Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Vi passar på!

Av Bettan - 28 februari 2013 08:44

I söndags så hade vi inte så fint väder,ja uppehåll men molnigt. Så kollade kartan och det skulle bli samma väder dagen efter...asså måndags. Så vi steg upp tidigt och åt frukost o sen gav vi oss av den långa resan på drygt 10 mil till stora staden för att förlänga visumet.

Vi kör genom nationalparken så det är fin väg nästen hela tiden..

 

Sen var vi inne i storstan och vi körde direkt ut till immigration. Såg på långt håll att det var inte så mycket folk och då blir man ju glad....FAAN,det var stängt!!

Det var ju Buddas dag i måndags o då är ju alla statliga o komunala instutioner stängt. Jäkla skit!

Vi åkte till ett hotell som vi bott på innan när Sara o Roger varit oxå varit här ,men dom skulle ha 1.300 bath för ett rum. Näe...aldrig!

Man var redan på dåligt humör,för kvällen innan snodde dom Jörgens hjälm. Vi var på festivalen och hjälmen var väck när vi kom till moppen igen. Så Jörgen hade lånehjälm dit.

 

Vi kollade på andra ställen i närheten och hittade ett för 700 bath. Ja det gick ju an så här en natt bara. Inte dåligt med bubbelbadkar inne i rummet..

     

Sista bilden ..hänger det en stångbit ner från taket. Jörgen sa att det har nog varit en "hålligångstång"...undrar hur han tänkte där?

Ut igen och gå o kolla lite runt om på marknader,dom hade razzia bland mobilskalen..så alla bås var tomma. Nu var det ingen som ville kännas vid sina prylar.

 

Jag hittade 2 nya skor och en skjorta. Jörgen handlade ingenting konstigt nog.

Jovisst ja...han köpte sig en ny hjälm ju.

 

Men annars var det sig likt som alla andra turistorter...

 

Dagen efter gick vi o åt frukost innan vi skulle till immigration. Vi beställde in en baguette och en balja kaffe.

Tog en jäkla tid..och sura som citroner var dom som jobbade,dom e väl trötta på turister!

Men iallafall så kände jag att jag svettades så in i nordens..det bara rann av mig ner på halsen och linnet började bli blött.Sen började jag må illa och yr ,kunde inte sitta still utan bara skruvade på mig. Äntligen kom mackan o kaffet in men då kunde jag inte se åt det bara.

Sa till jörgen att jag går till hotellet igen o ser om jag kan lägga mig en stund,trots att vi hade checkat ut. Men jag försökte resa mig men det gick knappt och insåg att det klarar jag inte.

En dansk karl som varit reseledareöver 20 år såg på mig o sa: nu svimmar du snart. Och det var inte långt ifrån. Jag hade tagit starka huvudvärkpiller oxå för det kommer ju direkt när man är inne bland avgaser.

Han hade pulver i fickan som är mix socker o salt...smakar apelsin när man blandar ut i vatten. Han tar sån varje morron ..o det är nog inte fel.

Jag vacklade till toaletten...och innan jag väl kom dit så var det nära att jag skulle slänga mig raklång över en stor frysbox,tänkte detta reder jag aldrig ut.

Men jodå..in på muggen o satt mig. Det var en stor fläkt som blåste hela tiden så det var döskönt.fick spytt och sen klarnade jag till så jag kunde stå riktigt på benen. Jörgen kom oxå o var orolig så jag inte hade fallit ihop.

Jag drack detta medlet och efter en stund fick jag i mig både kaffe o macka o var fit for fight igen.

Så efter det vi skulle fixa så var det bara på moppen o sen äntligen hem från storstan till lilla byn.

Det är helt underbart när man landar hemma o det är alldeles tyst...den natten somnade jag på ett kick!


Ps: Vi har köpt sånt pulver nu som återställer balansen i kroppen..så några gånger i veckan ska vi dricka sånt.


                                                  
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards