra bussar till när det ska servas och fixas...så vi trodde det var därigenom,men inte då.Men våran lille buss ska in på lagning och det är ju en renault..så det gick nog via det ..kanske  


jaja..gratis är det och då ska vi ju givetvis dit och äta..smålänning som man är.

Det var i deras verkstad som dom hade dukat upp med allehanda godsaker...ägg,sill,lax,rökad ål,skinkor i alla former,köttbullar,prinskorvar,jansons....risalamal
ta
 med saftsås,spettkaka,kaffe,glögg..ja jisses vad godsaker!!

 

Vi mötte Lennart o Kerstin från Elljis som vi hade som sällskap vid bordet,en del andra som vi hejjade på oxå.Så man känner ju några i byn iallafall som man inte trodde.

 

Detta gör vi gärna om till nästa år   


Av Bettan - 16 december 2011 11:06

Idag är det en vecka sen jag kände att det började sticka i tungan och dan efter var jag ju aniktsförlamad.

Jag har gått på cortison  med 12 tabletter/dagen i 5 dagar nu och imorrn ska jag trappa ner 2 tabletter.

Jag kände igårkväll att det ryckte i ögat ...som det drog ihop sig.Det gjorde inte ont men kändes läskigt.

Jag tränar med grimaser framför spegeln varje dag ,men det rör sig inte ett dugg på den lama sidan.Jörgen tyckte sig se att jag rörde ögonlocket med en svag blinkning igårkväll..

  Så här känner jag mig  

Av Bettan - 16 december 2011 10:11

I förrgår skulle Adde till handkirurgen i Malmö för att få Botox i sin arm och hand.Han är ju så stel och spänner den hela tiden och botox gör susen för den.

Jag hängde på för det är ju roligare för Sara oxå att ha nån med sig för det är ju väntan o väntan...

Först fick han Emlakräm på ställen som sprutan ska in på och bara det tycker Adde e störigt.Man får helst inte hålla fast han i armarna...hu så läskigt (Emla är en bedövningssalva)

   

Sen ska då den sitta på i 45 minuter ungefär ,så då blev det ut i väntrummet igen .Adde berättade massa saker för oss via sin Bliss-karta.

 

Sen när det har verkat och han är bedövad i skinnet,så får han dormicum.Det är ju ett riktigt supermedel!!

På 5 minuter så är Adde så sluddrig o slapp i kroppen så då kan dom bara sätta igång utan att Adde demonstrerar mot.Det som är bra är oxå att han tappar minnet vad som hänt,tror nog det är därför han tycker det är så roligt att åka dit.

   

Sen blir det skjuts in i bilen och iväg till Burlövs center för att shoppa o fika.

Adde hänger helt lealös i rullstolen och då är det perfekt att prova vinterskor..ingen demonstration som sagt var. 

   

Men när det var dax att fika så var han fit for fight igen...FIKA det går alltid hem! Det gör det även för oss klart..

 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards