Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Allergisk reaktion!

Av Bettan - 7 februari 2013 02:29

Jörgen har varit sjuk i några dagar. Vi var ute och åt och han var den enda som åt kyckling så därför hänleder vi magsjukan till den. Dom hade mycket folk så det blev väl inte tillagat riktigt,kycklingen ligger ju på is...UNDERST...men kycklingen som ligger överst...precis!

Han blev så himla magsjuk så han kunde inte ta sig från sängen utan att det syntes..jaja ni fattar. Det var riktigt synd om han faktiskt ,så jag for till apoteket och förklarade. Hon plockade fram en massa piller så det var bara att välja o vraka. Sa att det finns piller som är kanonbra och som vi testat en gång för 12-13 år sen..man tar 2 piller och efter några timmar tar man ett till.

Jodå det hade hon o dom var ju bra. Hem som ett skott och Jörgen fick i sig 2 stycken. Efter par timmar så började han ragla som värsta fyllot,hålla sig i väggarna när han gick och koncentrera sig var han satt fötterna. Men herregud asså vad är nu detta?

Sa att han måste nog äta nåt...så jag gjorde en omelette. Han kände sig lite bättre sa han. Han la sig o vilade och jag la han telefon bredvid o sa att jag åker in till byn o käkar,ring om det är nåt.

Jag åkte in o jag hann knappt av moppen förrän han ringde,då kom han inte upp ur sängen.  

Jag for hem som ett skott och då hade han kommit upp,men han berättade att när han väl kom upp i sittande ställning i sängen så trillade han bakåt o har inte en susning om hur det gick till. När han sen reste sig upp så kunde han inte stå på benen utan dom "kalvade" ut åt sidorna o han trillade på golvet. Herregud,inte konstigt att man blir rädd!
3:dje dagen började han repa sig men inget ätande...fick endast aktivia youghurt och mjölkchoklad. Drack bara te som ska vara stoppande..

 

Men nu e han fit for fight igen och vi har varit på marknaden o handlat....ja inte dessa godbitar som jag älskar utan bara grönsaker.

 

Var och ätit på kvällen och det står ju alltid chili och ketchup på borden. För inte det ska vara flugor på korkarna så har dom skurit itu petflaskor och satt över..smart!

 

På vägen hem så handlade jag en dricka på Lotas. Utanför står den minsta försäljnings-saläng,brukar ju vara en moppe men denna var ju för söt.

 

Men som sagt..min darling är frisk igen och det är det bästa av allt   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards