Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

brödbak

Av Bettan - 6 oktober 2010 18:20

I morse började jag med brödbak..

Trött som jag var så såg jag fel på måtten,så det blev förmycket vatten till mjöl.Men det fick bli som det blev..det jäste iallafall.

Det ska ju jäsa i 2 timmar och sen på plåten i 30 minuter ungefär.

Mamma,Pappa och Sara kom en sväng så då var brödet klart iallafall,dom tyckte om det tror jag iallafall för dom åt.Mamma hade med sig nybakta frallor så det blev mycket äta...   Tyvärr så äter ju inte jag bröd just nu...så det var svårt att bara titta på.¨Så här blev dom iallafall på bild..

Mamma hade med sig physalis som hon själv odlat...dom smakade jag o dom är jättegoda.Nu ska dom bara ligga o torka ill oxå.

  

Sen när dom åkte så for jag in i byn o kollade lite i affärer,provade bl.a dom nya reebook-dojjorna som har runda sulor...Åhhh vad sköna.

Vet inte hur det kom sig..men jag travade in på bibblan en sväng för att bläddra i dyra tidningar som man aldrig köper.  

Där hittade jag ju givetvis kakrecept som jag bara måste göra när jag känner att jag kan äta sånt igen.Jag var inte så fräck så jag rev ur receptet utan tog ett foto...(hade jag suttit ensam så vet i katten om inte tidningen gått sönder     

Dom blir alldeles säkert goda......    

 
 
Helga

Helga

7 oktober 2010 09:14

Vad det ser gott ut brödet. Det ser ju ut som bröd ska trots att du säger att du tog fel mått. Vad bra!

Jag har nått min målvikt nu så nu äter jag en bit bröd per dag. Jag har bakat en filmjölkslimpa som känns nyttig OCH god!

När jag är borta på övernattningar går jag på bibblan ibland och läser glassiga magasin - det är mysigt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

8 oktober 2010 11:09

Bröden såg jättegoda ut! Jag kör med slöarfasonerna när jag gör bröd. Jag har en bakmaskin :)
Fast antagligen blir det nog godare då man gör det förhand..

Jag sätter in en bild på tatueringen. Kanske redan i morgon. Då får återvända och kolla då. Det var fler som inte hade sett den..

Ha en trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Bettan

8 oktober 2010 11:31

Bakmaskin ..vilken lyx!
Jag tror inte det blir godare bara för man gör det för han,varför sjukke det bli det förresten?
Men det blir väl bara en "kubbe"..inga frallor lixom ?
Spännande att se din tatto,jag funderar på en som börjar nere på foten och slingrar sig uppåt mot vaden..men det är bara en tanke.
Trevlig helg själv min vän...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards