Alla inlägg under augusti 2013

Av Bettan - 27 augusti 2013 15:27

Vi har köpt Saras begagnade cykel och köpt en cykelsadel till den. Fraktade den i bussen ner till Malmö och lämnade av den hos Johanna och Johan.

Nu ska här hojjas ...lilla Adele tyckte det var jättespännande. Hon hoppade o studsade och testade sadeln på alla vis. Vi var en sväng ut med Lennart och då tog vi med cykeln så Adele fick åka. Inget cyklande utan bara ledde den för lilla dockan har ingen hjälm ännu.Lite bilder...

     

Lennart var på bushumör och han gav sig inte...

     

Så när vi gick ut så gick vi till rätt stor hundrastgård och tänkte: nu jädrans ska det lekas! MORSNING....Sara springer iväg o han står o glor mot grinden....nu var han ju för tråkig-

   

Vi gick hem igen och Adele satt vi i en biltemakasse och där hade hon kul rätt lång tid...

 

Jag fick filmat lite men tyvärr har jag inte lärt mig att hålla mobilen på rätt köl,så det blir ingen visning här.


Av Bettan - 17 augusti 2013 19:02

Där har vi varit idag. Vi for iväg vid lite över 7 i regn. När vi kom fram så spöregnade det och så höll det på i några timmar. Vi hade stor sjö framför disken och det gjordes fåror för att leda det väck.

Men det sken upp efter ett tag och kom bara lite småregn så det började rulla in både den ene efter den andre. Jag blir ju inte så impad utav såna där bilar som är långa som ösregn och är 70-80-talare. Menar det bara dräller av såna tycker jag med mina ögon,jag gillar mer dom som jag kallar "paddor".Och det kom några stycken faktiskt,men jag föll för en chrysler-47:a. Jag stod länge och snackade med han och berömde hans bil...fy sjutton vad jag blev avundsjuk,vilken lycka att få äga en sådan(och det sa jag till han oxå). Helt iordninggjord och inte en skråma,den bara stod där o blänkte,men tyvärr kunde jag inte få han att köra Sara & Roger på deras bröllop. Han hade en till i samma skick fast cab....och det hade han kört brudpar och dammsugat risgryn i månader. Så visst kan jag förstå honom oxå men jag ville så gärna.Här kommer grannlåten:

         

Sen fanns det givetvis andra snygga oxå:

       

       

MEEN...det fanns ju även såna här och dom e ju lite roliga oxå faktiskt..men jag blir inte så avis på dom.

         

Vi hade iallafall en trevlig jobbardag,och mycket att titta på. Men vi hamnade ju givetvis mitt i cruisingen på väg ut och satt fastklistrade mellan allt bluddrande och rock,n,roll skrålande i kassa högtalare,typiskt oss.

(Vi har även kommit mitt i stundent-tåg med buss o husvagn   )

Av Bettan - 9 augusti 2013 12:43

Dit for vi en sväng igår.

Båten över går ju snabbt,men Jörgen hann ändå med nån röd pölsa...det hör ju till.

   

Det regnade när vi gav oss iväg,men när vi väl kom över så höll det uppe hela tiden. Så vi kunde sitta ute och äta och titta på folk....asså bara vara och det är skönt.

 

Jörgen åt schnitzel med pommes och jag fiskfile o pommes.

   

Blev väl inte handlat så värst mycket förrutom då glass med guf och sneglar som bara är tvunget,så där gick bantningen åt helskotta!

Med oss hem köpte vi givetvis ost....starke svend hette den.

Och sen lite "kärringadricka". Jag som aldrig dricker nåt blev så himla nyfiken. Och det är jättegott vill jag lova. Har nu druckit upp den lilla flaskan som var vit choklad och idag har jag testat den rosa med jordgubbar...mums. Den andre stroh-cream smakade jag i butiken..mums vad god,inte så söt som det gärna blir annars när det är mjölkigt.

 

Vi hade mysig semesterdag med att bara "lalla" runt.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards