Alla inlägg under december 2010

Av Bettan - 17 december 2010 16:27

...märktes inte ett dugg nästan allt arbete som Jörgen la ner igår på skottningen.  Det är lika otacksamt som att damma mina svarta fönsterkarmar...

 

 

Så han har slitit som ett djur  halva dagen idag trots att han är   (det verkar aldrig släppa )

Sen fikade vi med macka från detta brödet som är jättegott ,bara man kommer igenom den stenhårda skorpan.

  Jag drog inte ut på det längre utan asade fram mina recept på gotter och satte igång...

 

 

Nu vill jag inte visa mera för lite överraskning ska det allt bli till dom som kommer i jul...

Tror inte jag känner det lika roligt att göra hemlagat godis som andra troligtvis gör... kan inte fatta det? 

Av Bettan - 16 december 2010 16:45

Igår var jag på banken och hade med mig 5 kg nougat och önskade God Jul  

Dom blev så långa i huvudet alla så dom visste knappt vad dom skulle säga,eller ens vågade ta emot det...

Sen vid 17-snåret så var vi på Addes skola för vi skulle titta på lussetåg med alla hans kompisar.Många föräldrar,syskon ,mormor o morfar,farmor o farfar kom för att titta.   Jag hade med mig 10 kg choklad och det var väldigt uppskattat!!! jisses vad dom åt och vilken respons....

Det bjöds oxå på kaffe med barnens hemgjorda lussekatter och pepparkakor.


Vi var ju i god tid som vanligt,men även om vi är ensamma så har vi roligt ändå. 

När vi kom så gick ju Sara först och jag och hennes sambo Roger efter in till Adde...då säger addes Fröken (som är ny så vi inte har träffats innan):Titta Adde..nu kommer mamma och mormor o morfar.Mormor var ju rätt, men att bli kallad MORFAR..   


Riktiga morfar här hemma(han som har en manlig förkylning ni vet) Han var ute o skottade snö nu ikväll....jädrans asså vilket oväder,tror inte det kommer synas nåt imorrnbitti av den skottningen.

 


 


Av Bettan - 14 december 2010 19:29

Jag får nog ta ner min dörrskylt på julafton...annars kommer det nog ingen tomte.Och skulle det förmodan våga komma in nån så inte får jag något...  

 

Av Bettan - 14 december 2010 16:27

Denna har jag snöat in på just nu...går om & om & om igen..

Av Bettan - 14 december 2010 16:04

Så är det i min vardag nu för vi jobbar ju inte mera i år...

Men jag har gått LÅÅÅÅNG runda idag iallafall och höll på att förfrysa kinderna(skallen vet ju alla att jag inte fryser om med min stora gossiga mössa)

 

Men det är skönt att komma in när man varit ute.

Vet inte om jag har satt in min favvisreklam...men jag gör det isåfall en gång till så ni vet vad vi gör om dagarna här hemma..        

Av Bettan - 11 december 2010 21:18

Idag har vi varit på Järnkällaren i Höör och ätit.

 

  Maten var väl-lagad,stora portioner och det var billigt tycker jag oxå.Trevligt sällskap hade vi med.Lasse&Carina och Sara&Roger.

 

  Efter maten följde vi med Lasse&Carina hem och fikade..

Carina satte fram stora blåbärsmuffins och dom kunde man ju bara inte motstå trots man var mätt...då blir man så här glad...

 

Sen var det ju Arro och Luddes tur att få godsaker...om man sitter fint vill säga..och det är ju ingen konst då precis.

 


 





Av Bettan - 10 december 2010 09:36

Den är ju inte att leka med vet ju varje kvinns.Det harklas,hostas o snörvlas värre än nånsin.Undrar om inte lite av det är fejkat oxå..jaja det ÄR SYND OM HAN.  

 

Men sara kommer en sväng nu på förmiddagen och fikar med oss..det livar upp ett tag...

 

Av Bettan - 10 december 2010 07:55

Nu har jag laddast in skype i min dator och som jag ska kunna ha i min telefon senare oxå.

Vilket bra ljud och vilken bild sen.Nu hoppas jag bara klart att mina vänner ocxå har det så vi kan snacka utan skrapningar som msn har på sitt.

 

Exempel på hur det kan se ut nedan..

 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards