Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Inget speciellt

Av Bettan - 14 november 2010 09:17

Som vi håller på att krångla med sjukhuset i Thailand..

Jag faxade ner igårmorse vid 5...men fick inget svar efter flera timmar så då ringde jag upp.Det går igång en automatisk telefonsvarare och man ska trycka nånstans dit man ska säger dom på thai-engelska....jag klickade i  nr 1 och det funkade o jag kom fram.

Dom hade fått mail från Sara och faxet hade dom oxå fått men dom kan inte skicka tebaka för att mailen är kaputt...och faxen var OXÅ kaputt...  

Det är deras sätt att säga istället för att tala om att dom fattar inte hur dom ska göra.

Men nu har jag fått en mail och nu ska det skickas från sjukhuset här i Sverige saras sjukdomshistoria och dagar med tider när hon behöver komma till sjukhuset därnere.Så nu verkar det ha löst sig en liten bit på väg.  


Sen kom skallevärken igen ..jag har haft den från o till nu i en vecka.Jag som skulle göra så mycket så blir det bara kattskit av det. Så jag låg/halvsatt i fåtöljen hela tiden till Lasse o Carina ringde.Dom var ändå här i håland så dom kom in på en fika...kul.

Direkt när dom åkte så kom Sara o Roger en sväng o dom stannade så vi kunde titta påSå mycket mera eller vad det heter det programmet. Var lite kul denna gången faktiskt.


Idag startade jag min frukost som vanligt Men te och ägg m ost-paprika-skinka.

  

Nu skulle jag få igång scannern o scanna in lite gamla roliga bilder,men minns inte hur jag gjorde...satan oxå!

Och med mitt tålamod så ligger det i en enda röra alltihop däruppe nu.SKITER I DET!

Jörgen är ju ute o "lallar" i skogen idag  så jag är singel..oj vad jag ska göra mycket idag      



 
 
helga

helga

15 november 2010 11:55

Det är inte lätt att kommunicera ala ggr med folk så långt bort. Jag minns när jag fått min son 1992. Jag ringde min syster som hade fax på jobbet. Hon skickade ett fax till mina föräldrar som bodde i Manila då. Vi tyckte att det var ultramodernt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards